عطرها می توانند روحیه و حالات انسان را تغییر دهند، تمدد اعصاب، افزایش کارایی و هوشیاری، تمرکز فکر، حس نشاط و سرزندگی، کاهش وزن، تربیت حسگرهای بویایی، ارتقای منظر و پندار مصرفکننده، افزایش اعتماد به نفس و تحت تاثیر قرار دادن دیگران از معجزات شگفت انگیز کارکرد عطرها است.
تمام تجربیات ما به شدت با حس بویایی ما ارتباط دارد. این بدان معنا است که ارتباطات عاطفی، دوست داشتن ها و بیزاری ها بویایی ما را تقویت می کند. با انتشار رایحه مناسب در فروشگاه خرده فروشی ، رستوران یا نمایشگاه خود، پیوند عاطفی با مشتریان خود ایجاد خواهید کرد که قصد خرید آنها را ترغیب می کند.
عطرها استفاده می شوند تا فضای بهتری ایجاد کنند فضایی که احساس بهتری به وجود بیاورد احساسی که می تواند منجر به ترغیب افراد برای استفاده از خدمات خاص یا خرید بیشتر محصول خاصی شود.
خانه عطر دیمیتر فرگرنس Demeter Fragrance یک شرکت بسیار بزرگ در نیویورک است که بیش از 200 عطر مختلف را بر اساس رایحه های روزمره و موضوعی مانند پودر بچه ، خاک، مواد غذایی و گوجه فرنگی تولید کرده است.
رایحه سازمانی با توجه به کاربرد عطر اختصاصی و استراتژی خوشبوکننده های سازمانی در روزگار کنونی بسیار مرسوم شده اند. بیایید نگاهی به چند مجموعه بین المللی بیندازیم که از کاربردهای رایحه استفاده می کنند و نحوه ادغام رایحه در استراتژی یا هویت آنها را بررسی کنیم.
درحالیکه بازار تبلیغات عطرها و ادکلن ها بسیار داغ است و از روش های گوناگون برای جذب بیشتر مخاطب عطر استفاده می شود، بر آن شدیم با رویکرد تبلیغات به عطر بپردازیم و با توجه به استقبال بینظیری که شاهد آن بودیم دریافتیم عطر تبلیغاتی (تبلیغات برندها بر پایه ی عطر) از دنیای مد پای خود را فراتر گذاشته و قابلیت های تبلیغاتی دارد و چه بسا در زمینه های دیگر نیز بتوان از آن استفاده نمود.