بازاریابی حسی یکی از استراتژی های بازاریابی است که با تکیه بر حواس پنجگانه انسان انجام می شود؛ یعنی با استفاده از علم روانشناسی و حواس پنجگانه افراد تبلیغ کنیم. برای داشتن یک بازاریابی حسی موفق می توانیم از انواع این حس ها و هوش مصنوعی کمک بگیریم.
تبلیغات با تحت تاثیر قرار دادن انواع حواس انسان یک سری خاطرات از گذشته را تداعی می کند یا امکان تجربه آن محصول و خدمات را با احساس جایگزین (بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی، لامسه) فراهم می آورد. در نتیجه مخاطب برای خرید محصول یا استفاده از خدمات جذب شده و ارتباط بیشتری با برند شما می گیرد.
تبلیغات برای یک محصول به روش های متفاوتی انجام می شود و از میان همه این روش ها آنچه حضور فیزیکی آنچنانی ندارد ولی تاثیر چشمگیری در فروش و جذب مخاطب دارد رایحه و استفاده از قدرت بویایی افراد است.
نحوه انتخاب عطر برای هدیه دادن قانون و روش و اصول خاصی ندارد؛ افراد کاملا حسی و از روی محبت و علاقه تصمیم به تهیه عطر هدیه می گیرند و از آنجایی که با نتایج جالبی روبرو می شوند این هدیه را برای افراد متفاوت نیز تکرار می کنند. فقط از آنجا که برخی افراد خرید عطر برای دیگران را دشوار می دانند چندین راهکار را که می تواند کمک کند عنوان کردیم.