بارگیری...
چگونه عطر مناسب برای برند خود انتخاب کنیم

چگونه عطر مناسب برای برند خود انتخاب کنیم

اگر مشتریان شما نمی توانند رایحه فروشگاه شما را استشمام کنند، شما ظرفیت پتانسیل نام تجاری خود را از دست می دهید. بازاریابی رایحه به این معنی نیست که محصول شما باید بوی گل مروارید ببخشد، اما افزودن رایحه به مارک تجاری شما می تواند مشتری ایجاد کند، و باعث ایجاد وفاداری و ایجاد انگیزه در تجارت شود.  بینی می تواند بیش از یک تریلیون رایحه را تشخیص و بو کند. هرکدام پتانسیل برانگیختن خاطرات ، تغییر روحیه یا ایجاد انگیزه را دارند.

سالهاست که آژانس های املاک از این ترفند استفاده می کنند. وقتی بازدید کنندگان بوی کلوچه های تازه پخته شده یا رایحه آرامش بخش گل های اسطوخودوس که به طور استراتژیک در سالن پخش شده است را در محیط حس می کنند، فضای دلچسب تری ایجاد می شود. بازاریابی رایحه برای اولین بار در اوایل دهه 1990 توسط کازینوها پذیرفته شد. برخی مطالعات می گویند این امر هزینه ها را تا 45 درصد افزایش داد. به مطالعه ادامه دهید تا بیاموزید که چگونه بازاریابی رایحه می تواند تجارت شما را بدون توجه به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید ، به سطح بعدی برساند.

 

بازاریابی رایحه برای برند شما

مردم در فروشگاه یا مشاغلی که بوی خوبی دارد طولانی تر می مانند. برخی از رایحه ها حتی می توانند باعث بهبود روحیه آنها شوند. این بدان معنی است که اگر بوی مناسب پیدا کنید ، زمان تعامل با مشتری را افزایش می دهید و فروش را پیش می برید.

 

از برند خود تعریف کنید

شما نمی خواهید که بازدید کنندگان غرق در بوی عطری شوند که هیچ سازگاری با نام تجاری شما ندارد. یک نانوایی بیش از رایحه قوی گل  با رایحه کالاهای پخته شده نان می فروشد. شما به رایحه ای نیاز دارید که متناسب با جو باشد و از محصول شما تعریف کند. به عنوان مثال ، می توانید با معرفی رایحه شیرین نارگیل و انبه ، مشتریان را به بهشت گرمسیری منتقل کنید. با استشمام ملایم اسطوخودوس به مشتریان کمک کنید تا آرام شوند. از آنها بخواهید برای یک تکه پای سیب با رایحه های دارچین ملایم به بینی خود برسند و حواس پاولووی خود را برانگیزانند. با پراکندن عطر ملایم اسطوخودوس به مشتریان کمک کنید تا آرام شوند. برای آنها رایحه ی یک تکه پای سیب به همراه رایحه های دارچین ملایم ارائه دهید و کمک کنید حواس خود را برانگیزانند.

 

شخصیت منحصر به فرد برای نام تجاری شما

شما نمی خواهید عطر امضای برند دیگری را تکرار کنید و مارک یا رقیب دیگری را به مشتریان یادآوری کنید. داشتن یک پاسخ نوستالژیک بسیار خوب است ، اما وقتی می خواهید مشتریان فیلم های مراقبه خریداری کنند ، آنها را برای خرید به آن طرف بازار نفرستید.

از افزودن شخصیت خود به رایحه ای که بازاریابی می کنید ، نترسید. درمورد اینکه چه چیزی باهم بهتر کار می کند تحقیق کنید. اگر دو یا چند عطر را با هم مخلوط می کنید ، از دوستان ، کارمندان و خانواده خود بخواهید در تصمیم گیری به شما کمک کنند.

یافتن مشاوره تخصصی توسط کسی که دارای بازاریابی رایحه یا رایحه درمانی جامع است ممکن است به نفع شما باشد.

 

یاس و مشک عنبر

این بوها می توانند به بازدیدکنندگان آرامش بخشیده و جذابیت بیشتری از پاکیزگی بدهند. آنها می توانند احساسات را آرام کنند و طراوت را در فضای شما حفظ کنند.

وانیل و اسطوخودوس

ثابت شده است که رایحه لوبیای وانیل به کاهش افسردگی کمک می کند و باعث ایجاد آرامش و احساس شادی می شود. بسیاری از عروس ها یا مجریان مراسم عروسی هنگام پذیرایی برای کمک به ایجاد فضای شاد و آرامش بخش ، شمع های وانیل یا پخش کننده وانیل را انتخاب می کنند. اگر می خواهید به عطر برند خود کمی استعداد اضافه کنید، وانیل می تواند در رایحه های نان زنجبیل یا لاته نعناع فلفلی موجود باشد. اسطوخودوس رایحه ای است که بسیاری از بیمارستان ها در اتاق انتظار برای آرام کردن بیماران و خانواده ها در هنگام انتظار استفاده می کنند.

مرکبات ، رزماری ، نعناع برگ و اکالیپتوس

این رایحه ها می توانند ضمن کاهش اضطراب ، به ذهن انرژی بخشند و هوشیاری ذهنی را تحریک کنند. با افزودن تکه ای نارگیل به ترکیب مرکبات آن را بیشتر گرمسیری کنید و بیداری حواس مشتری خود را افزایش دهید. چندین ترکیب انجام دهید تا مخلوطی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید.

جنگل کاج و طبیعت

کاج فواید زیادی دارد ، از جمله کاهش استرس و افسردگی و پاکسازی ذهن (بدون ذکر سینوس ها).

در حالی که خریداران در تلاشند هدیه ای مناسب بیابند ، مراکز تجاری از کاج برای کمک به ایجاد فضای تعطیلات استفاده می کنند. گرفتن روحیه کریسمس به آنها کمک می کند تا بیشتر بمانند ، بیشتر خرج کنند و کمتر شکایت کنند.

سیب و دارچین

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در فصلنامه سردرد ، رایحه سیب ممکن است میگرن را کاهش دهد. و همچنین می تواند اشتها را کاهش دهد ، روحیه فرد را متعادل کند و باعث آرامش شود.

رایحه دارچین می تواند قدرت مغز شما را تقویت کرده و حافظه و توجه شناختی شما را تحریک کند. اگر فروش یا ارائه خدمات ارائه می دهید این گزینه عالی است. قطعا رایحه ای نمی خواهید که شنوندگان را به خواب بیندازد.

علف لیمو

این رایحه می تواند به مشتریان کمک کند تا در عین حال که از نظر ذهنی آرام هستند ، احساس آرامش کنند. این یک انتخاب خوب برای جشنواره های بیرونی ، بازارها و نمایشگاه ها است زیرا حشرات را دور نگه می دارد و به بوی خاک موجود در فضای باز می افزاید.

میخک ها

گل میخک به ارتقا سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و حتی می تواند سکسکه، سوءهاضمه و بیماریهای حرکتی را تسکین دهد. همچنین ، در هنگام آرامش اعصاب، متابولیسم بدن شما را تحریک می کند. عطر میخک اغلب به وقت کریسمس با رایحه های سیب ، دارچین و سایر بوهای چوبی مخلوط می شود.

 

به شامه مشتریان حمله نکنید

مهم است که اطمینان حاصل کنید هر گونه بازاریابی رایحه ظریف است و غریب نیست. فقط از چند اسپری یا قطره در پخش کننده نزدیک مرکز فضای خود و شاید در کمد ، کشوها و پارچه ها استفاده کنید. با درج علائم به کسانی که حساسیت به عطر و بو دارند حساس باشید. عطر و بوی آن را ملایم و بدون حمله به دماغ و بینی بازدید کنندگان نگه دارید.

شما اسپری های ساختگی نمی خواهید که فقط چند دقیقه در هوا باقی بماند یا تبدیل به مه ی  از عطر شود.

کنسانتره های ضروری روغن می تواند یک روش عالی برای جاذب بازاریابی رایحه در فضای شما باشد ، بدون اینکه واضح باشد. اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های مربوط به روغنهای اساسی پیروی می کنید. از تماس مستقیم با پوست خودداری کنید زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و سایر عوارض جانبی شود.

رایحه موفقیت

بازاریابی رایحه می تواند بوی موفقیت شما باشد. ترکیب رایحه های مناسب با سایر استراتژی های بازاریابی شما می تواند تجارت شما را به اوج جدیدی برساند و به شما اجازه دهد با روشی کاملاً متفاوت به مشتری رسیدگی کنید.

اگر می خواهید عطر و بوی مناسب برند خود را بیابید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

نظرات کاربران

نظر بدهید