بارگیری...
مجموعه هایی که رایحه سازمانی دارند

مجموعه هایی که رایحه سازمانی دارند

خطوط هوایی سنگاپور

از دهه 1990 ، خط شماره یک خطوط هواپیمایی سنگاپور عطر اختصاصی خودش را به عنوان برند عطری خود ، ایجاد کرده است. ترکیب روایح بی نظیر گل رز ، اسطوخودوس و مرکبات که توسط مهمانداران به عنوان عطر استفاده می شود ، در بافت حوله های گرم آنها فرو رفته و در فضای کابین اسپری می شود.

به یاد داشته باشید ، یک انسان قادر است تقریباً 10 هزار بوی مختلف را تشخیص دهد و یا حتی ، رایحه ای را با 65٪ درستی پس از یک سال به یاد آورد ، در حالی که پس از سه ماه فقط 50٪ از تصاویر بصری را دارد.

نویسنده و متخصص برندینگ مارتین لیندستروم اظهار داشت که رایحه ای که خطوط هوایی سنگاپور استفاده می کنند تندترین و به یادماندنی ترین بو نیستند ، با این حال ، به محض قدم گذاشتن به داخل هواپیما ، این عطر "پتانسیل شروع یک سفر رویایی به  خاطرات روان و راحت را دارد، که همگی منعکس کننده بارزترین خدمات مشتری و تلاشهای با کیفیت برند سنگاپور ایرلاینز است. "

سایر شرکت های هواپیمایی نیز از این مدل پیروی می کنند ، مانند یونایتد با عطر امضای جدیدشان Landing و خطوط هوایی ترکیه با نام TK1933 . همانطور که خطوط هوایی سنگاپور پیشروترین شرکت هواپیمایی در جهان است ، تعجب آور نیست که آنها صنعت برندسازی عطری را نیز هدایت کنند.

 

 

هتل های Hyatt Place

صنعت مهمان نوازی نیز به سرعت در حال استفاده و افزودن عطر به برندها و فضاهای آنها است. در صنعت هتلداری، هتل های Hyatt فقط نمونه ای است از گروه بزرگی از هتل هایی که عطر امضای برندشان را اجرا کرده و آن رایحه اختصاصی را در فضای کاری خود پخش می کنند. در واقع ، طبق گفته بلومبرگ ، در سال 2015 ، هتل ها تقریبا 300 میلیون دلار در صنعت رایحه سازمانی خرج کرده اند. کارشناسان ادعا می کنند که صنعت رایحه سازمانی در هتل ها از سال 2015 تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه تقریبا 3.6 درصد رشد کند.

افزودن رایحه به برند شما می تواند باعث افزایش ادراک ، یادآوری برند و کیفیت تجربه برندتان شود. برند عطر Hyatt Place با نام Seamless  در حال حاضر در بیش از 300 هتل در سراسر ایالات متحده ارائه شده است. ثابت شده است که این رایحه جنبه ای جدایی ناپذیر از برند Hyatt Place داردد و پیام و رسالت این برند تجاری را از طریق حس بویایی نشان می دهد.

 

 

Abercrombie & Fitch

همیشه یکی از مارک های شناخته شده در بخش خرده فروشی که از رایحه استفاده می کند ، مارک محبوب نوجوانان Abercrombie & Fitch بوده است. این برند لباس در فروشگاه خود رایحه ای قدرتمند و چند برابر بسیار قوی دارد. رایحه ای که به آن Fierce می گویند ، آنقدر قوی بود که در بیرون فروشگاه و گوشه و کنار استشمام میشد. همیشه فقط با دنبال کردن ردیاب بینی خود می فهمیدید در نزدیکی یکی از آن فروشگاهها هستید.

A&F تکنیک متفاوتی را برای عطر اختصاصی برندش و خوشبوسازی محیط در برابر برندهای های قبلی به نمایش می گذارد، به این صورت که ترجیح می دهد رایحه اش را به مقدار زیاد و با رویکرد "در صورت شما" پمپ کند. هرچند به طور کلی استفاده مقدار کمی عطر در فضای اطراف توصیه می شود، اما مخاطب هدف جوان Abercrombie پاسخ مثبت تری به این استراتژی "رایحه بیلبورد" داده است. این رایحه یادآور عاشقانه ها و سرخوشی های جوان کم سن و سال است، همانطور که مجله هفده می گوید ، "آنجا بود که مغز شما را هنگام اولین بوسه خود شل می کرد."

در حال حاضر ، A&F از این استراتژی رایحه بیلبورد و Fierce که بر نسل هزاره (متولدشدگان سال های 1980 تا 2000) در سال های نوجوانی شان سلطه داشت ، یک قدم برگشت. این برند برای تکمیل مرحله برندسازی خود ، رویکرد سنتی تری را با رایحه ای جدید در پیش گرفته است. همانطور که از رابطه Abercrombie با برندینگ عطری مشاهده می کنیم ، رایحه ها ابزاری فوق العاده قدرتمند برای استفاده در برندینگ هستند. رایحه جنبه دیگری از برندینگ حسی را به تصویر می کشد که به اندازه هر تصویر یا صوتی مهم است.

 

رایحه یک محصول اپل، عطر مک بوک پرو

Greatest Hits یک گروه مشترک هنری مستقر در ملبورن است که متشکل از هنرمندانی چون گاوین بل ، جارا د کوئیجر و سایمون مک گلین می باشد. چند ماه پیش این هنرمندان جوان به Air Aroma برخوردند که بدنبال کمک برای تولید رایحه ای بی نظیر برای نمایشگاه هنری آینده خود بود. رایحه ای که برای این پروژه درخواست شده بود ، بوی محصول اپل بود که برای اولین بار باز می شد.

هنگام باز کردن محصول تازه خریداری شده اپل از بسته بندی ، رایحه متمایزی مشاهده می شود. طرفداران برند اپل مطمئناً این بو را تشخیص خواهند داد. رایحه خلق شده Greatest Hits شامل بوی بسته بندی پلاستیکی پوشش جعبه ، جوهر چاپ شده روی مقوا ، بوی کاغذ و اجزای پلاستیکی داخل جعبه و البته لپ تاپ آلومینیومی است که مستقیماً از کارخانه ای در چین که در آن مونتاژ شده است آمده است.

پروسه تولید این عطر امضا با جلسه اولیه با مشتری ما، برای درک مفهوم و تأثیر مطلوب عطر آغاز شد. پس از مشخص شدن این رایحه ، مواد لازم برای تهیه این عطر باید تهیه می شدند. رایحه درخواستی مشتری ما کاملاً غیرمعمول بود ، بنابراین ما با تهیه کنندگان عطرهای خود در جنوب فرانسه تماس گرفتیم تا نمونه هایی از عطرهای رایحه چسب ، پلاستیک ، لاستیک و کاغذ را برای ما ارسال کنند. سپس طراحان عطر Air Aroma از این نمونه ها به عنوان مواد تشکیل دهنده طیف وسیعی از عطرهای ترکیبی استفاده کردند. این مخلوط ها ، هر کدام با دستور العمل های منحصر به فرد ، سپس در آزمایشگاه Air Aroma مورد آزمایش قرار گرفتند تا در نهایت رایحه نهایی انتخاب شود.

برای تکثیر این رایحه ، یکی از محصولات بازنشده اپل (لپ تاپ) به آزمایشگاه عطر ما در فرانسه ارسال شد. آنجا سازندگان حرفه ای عطر از رایحه هایی استفاده کردند که مشاهده می کردند جعبه بازنشده اپل منبع نمونه ها بوده است. پس از اتمام پروژه، لپ تاپ به استرالیا ارسال شد ، تقریباً 50،000 کیلومتر مسافت طی کرد و همراه با رایحه یک Apple Macbook Pro به مشتریان ما بازگشت.

این عطر برای مدت زمان نمایشگاه هنری در ملبورن با پخش کننده Air Aroma Aroslim پخش می شود. این عطر بخشی از نمایشگاه آنها در West Space است که تحت عنوان "De facto Standard"  برگزار می شود. رایحه جعبه گشایی اپل فقط برای استفاده در این نمایشگاه خاص ایجاد شده است و برای خرید در فروشگاه خرده فروشی آنلاین ما برای استفاده شخصی موجود نیست.

 

هرچند مواردی که معرفی شدند همه مجموعه های بزرگی بودند که به صورت کلی یا جزئی از امکانات رایحه سازمانی استفاده می کنند، اما کاربرد رایحه در سازمان فقط به صورت رایحه سازمانی نیست و به صورت گسترده می توان از امکاناتی که رایحه فراهم می آورد استفاده نمود. گاهی انعطاف کارکرد رایحه آنچنان زیاد است که برای مواردی همچون مثال زیر استفاده می شود.

 

نمایشگاه نقاشی های معطر

«بوییدن هنر: بوهای فانی در میان رنگ‌ها» نمایشگاهی است که می‌خواهد بینندگانش را در بافت بویایی مرتبط با هلند و سرزمین فلاندر در قرن هفدهم و آثار هنری شکل‌گرفته در این دوران غوطه‌ور کند. در این نمایشگاه حدود 50 اثر شامل تابلوهای نقاشی و طراحی و اشیاء هنری در کنار دستگاه‌های پخش‌کننده عطر قرار گرفته‌اند که با کمک پاها و فشردن پدال‌های زمینی فعال می‌شوند. این دستگاه‌های عطر قرار است آنچه روی دیوار می‌بینید را برای شما روشن‌تر کنند و حیاتی دوباره به آنها ببخشند. سوالات هیجان‌انگیزی در کنار این آثار برگزیده نقش بسته‌اند: آیا تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که کانال آمستردام در 400 سال پیش چه بویی داشته است؟ اگر بتوانید یک اثر هنری را همزمان با نگاه کردن از طریق قوه بویایی هم حس کنید، آیا تجربه متفاوتی از آن نقاشی خواهید داشت؟ این نمایشگاه به شما نوید می‌دهد که می‌توانید بوهای خوشایند و ناخوشایند قرن هفدهم را در کنار هم استشمام کنید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، کندوکاو و اکتشاف‌گری در جهت به‌تصویرکشیدن بوهای خوشایند و ناخوشایند در هنر قرن هفدهم است؛ مجسم کردن بوهای متعلق به جهان قدیمی‌تر، نقش عطرها در داستان‌ها، نوع استفاده از بوها در آثار هنری و همچنین نقش عطرها در ادراک حسی. اگرچه موضوع اصلی این نمایشگاه عطرها و بوها هستند و این نمایشگاه همه انواع بوها را برای استشمام کردن و لذت بردن در دسترس قرار می‌دهد، اما این خود آثار نقاشی هستند که بار اصلی نمایشگاه را به دوش می‌کشند. بهداشت و سلامتی،‌ دین و مذهب، تجارت و زندگی روزمره، همگی از مضامین اصلی نقاشی‌های برگزیده هستند تا بلکه از این طریق آشکار شود که رمزگان اخلاقی تنیده‌شده در پیرامون تجربه‌های بویایی زیبا، ناخوشایند، الاهی و روزمره چطور در شکل‌گیری پزشکی، مد، تجارت، ‌کلیسا و البته خود هنر نقش داشته‌اند.

نظرات کاربران

نظر بدهید