ایجاد هدایای تبلیغاتی برای شرکت شما می تواند به عنوان روشی کاربردی وموثر برای جذب مشتری بیشتر و همراه کردن او با کسب و کار خودتان باشد. مهم است هدایایی انتخاب کنید که هم چشم نواز و کارآمد باشند و هم هدیه هایی که بتوانند آرم تجاری شما را به وضوح نمایش دهند. هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان راضی، حتما جایگاه تجاری و تصویر شرکت خود را در نظر بگیرید.
امروزه افراد به صورت گسترده با مقوله ی هدیه تبلیغاتی آشنایی دارند (از آنجا که یا خود از هدیه دهندگان هستند یا تابحال هدیه ای از نوع تبلیغاتی (خودکار، تقویم، سررسید و ...) دریافت کرده اند) اما همچنان که بازار به شدت رقابتی می باشد همواره باید تلاش کنید که هدایای تبلیغاتی را هرچه بیشتر جذاب نمایید. در این زمینه می توانید از بسته بندی ها و پک های جدیدتر استفاده کرده و تبلیغات را به سوی هدایایی هرچه جدیدتر و لوکس تر پیش ببرد.
حتی میتوانید برچسب ها یا برچسب های عجیب و غریب با چهره ای احمقانه و خندان و نام شرکت خود را ایجاد کنید. این برچسب ها را روی جعبه ها ، کیف ها و مواد محصول خود قرار دهید و برند خود را در کنار فعالیتی طنزآلود و جالب برجسته کنید.
اگرچه هیچ مدرک مشخصی در این زمینه وجود ندارد که به شما اطمینان دهد هدایای تبلیغاتی قطعاً بازدهی برای شما خواهند داشت، اما به هر حال، انجمن بینالمللی محصولات تبلیغاتی، پژوهشهای مستمری را در زمینه روابط هدیهدهندگان و هدیهگیرندگان انجام میدهد که یافتههای یکی از آنها حاکی از این است شرکتهایی که هدیه میدهند در مقایسه با شرکتهایی که هدیه نمیدهند دو برابر شانس تماس گرفتن از طرف هدیهگیرندگان را دارند.
حتی اگر شرکت شما دارای چنین بخش پژوهشی نیست، این دلیل نمیشود که راهبرد بازاریابی نداشته باشید. هدیه دادن به شیوه صحیح میتواند به ایجاد مناسبات خوب بیانجامد و حکم خون را در زندگی اقتصادی شما داشته باشد.
برای درک اینکه یک راهبرد مؤثر برای هدیه دادن چیست ابتدا باید بین هدیه دادن و برنامهای که مبتنی بر محرک و پاداش است، تمایز قایل شد. هر چند که انواع گیرندگان هدیه و محرک شبیه یکدیگرند، اما از یک جنبه عملی و راهبردی با یکدیگر تفاوت دارند. محرکها، پاداشهایی هستند برای اینکه سطوح فعالیتی مشخصی مثل برنامههای ایمنی را دامن بزنند، اما هدایا برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده، طراحی نمیشوند. در واقع، گیرنده هدیه به دنبال پیشبینی یک پاداش نیست، اما محرکها چنین کارکردی دارند.
اینکه هدیه و محرک، دو پدیده یکسان شمرده شوند، محتمل است و این توقع هم وجود دارد که شما به دنبال برداشت از هر نوع سرمایهگذاری احتمالی باشید، اکثر هدیهدهندگان به دنبال این امر هستند که به نحوی گیرنده هدیه را تحریک کنند، اما باید بسیار محتاط باشید. نه مشتری و نه کارمند، هیچکدام نباید احساس کنند دارند رشوه میگیرند، چرا که بروز چنین احساسی نهتنها مفید نیست بلکه مخرب هم هست.
به هدیه دادن بهصورت یک فرایند مختصر اما همیشگی برای ایجاد روابط نگاه کنید و رهنمودهای زیر را بهکار بندید:
- همیشه پیش از دادن هر هدیهای به این نکته توجه کنید که هدیهدهنده و هدیهگیرنده، هر دو در مورد هدیه، دارای سیاست و برنامه باشند.
- رفتار مناسب در این زمینه، اعمال سیاست در مورد سقف هدایا یا اعمال سیاست در مورد شرایط هدیه دادن است.
- اعطای هدیه در جریان مزایده یا مناقصه، یک پاسخ منفی قطعی است. حتی اگر مزایده و مناقصه در جریان یک تعطیلی یا مناسبت ویژه برگزار میشود باز هم از دادن هدیه خودداری کنید.
- اعطای چیزهای لوکس مثل بلیت سفرهای گرانقیمت یا ماشین جزو موارد نامناسب است.
- حتی اگر در شرایطی هستید که منعی برای هدیه دادن وجود ندارد و مقرراتی هم در این زمینه نیست، اجازه ندهید که هدیه دادن، احساس نامناسبی به وجود آورد، هر اقدامی از این دست میتواند به تخریب مناسبت های شما با دیگران منجر شود.
نظر بدهید