از آنجا که به هدیه دادن بسیار پرداخت شده و از طرفی مطالب مربوط به مقوله هدایای تبلیغاتی بسیار کمتر مورد توجه واقع شده در این مقاله بر آنیم که در خصوص هنر دادن هدیه تبیلیغاتی بحث کنیم. هدیه دادن به طور کلی کاری بسیار سخت و پیچیده است و نیازمند آن است که اول آداب آن را بخوبی بدانید. هدیه خریدن از این نظر سخت است که معمولا نمی دانیم طرف هدیه گیرنده به چه چیزی علاقه مند است و ممکن است برای کادوی مان هزینه زیادی کنیم اما او نپسندد.
- قبل از هر چیز خودتان را جای هدیه گیرنده بگذارید، چنانچه هدیه شما مناسب سن و جنسیت و نیاز او نباشد حتی اگر تلاش بسیاری برای تهیه آن کرده باشید و بهای گزافی پرداخته باشید باز هم بی ارزش و بلااستفاده خواهد ماند. نیازهای هدیه گیرنده را در نظر بگیرید به جنسیت او توجه کنید و موافق با دوره سنی او و همچنین منطبق بر کسب و کار خودتان هدیه تان را انتخاب کنید.
- مراقب هزینه ای که صرف تهیه هدیه تبلیغاتی می کنید باشید. با پرداخت هدایایی سنگینی که برایتان بازخورد قابل قبول ندارد خودتان را به خرج نیندازید. برای جذب بیشتر مشتری هیجانی عمل نکنید و حساب شده و با سیاست گام بردارید. هنر هدیه دادن را در تهیه نوع هدیه و تناسب آن با هدیه گیرنده با ابراز سلیقه و ظرافت در بستهبندی و نوع اهدای آن به کار ببرید. چنانچه کسب و کار لوکسی دارید با هدایای ساده و تکراری ارزش کسب و کار خودتان را پایین نیاوریدکه گاهی ندادن هدیه نامناسب و احتمالاً توهینآمیز خیلی بهتر از دادن آن است.
- امروزه هدیه دادن تبدیل به ماراتن رقابتی شده است. هدیه دادن یک چراغ سبز است تا با آن هرازگاهی به مشتریان وفادار و خوش خریدتان نشان دهید که قدرشناس هستید و برایشان احترام ویژه ای قایلید. در این ماراتن هدایای گران قیمت نخرید ولی حتما با استفاده از گزینه هدایای تبلیغاتی اعتمادسازی کنید.
- با برنامه عمل کنید. هدایای تبلیغاتی یکی از گزینه ها برای جلب نظر مشتریان است، با ارسال پیامک و تبریک سالگردها آنها را ترغیب کنید به شما سر بزنند و با هدیه دادن آنان را مشتریان ثابت خود کنید. از قبل مناسبت ها (سالگرد تولد و ازدواج، اعیاد رسمی و ...) را در بیاورید و هدایای خود را آماده کنید تا فعالیتتان بی هدف جلوه نکند.
- سرمایه ای که برای تهیه هدیه تبلیغاتی صرف میکنید اهمیت دارد پس به راحتی آن را تلف نکنید. برای توع هدیه خود فکر کنید، گزینه ها را بررسی کنید، حسابگر باشید، و براساس رضایت و خوشحالی مشتریانتان به آنها هدیه بدهید.
- اگر بودجه ندارید باز هم قید هدیه دادن را نزنید. با هزینه کم هم می توان تبلیغات کرد، بروید سراغ چیزهایی که کوچکند اما حکم یادگاری پیدا می کنند یا غیرمنتظره هستند. چنانچه وضعیت مالیتان قابل پیش بینی نیست، حتما از قبل به فکر باشید و با برنامه ریزی پیش بروید. خوبی برنامه ریزی این است که حراجی ها و تخفیف ها را از دست نمی دهید.
- پیش قدم باشید، قبل از اینکه دیگران به فکر تبلیغات از این دست بیفتند شما تبلیغات خود را کرده باشید و منتظر بازخورد بمانید. پیش قدم بودن شما را برجسته و الگو می کند، از طرف رقیبان نیز مورد توجه قرار می گیرید و ناخواسته باعث بهتر دیده شدنتان می شوند.
با استفاده از هدایای تبلیغاتی خدمات و محصولات شما و نام و نشان تجاری سازمان به خاطر می ماند. از نظر کلی هر چه عمر یک هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد،ا نام شرکت تبلیغ کننده که برروی آن حک شده است، بیشتر دیده می شود. اما امروزه، تبلیغات نوین به ماندگاری ظاهری کمتر توجه دارد و بیشتر ماندگاری در ذهن مخاطب را خواهان است، به همین دلیل هدایای خوراکی، با وجود ماندگاری فیزیکی بسیار کم، امروزه جای خود را در بین هدایای تبلیغاتی پرطرفدار باز کرده است. نوع و مکان حک نام تبلیغ کننده بر روی هدایا، با توجه به نوع هدیه تعیین می شود. در این بین هدایای تبلیغاتی در قالب ادکلن های تبلیغاتی علاوه بر ماندگاری رایحه قابلیت حک شدن برند های تجاری اشخاص و شرکت های معتبر را دارد.
نظر بدهید