بارگیری...
شنل

شنل

شنل Chanel نام تجاری برند و خانه مدی است که در سال 1910 توسط گابریل بونور شنل معروف به افسانه مُد (که دوستانش او را "کوکو" می خواندند) در پاریس تأسیس شد. کوکو شنل، طراح مد فرانسوی که مواردی همچون توجه به رویکرد فلسفه مدرن، الهام گرفتن از مدل های لباس مردانه، و دنباله روی از طراحی هایی که در عین سادگی لوکس و گران قیمت بودند، از وی چهره ای مهم در عرصهٔ مد پدید آورد. نفوذ و تأثیر فوق العادهٔ شانل در عرصهٔ مد به حدی بود که نام وی، به عنوان تنها فرد فعال در زمینه خیاطی و دوزندگی، در فهرست صد نفر از مهم ترین افراد دنیا در قرن بیستم ثبت گردید. تمایلات و توجهات پر حرارت و احساساتی این طراح، الهام بخش طرح های او بود.  شنل، به خصوص در زمینهٔ ارائهٔ کالاهای لوکس و گران قیمت، مانند پوشاک آماده، کیف دستی، عطر و لوازم آرایش، در میان دیگر برندهای مشابه، شناخته می شود. شنل Chanel در پوشاک آماده زنانه، کالاهای لوکس و لوازم جانبی تخصص دارد و نام تجاری خود را برای عینک به Luxottica داده است.

شنل با مدهای ساده و زیبا و جذابیت های جاودانه خود انقلابی واقعی در دنیای مد ایجاد کرد. او یکی از اولین طراحانی بود که شلوارهای زنانه را معرفی کرد و به طور گسترده به عنوان خالق اصلی مد "لباس مشکی کوتاه" شناخته شد. خانم شنل کنترل خلاقانه طراحی های برندش را تا زمان مرگش در سال 1971 حفظ کرد. پس از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، چند نفر از معاونین و دستیاران او برای شعب سطح بالای برند او طراحی کردند، تا اینکه در سال ۱۹۸۳ کارل لگرفلد (متولد ۱۹۳۸) مسئولیت طراحی بخش خیاطی زنانه سطح بالا و در سال ۱۹۸۴ بخش های دیگر این سالن را بر عهده گرفت. کارل لاگرفلد در سال 1983 سکان اصلی را به عنوان طراح اصلی پوشاک بر عهده گرفت.

شنل Chanel با اولین عطر خود، Chanel N°5، انقلابی مشابه در دنیای عطر ایجاد کرد که برای اولین بار در سال 1921 معرفی شد. Chanel N°5 و بسیاری از قدیمی ترین عطرهای ماندگار خانه عطر شنل توسط ارنست بو Ernest Beaux خلق شده اند. اولین عطر مردانه شنل  Chanel Pour Monsieur در سال 1995 و توسط هنری رابرت طراحی شد، کسی که به عنوان عطرساز داخلی جایگزین ارنست بو انتخاب شده بود.

شنل Chanel تاکنون غالب بر 140 عطر را با برند خود تولید کرده است. اولین نسخه در سال 1921 تولید شد و جدیدترین آن مربوط به سال 2023 است. عطرسازان دائمی شنل از بدو تأسیس تاکنون چهار پرفیومر متخصص هستند:

  • Ernest Beaux (1920–1961)
  • Henri Robert (1958–1978)
  • Jacques Polge (1978–2015)
  • Olivier Polge (2015–present)

عطرهای شانل با همکاری عطرسازان دیگری همچون Christopher Sheldrake ساخته شده اند.

برند شنل اکنون متعلق به آلن ورتیمر و ژرار ورتیمر نوه‌های پیر ورتیمر، تنها شریک کوکو شنل، در هنگام تأسیس این شرکت هستند.

نظرات کاربران

نظر بدهید