بارگیری...
رایحه کهربایی

رایحه کهربایی

گروه بویایی شرقی (اورینتال oriental) در دنیای عطر به خانواده عطرهایی اشاره دارد که معمولاً از نت های عجیب و غریب و غیرعادی تری استفاده می کنند که شامل نت‌هایی مانند عنبر، چوب صندل، کومارین، دارچین، یاس و ارکیده، زنجبیل، وانیل و رزین‌های صمغی است. اکثر خانه های عطرسازی بزرگ هنوز از این اصطلاح برای طبقه بندی عطرها با این مواد استفاده می کنند. اما امروزه عطرهای شرقی با نام کهربا نیز شناخته می شوند، نه تنها به دلیل استفاده از کهربا به عنوان یک ماده، بلکه به دلیل ترکیب وانیلی مانند برخی از رزین های موجود در عطرهای شرقی است. رایحه کهربا (که قبلاً به عنوان "شرقی یا اورینتال" شناخته می شد) شامل گیاهان، ادویه ها و نت های رزین پودری است.

رایحه کهربایی شرقی طیف وسیعی از رایحه ها را از خود پخش می کند. این عطرها ممکن است تند، چوبی یا کهربایی باشند. ترکیبات رایج عبارتند از وانیل، گل، انواع چوب، مشک و بسیاری دیگر. چیزی که در عطرهای شرقی مشترک است، عمق است. این همان چیزی است که رایحه های شرقی را برای مردان و زنان جذاب می کند. گروه بویایی شرقی در اروپا و آمریکا خیلی طرفدار دارد، دلیل آن هم به کار بردن ترکیب ادویه‌ها است که باعث می‌شود این گروه عطرها جزء رایحه‌های جذب‌کننده محسوب شوند. عطرهای شرقی تمایل دارند رایحه ای گرم، عمیق و عجیب و غریب داشته باشند که رمز و راز را تداعی می کند. این عطرها به دلیل طیف وسیعی که دارند، برای هر مناسبتی رایحه ای دارند. اگر یک شب رسمی، یک قرار اول یا یک شام معمولی پیش رو دارید یک عطر شرقی عطری مناسب برای این رویداد خواهد بود، عطرهای شرقی به دلیل رایحه گرم و ماندگاری که دارند، انتخابی محبوب برای لباس های شب و ماه های زمستان هستند.

عطرهای کهربایی حاوی نت های عطری گرم، تند و اغلب حسی است. عطرهای کلاسیک کهربا حول یک آکورد کهربا ساخته می شوند که اغلب از نعناع هندی، بنزوئین، لابدانوم، وانیل و مشک تشکیل شده است. همچنین، کهربا می تواند به عنبر طبیعی یا کهربای مصنوعی مانند آمبروکس یا آمبروکسان اشاره داشته باشد.

عطرهای کهربایی معمولاً کمی غنی تر از بقیه هستند، اما می توانند بین رایحه های شرقی گلی و رایحه های شرقی چوبی متفاوت باشند. شما معمولاً می توانید این را از طریق نت های مختلفی که در عطر استشمام می کنید تشخیص دهید. عطرهای این گروه بویایی با ترکیب نت‌های مختلف به پنج زیر گروه تقسیم می‌شوند:

کهربایی وانیلی

رایحه کهربایی وانیلی را که استشمام می کنید رایحه‌ای مثل وانیل داغ ، وانیل سوخته یا شکلات سوخته به مشامتان می‌رسد. رایحه بسیار شیرین و گرم و در عین حال کمی تلخی دارند و اغلب زنانه هستند.

کهربایی گلی

عطرهای کهربایی گلی ترکیبی زیبا از گل دارند و دارای رایحه‌ای گرم، شیرین، سنگین و کمی تند، بسیار شیک و اشرافی و جذاب هستند. اغلب عطرهای این گروه نیز زنانه هستند.

کهربایی فوگر

کهربایی فوگر شامل نت‌هایی از اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و چوب است. این دسته از عطرها رایحه‌ تند، پودری، رسمی و تا حدی کلاسیک دارند که بوی خاک می دهند و گاهی هم مثل دارو، تلخ هستند. عطرهای شرقی فوگر اغلب مردانه هستند.

کهربایی چوبی

کهربایی چوبی رایحه‌ای تلخ و یا شیرین دارد و در عین حال گرم و عمیق و سنگین است. عطرهای این گروه اغلب مردانه هستند.

کهربایی تند

کهربایی تند مقدار بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها، هل، زنجبیل، دارچین و جوز دارد. رایحه این عطرها تند، سنگین، بسیار موقر، شیک و نیمه کلاسیک است.

نظرات کاربران

نظر بدهید