بارگیری...
رایحه گل

رایحه گل

گل ها قطعا شگفتی های طبیعت هستند، این رایحه های مغناطیسی که از گل ها بیرون می آیند فریبنده هستند، کیفیت بوی شیرین آن ها می‌تواند حس و حال یک محیط را عوض کرده و با ایجاد هوای شادی و دلپذیری از کسلی و تاریکی، آن را برای بهتر شدن تغییر دهد. هر شکوفه دارای رایحه ای لطیف و مسحورکننده است که می تواند ما را به مکانی پر از سعادت برساند، خاطرات گرامی را تداعی کند و حتی بر رفاه عاطفی ما تأثیر بگذارد.

گل ها در عطرسازی برای ساخت رایحه‌های متنوع و مست کننده بکار می رود و شاهکارهایی را می‌سازد که روح انسان را تعالی می‌بخشد و سحر می‌کند. عطرسازی رایحه های طبیعت و نبوغ انسان ها را به هم می پیوندد و هزاران سال است که جهان را مجذوب خود کرده است.

روایح گل رقص کیمیاگری است که هدایای طبیعت را به مجموعه‌ای از عطرها تبدیل می‌کند که حواس را مجذوب می‌کند و احساسات را برمی‌انگیزد، و همچنین در قلب آن تلاش برای استخراج رایحه‌های شیرین طبیعت نهفته است. عطرهای ظریف و در عین حال قدرتمند از گل ها و رزین های گیاهی سرچشمه می گیرند. رایحه‌های فلورال حسی رومانتیک و اغلب زنانه به ترکیب می‌دهند.

روایح گلی هنگامی که نت‌های میانی و قلب عطر را تشکیل می‌دهند بدنه ای غنی از بویایی شکل می گیرد. این نت‌ها شخصیت اصلی یک عطر هستند.

تأثیر رایحه گل ها

تاثیر رایحه گل بر احساسات انسان برای قرن ها موضوعی جذاب بوده است. تحقیقات علمی آنچه را اساتید مدت‌هاست اعلام داشتند تأیید کرد: رایحه‌های گل دارای توانایی عمیقی برای کاهش استرس، کاهش افسردگی و بهبود خلق و خو هستند.

رایحه اسطوخودوس که به خاطر خواص آرام بخشش معروف است، نشان داده است که اضطراب را کاهش می دهد و آرامش را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که رایحه یاس می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد، روحیه را بالا ببرد و حس خوبی را القا کند.

عطر گل ها خارج از تأثیری که بر احساسات فردی دارد، دارای توانایی جادویی در شکل دادن فضا است، بنابراین بر احساسات و رفاه عمومی افراد درون آن تأثیر می گذارد. نتایج نشان داده است که محیط‌های تزئین شده با گل می‌توانند خلاقیت را شکوفا کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و حتی بهبودی سریع‌تر را در بیمارستان‌ها ایجاد نمایند.

گل‌ها در هر محیطی حسی از لطف طبیعت را ارائه می‌دهد، روحیه را بالا می‌برد و به نوعی الهام‌بخش برای رسیدن به اهداف است. رایحه‌های گل و تأثیر آن‌ها بر سلامتی، شادی‌های ساده‌ای را که هر روز ما را احاطه می‌کنند و حس قدردانی که در هر لحظه سرشار است را نشان می دهد.

برخی روایح گلی

گل بنفشه نماد وفاداری و فداکاری است، می تواند قلب های شکسته را ترمیم کند و ارتباطات پایدار را تقویت کند.

گل یاس که به طور گسترده به عنوان معطرترین گل شناخته می شود، در صنایع عطرسازی و آرایشی استفاده می شود.

 گل رز که به عنوان ملکه گل ها شناخته می شود، یک انتخاب کلاسیک و جاودانه در عطرسازی است. رایحه رمانتیک و ظریف آنها به طور گسترده ای در عطرهای زنانه و مردانه استفاده می شود.

با وجود تنوع بسیار زیاد، گل رز داماسک و رز سنتیفولیا عمدتاً در عطرسازی استفاده می شوند. اخیراً رز سیاه در میان عطرسازان محبوب شده است. این گل به عطر رایحه خاصی می بخشد.

اسطوخودوس روشن، سرد، با طراوت، با بوی تمیزی، اینگونه می توانید این عطر غیرمعمول را توصیف کنید. عطرسازان آن را به ترکیبات مردانه یا تک جنسیتی که برای افراد قوی و با اراده مناسب است اضافه می کنند.

گل یاس که نماد عشق و علاقه است، به وضوح گلهای آن در شب معطر هستند. به همین دلیل جوانه ها قبل از طلوع فجر و فقط با دست جمع آوری می شوند، در غیر این صورت گلبرگ ها به راحتی آسیب می بینند. قیمت اسانس یاس بسیار بالاست.

یلانگ یلانگ یا گل درخت کانانگ، فقط در شرایط گرمسیری رشد می کند. برای اولین بار، گل های زرد معطر آن در فیلیپین کشف شد و سپس به کوموروس منتقل شد. عطرسازان از این گل به خاطر رایحه جذاب، شیرین و پودری آن قدردانی می کنند.

گلها گاهی در آزمایشگاه و با مولکول‌های مصنوعی ساخته می‌شوند، مانند فریزیا، گل صدتومانی، زنبق وحشی، میموزا، گل آفتاب پرست، بنفشه، نسترن و نرگس. اما بسیاری از گل‌ها از طریق منابع طبیعی تهیه می‌شوند همچون رز، یاس، مریم، سنبل، اسمانتوس، گل پایا، یلانگ یلانگ و گل همیشه بهار. رز و یاس به دلیل عطر بی‌نظیرشان ارزش بسیاری دارند و با تکنیک‌های مختلفی مثل عصاره‌گیری حلال، عطرگیری با روغن جاذب و یا تقطیر تولید می شوند.

نظرات کاربران

نظر بدهید