بارگیری...
گریپ فروت

گریپ فروت

گریپ فروتGrapefruit  تنها میوه از دسته مرکبات، که به صورت غیرطبیعی توسط یک تلاقی تصادفی بین پرتقال شیرین و پاملو (نوعی میوه گوشتی) به وجود آمده و میوه ای دو رگه است. این میوه در زبان انگلیسی میوه خوشه‌ای(grape+fruit)  نام دارد، زیرا به شکل خوشه به مقدار زیاد تا دوازده عدد بر روی شاخه می‌روید. گریپ فروت  یک درخت همیشه سبز دارد که به دلیل میوه نسبتاً بزرگ، ترش و نیمه شیرین و تا حدودی تلخ آن شناخته شده است.

گریپ فروت به دلیل رایحه تازه و تندش یک عنصر کلیدی در عطرسازی محسوب می شود و قرن هاست که در رایحه درمانی و عطرسازی استفاده می شود. رایحه ای تازه و تند دارد که شبیه به لیموترش است، اما شیرین تر.

گریپ فروت در طول تاریخ به واسطه عطر و بوی آروماتیک آن شناخته شده و از آن به طور گسترده در رایحه درمانی یا آروماتراپی (شاخه ‌ای از طب گیاهی است که در آن از برخی روغن‌های گیاهی، به ‌صورت استنشاقی یا موضعی استفاده می‌شود) بکار می رود.

رایحه ی گریپ فروت شبیه رایحه پرتقال ولی تلخ تر و ترش تر است و یکی از عناصر اصلی در ساخت طیف وسیعی از عطر می باشد که در آن ها از رایحه ی خوش و آرامبخش مرکبات استفاده می‌شود. اسانس گریپ فروت از پوست میوه استخراج می شود و مایعی به رنگ سبز متمایل به زرد با رایحه ی تند مرکباتی به دست می دهد. ترکیب روغن و خواص بویایی آن ممکن است بسته به گونه آن متفاوت باشد. این عطر یادآور روغن شیرین پرتقال می باشد، اما با کمی تلخی همراه است. اسانس های استخراج شده از پوست این میوه اغلب برای ایجاد ادوپرفیوم میوه ای و با طراوت برای لوازم آرایشی استفاده می شود.

اسانس گریپ فروت یکی از مواد اصلی ترکیبات مختلف مرکبات و همچنین ترکیبات معطر چوبی و به طور کلی تابستانی است. بسته به رنگ گریپ‌فروت، نت‌های معطر از نت‌های تلخ و تند موجود در گریپ‌فروتِ سفید تا نت های شیرین و حسی گریپ‌فروتِ صورتی و قرمز را شامل می‌شود. گریپ فروت تند و معطر به خوبی با سایر ترکیبات مرکبات یا نت‌های ابتدایی رایحه‌های تابستانی و نشاط ‌آور ترکیب می‌شود و همچنین به خوبی با ریحان، اسطوخودوس، چوب سدر و یلانگ یلانگ ترکیب می‌شود. گریپ فروت همچنین می تواند با مواد دیگر ترکیب شود تا عطرهای پیچیده تری مانند مرکبات، نعناع و یاس ایجاد کند.

گریپ فروت از خانواده مرکبات می آید، اما عطر آن تا حدودی متفاوت است و جدا از تازگی که مرکبات به آن معروف هستند، حسی پرانرژی و در عین حال ظریف ارائه می دهد که آن را از سایر میوه های مرکباتی متمایز می کند. نت معطر آن ترکیبی سرزنده و درخشان، شیرین و تلخ است که حسی از تجمل را القا می کند. مانند سایر مرکبات، اگر اسانس گریپ فروت به طور طبیعی استخراج شده باشد اغلب به عنوان نت بالایی استفاده می شود، و در صورتی که یک جایگزین مصنوعی باشد به عنوان نت میانه و پایه بکار می رود زیرا می تواند ماندگاری بیشتری داشته باشد. به عنوان نت بالایی، شروعی تازه، ترد و هیجان‌انگیز به کل ترکیب نت‌ها می‌دهد و لحظه‌ای اغواکننده و شاداب را برای آشنایی با ترکیب معطر ایجاد می‌کند. یکی از چیزهای جالبی که رایحه شناسی برای ما کشف کرده است این است که زنانی که بوی گریپ فروت دارند، در چشم مردان 5 تا 10 سال جوان تر به نظر می رسند. آن کرم های ضد پیری را شکست دهید.

گریپ فروت. این رایحه تازه و میوه ای برای افرادی است که در قلب جوان و پرانرژی هستند. صابون ها و لوسیون های معطر گریپ فروت پویا، روشن و تند هستند. اگر این رایحه مورد علاقه شماست، به احتمال زیاد شما فردی برون گرا و کمی دمدمی مزاج هستید.

نظرات کاربران

نظر بدهید