بارگیری...
عطرهای تلخ

عطرهای تلخ

عطرهای تلخ عنوان یکی از گروه های بویایی در صنعت عطر نیست زیرا در واقع به دسته های زیادی تقسیم می شوند. به عنوان مثال، نعناع هندی یک نت چوبی است که اغلب تلخ هم توصیف می شود؛ برخی مرکبات میوه ای مانند پرتقال تلخ یا گریپ فروت نیز وجود دارد که تلخ محسوب می شوند. افسنطین یکی دیگر از تلخ های محبوب است زیرا بسیار قوی است. در گذشته نیز از عطرهای تلخ استفاده می‌شده است، اما اکنون که این نت ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند راحت‌تر می توان آن ها را تشخیص داد. این نت‌های تلخ برای متعادل کردن رایحه‌های سنگین تر و غنی‌ تر نیز استفاده شده و همچنین در عطرهای گلی یا میوه‌ای از سنگینی بیش از حد آن ها جلوگیری به عمل می آورد. در نتیجه نت های تلخ برای جلوگیری از شیرین بودن رایحه های شیرین یا گلی مفید هستند.

عطرهای تلخ امروزه رایج‌ترند، زیرا مردم ظاهراً از عطرهای سنتی خسته شده‌اند؛ عطرهای تلخ سطحی از فردیت و پیچیدگی را اضافه می کنند که بسیاری از افراد خوشبو به آن تمایل دارند. عطرساز فابریس پلگرین Fabrice Pellegrin می گوید که نت های تلخ می توانند تضاد ظریفی را در عطرهای تند ایجاد کنند یا می توانند عطرهای معطر را تشدید کنند. نت‌های تلخ حسی پیچیده و منحصربه‌فرد به ترکیب‌ها می‌افزایند و چندین لایه را به یک عطر اضافه می کنند. فابریس پلگرین می گوید "شوق رایحه‌های تلخ را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که آنها شکل جدیدی از اعتیاد را ارائه می‌دهند». این لمس ظریف و اصیل برای مصرف کنندگانی که می خواهند شخصیت خود را نشان دهند جذاب است.

عطر تلخ همیشه جایگاه ویژه ای در دنیای عطر به خود اختصاص داده است. قابض بودن، منحصر به فرد بودن، استفاده از نت های علفی و چوبی و ترکیبات متنوع آنها را به یکی از اصلی ترین ترکیبات تبدیل کرده است. تا اواسط قرن گذشته نت های تلخ منحصراً مردانه در نظر گرفته می شدند، اما پس از آن فلسفه عطرها به طور چشمگیری تغییر کرد و تعداد زیادی از عطرهای تلخ زنانه در قفسه ها ظاهر شد.

روایح تلخ سلیقه افرادی است که دارای انگیزه ای قوی برای انجام هر کاری هستند، اما تغییر در زندگی را نمی پسندند. این افراد زمانی که تصمیمی می گیرند روی تصمیمشان پافشاری می کنند طوریکه هنگامی که متوجه می شوند به چیزی که می خواهند نمی توانند دست یابند، به سادگی تسلیم نشده و آن را رها نمی کنند. افرادی که عطرهای تلخ می پسندند فعال و ورزشکارند، برای دیگران مشکل است که به آنها نزدیک شوند، هنگامی که کارها مطابق میل آنها انجام نمی شود، ممکن است اخم کنند، ولی عصبانی نمی شوند. خویشتن داری و صبر نیز از صفات ذاتی آنهاست و به دلیل همین خصوصیات است که کارهای خود را معمولاً راحت انجام داده و تا آخر پای آن می ایستند.

نظرات کاربران

نظر بدهید