نتهای تند اغلب با نتهای دیگر برای ایجاد عطر همراه میشوند و در نتیجه به دلیل خواص بویایی و خواص درمانی خود شاهکارهای عطری جذابی تولید می کنند.
عطر زدن به دلایلی تبدیل به عادت افراد می شود، برای مثال عطر باعث خوشحالی و اعتماد به نفس افراد می شود. دلیل مهم دیگر ارتباط بین یک عطر و حافظه ما است. ذهن انسان حافظه فوقالعادهای دارد و عطر قویترین شکل حافظه است. اما دلیل جالب دیگر آن شخصیت افراد و نتیجهای است که میتوانید با بوییدن یک نفر به دست آورید.
رایحه و عطر در طراحی های داخلی و برای مثال در فروشگاه های مبلمان نقشی اساسی ایفا می کند بطوری که هر فضایی برای پیاده سازی اصول طراحی داخلی نیازمند استفاده از رایحه سازمانی است.
رایحه سازمانی جذابیتی حسی است که مدت ها توسط کسبوکارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته اما از آنجا که نتیجه ای بسیار تاثیرگذار داشته اکنون به طور فزاینده ای در صنعت گردشگری در حال رواج است، جایی که آژانس ها، خطوط هوایی، هتل ها و مکان های تفریحی عمداً عطرها را با "تجربه گردشگری" ترکیب می کنند.