بارگیری...
دنیای نامرئی اما تأثیرگذار برندسازی رایحه

دنیای نامرئی اما تأثیرگذار برندسازی رایحه

نشان داده شده است که محیط های معطر باعث کاهش اشتباه نوشتاری در کارمندان اداری می شود. درک کیفیت محصول، افزایش قصد خرید ، میانگین فروش واحد و مدت زمان بازدید خرده فروشی یا اقامت در میان مصرف کنندگان را بهبود ببخشید، و تمایل مصرف کنندگان برای پرداخت هزینه بیشتر برای یک محصول را افزایش دهید. اما از دفاتر و غرفه های نمایشگاه تا محیط های خرده فروشی و خود محصولات ، قدرت واقعی برندینگ بویایی در توانایی منحصر به فرد آن برای ایجاد ارتباطات عاطفی فوری ، قدرتمند و متفاوت با مشتریان ، به ویژه در یک گروه پیشنهادهای عملکردی مشابه است. به این دلیل که رایحه ای منحصر به فرد می تواند خاطره محصولات یا رویدادهای مرتبط را جرقه بزند ، حتی برای حادثه ای که مربوط به دوران کودکی فرد است؛ و یادآوری بویایی می تواند تا 10 هزار بوی مختلف گسترش یابد.

استفاده از برندینگ رایحه استراتژی ای است که هایات پلاس از بدو تأسیس خود یعنی سال 2007 از آن استفاده می کند. عطر و بوی منحصر به فرد رایحه "Seamless" آن احساس زیبایی استقبال و خوشی را از طریق ترکیبی از زغال اخته تازه و گلهای سبک در پایه وانیل و مشک گرم ایجاد می کند. این تلاش با یک آزمایش کوچک آغاز شد که هدف آن تقویت ادراک برند بود. نظرسنجی های داخلی منظم و اظهارنظرهای آنلاین بصورت عمومی نشان می دهد که رایحه باعث افزایش تجربه بازدید و یادآوری نام تجاری برای هزاران مهمان شده است.

امروزه عطر Hyatt Place تقریباً در 300 هتل در سراسر ایالات متحده یافت می شود. عطر دارایی تجاری اثبات شده ای است که به عنوان یک استاندارد تجاری که تجربه و شخصیت شرکت را مشخص می کند ، کدگذاری شده است. و برای اطمینان از اینکه Hyatt Place مطابق تجربه مورد نظر خود است ، این شرکت به طور منظم خواص آن را بررسی می کند تا تایید کند که بوی علامت Seamless با دقت پخش شده است.

در حالی که کالاهای بسته بندی شده ، مهمان نوازی ، خرده فروشی ، دارو ، املاک و مستغلات و تناسب اندام از صنایع مشخص برای استفاده از مارک های معطر هستند ، بسیاری از مارک های صنایع دیگر نیز از این روش بهره مند شده اند. آژانس تبلیغاتی J. Walter Thompson در حال حاضر عطر و بوی خاص خود را تولید می کند و Nelson Plant Food نیز از برندینگ رایحه استفاده می کند تا عطر و بوی محصول خود را که توسط محوطه سازان در محله های مجلل  با رایحه گل استفاده می شود ، افزایش دهد.

صرف نظر از صنعت ، روند و ملاحظات تولید یک برند بویایی یکسان است.

DNA برند موجودیت خود را کاملاً بفهمید. همانطور که در مارک های دیداری یا شنیداری وجود دارد ، عطر امضا نیز نیاز به انتقال و حمایت از بنیان تجاری دارد. برای این فرآیند ، شما باید عهد منحصر به فرد خود ، شخصیت برند ، لحن صدا ، ارزش ها و احساسات کلی را که می خواهید در رابطه با تجربه نام تجاری خود داشته باشید تعریف کنید. این افکار را در یک برند تجاری منسجم قرار دهید که می تواند شما را در مراحل بعدی راهنمایی کند.

اظهارات خود را به رایحه ترجمه کنید. با یک متخصص برندینگ رایحه و یک عطرساز آموزش دیده در   زمینه تولید رایحه محیط کار کنید تا رایحه امضای خود را ایجاد کنید. همانند برندینگ صوتی ، جایی که بازاریاب باید از مراجعه مستقیم به یک نوازنده اجتناب کند اما در عوض با یک آژانس متخصص که استفاده از صدا را به عنوان یک مسیر تجاری می فهمد همکاری کند ، پس بازاریابان نباید مستقیماً به عطاری مراجعه کنند. در عوض ، بازاریابان باید با یک شرکت برندینگ رایحه کار کنند ، زیرا تولید و انتشار عطر امضا یک هنر و یک علم است. شما برای دریافت نتیجه ای مناسب، به مهارت متخصص رایحه برای تفسیر یک برند از طریق لنز بویایی و به خلاقیت یک عطر ساز متخصص نیاز دارید.

در طی این فرآیند ، که متفاوت از تولید عطر سنتی است، رایحه ها به عنوان عوامل محرک احساسی انتخاب می شوند. برای مثال احساس تمیزی و نظم می تواند از طریق مرکبات سبز منتقل شود، یا احساس پویایی و انرژی از طریق رایحه های تند بویایی.

این مثال را در نظر بگیرید: ایده اصلی و اساسی هتل ها زندگی ارگانیک است، با احترام به منابع طبیعی و گیاهان بومی هر منطقه. ارزش ها و احساساتی که شرکت می خواست منتقل کند ، سادگی ، تجمل ، شفافیت و سهولت بود. برای تبدیل این ارزش ها به عطر امضا با جایگذاری حواس، باید با متخصص و عطرساز برندینگ رایحه شرکت همکاری نمود تا یک دسته خزه خاکی، سبزیجات گیاهی و جنگل های گرم ایجاد کرد- یادداشت های بویایی نشان داده اند که این ارزش ها در یک تحقیق گسترده و چند پلتفرمی ارتباط برقرار می کنند.

چندین تست انجام دهید. قبل از قرار دادن رایحه در معرض دید مشتریان  آنها را تست کنید. انجام آزمایش می تواند به سادگی استقرار در دفاتر کار برای دیدن واکنش کارمندان باشد. برای مثال، در هتل South Beach بوی عطر امضا برای اولین بار در دفاتر تیم مدیریت مستقر در نیویورک آزمایش شد. پس از دریافت واکنش های اولیه ، سپس در فضاهای کارمندان به اشتراک گذاشته شد و سرانجام ، در محیط های مهمان منتشر شد. متناوباً ، می توانید این تست را با مشتری در تنظیمات گروه متمرکز ، مصاحبه های یک به یک یا سایر محیط های تحقیق در بازار آزمایش کنید که محققان را قادر می سازد واکنش احتمالی به آن و تفسیر از معنای آن را بسنجند.

برای انتشار اهداف خود را در نظر بگیرید. به گزاره ای که می خواهید در مورد ارزش ها و شخصیت برند خود و تجربه کلی که می خواهید ایجاد کنید ، نگاه کنید و به چند سوال پاسخ دهید: آیا می خواهید رایحه به عنوان نوعی تبریک عمل کند ، بنابراین مرکز آن ورودی های اصلی است؟ آیا رایحه ای می خواهید که کل فضای شما را بپوشاند یا فقط مناطقی را که بسیار پر تردد هستند ، بپوشاند؟ آیا دوست دارید رایحه شما بصورت شبانه روزی یا فقط در ساعات خاصی پخش شود؟ آیا به دنبال رایحه هستید تا بتواند به عنوان پس زمینه یا گفته های واضح و قابل شناسایی عمل کند؟ هنگامی که پاسخ های خود را دریافت کردید ، می توانید مکان ایده آل برای انتشار را متناسب با نیازهای خود تعیین کنید و واحدهای تایمر و سرعت روشن / خاموش را برحسب اصول خود مدرج کنید.

نتایج حاصل از تولید و پخش عطر امضا می تواند باعث افزایش وفاداری به برند ، اطمینان به محصول ، میزان فروش ، درک قیمت / ارزش و موارد دیگر شود. رایحه شما حتی ممکن است فرصتی برای تولید به وجود آورد و منبع درآمد اضافی به شما بدهد. به عنوان مثال ، این سه هتل بیش از 20،000 شمع با عطر امضای خودش را بکار گرفتند و در حال حاضر پیشنهاد خود را با دو سایز شمع اضافی و یک اسپری اتاق گسترش داده اند.

در عصری که برجسته شدن در بازار شلوغ روز به روز دشوارتر می شود ، باید نام تجاری خود را از لحاظ احساسی و به یاد ماندنی متفاوت کنید. با در نظر گرفتن این که چگونه رایحه می تواند در ایجاد تأثیرات بیشتر بر روی مشتریان شما نقش داشته باشد ، به روشی جدید در مورد برند خود فکر کنید.

نظرات کاربران

نظر بدهید