بارگیری...
مزایای بازاریابی رایحه برای تجارت شما

مزایای بازاریابی رایحه برای تجارت شما

6 مزیتی که بازاریابی رایحه می تواند برای تجارت شما به همراه داشته باشد

به رایحه های مختلفی فکر کنید که هنگام گردش در مرکز خرید استشمام میکنید. آیا شما برای خرید رول دارچین شیرین یا چوب بری نرم کره ای در فودکورت فراخوانی شده اید؟ آیا وقتی از قسمت مردانه یک فروشگاه بزرگ عبور می کنید ، به بوی ادکلن فکر می کنید؟ آیا وقتی صفحات یک کتاب جدید را ورق می زنید و بوی کاغذ را در آغوش می گیرید ، هیجان آن را در دستان خود دارید؟

همانطور که در این مثال ها مشاهده می کنید، مزایای بازاریابی رایحه به خودی خود صحبت می کنند.

حتی تصور فروشگاه ، غذا یا کالا می تواند باعث ایجاد خاطرات یا احساساتی شود که حس اشتیاق را ایجاد می کند. اگر شغلی را اداره می کنید ، حس بویایی را در ذهن داشته باشید و این شش مزیت بازاریابی رایحه را برای برند خود بررسی کنید.

شماره 1) بویایی می تواند رفتار مشتری را پیش ببرد.

رایحه ها می توانند احساس مشتریان و تعامل آنها با دنیای اطراف را تغییر دهند. رایحه خوب می تواند روحیه بد را بهبود بخشد، و این باعث می شود مشتری ها نسبت به کارمندان و یکدیگر بهتر رفتار کنند. مشتریانی که از بوی اطراف خود راضی هستند احتمالاً بیشتر به دنبال دیدن محصولات و در نظر گرفتن خدمات اضافی خواهند بود.

از کافی شاپ و چای فروشی ها برای مثال استفاده کنید. بسیاری از افراد به شما خواهند گفت که حتی اگر قهوه ننوشند بوی تفت دادن دانه قهوه را دوست دارند. جلب مشتری با بوی خوب قهوه بو داده می تواند آنها را متقاعد به خرید شیرینی یا نوشیدنی غیر قهوه کند. این امر به ویژه در ماه های سرد زمستان که نگه داشتن یک نوشیدنی گرم بین دستان شما را بسیار جذاب میکند بسیار موثر است.

حتی تحقیقات نشان داده است که بوی خوب باعث می شود افراد بیشتر هزینه کنند. مشتریان شما بیشتر مستعد خریدهای ضربه ای و در اندیشه قیمت های بالاتر هستند. یک کازینو فقط با تغییر مشخصات رایحه در ساختمان توانست مردم را 45 درصد بیشتر ترغیب به خرج کردن کند. این یک تأثیر قابل توجه است.

شماره 2) رایحه های خوشایند مشتریان را در اطراف خود نگه می دارد.

به زبان ساده ، مردم دوست دارند در مکانهایی که بوی خوبی دارند بمانند. بنگاه های املاک و مستغلات برای ایجاد حس خانه و راحتی از رایحه استفاده می کنند تا بتوانند مردم را در اطراف خود نگه دارند. هرچه عطر مکان بهتر شود ، خریداران بالقوه مدت بیشتری در آنجا می مانند.

هرچه مشتری در فروشگاه شما بیشتر وقت بگذارد ، احتمال خرید محصولات شما بیشتر است. در این مدت ، بازاریابی درون فروشگاهی شما مزایای محصولات شما را ارتقا می دهد و تیم فروش شما وقت دارد تا به خریداران کالاهای متفاوتی را به فروش برساند.

احتمالاً قبلاً این مورد را در مشتریان دیده اید. یک خریدار با یکی از دوستانش وارد می شود و قصد ندارد چیزی بخرد. با این حال ، پس از مدتی که صرف تماشا کردند، شروع به بررسی موارد خاص یا بررسی برچسب قیمت می کنند. وقت بیشتر در فروشگاه شما به معنای پول بیشتر است.

شما شروع به دیدن همبستگی بین بازاریابی رایحه و فروش می کنید زیرا مشتریان طولانی تر از حد معمول در فروشگاه شما می مانند.

شماره 3) بوهای خوب باعث ایجاد تجربیات بهتر مشتری می شوند.

بازاریابی رایحه با تأثیر بر رفتار خرید، ضمن ایجاد یک تجربه خرید همه جانبه، به نفع دارندگان فروشگاه است. ویلیامز-سونوما یک نمونه قوی از شرکتهایی است که از قدرت رایحه در بازاریابی تجربی استفاده می کنند. حتی اگر جایی در نزدیکی فروشگاه نیستید و سالهاست که به آن ها مراجعه نکرده اید ، به احتمال زیاد می توانید بویی را تصور کنید که هنگام ورود به داخل فروشگاه به استقبال شما می آید.

ویلیامز-سونوما بیشتر لوازم آشپزی و محصولات دکور ناهار خوری می فروشد. با این حال ، بیشتر فروشگاه هایش با رایحه گیاهان قوی ، لیمو و روغن زیتون عرضه می شوند. اغلب اوقات ، فروشگاه ها کیت های گیاهان و سایر بسته های ادویه را برای خرید در کنار فروشگاه قرار می دهند تا مشتریان بتوانند آنها را خریداری کنند، اما علاوه بر آن تجربه ای ایجاد می کنند که مردم را به آشپزی علاقه مند می کند. در این حالت احتمال خرید مشتریان بیشتر است زیرا می خواهند عواطف و طعم های رایحه فروشگاه را ارائه دهند.

با توجه به روند خرید و بازار، به بازارگردی مشتری فکر کنید. آیا تجربه ای ایجاد می کنید که هر پنج حس را درگیر کند؟

شماره 4) روایح خاطرات ماندگاری ایجاد می کنند.

در مقالات دیگر، به قدرت بازاریابی رایحه و حافظه پرداخته ایم. بویایی می تواند سالها پس از خروج مشتری از فروشگاه باقی بماند و افراد معمولاً وقتی با بویی از دوران کودکی یا از نقطه قابل توجهی در زندگی خود مواجه می شوند ، سیل خاطرات را تجربه می کنند.

بازاریابی رایحه می تواند بخشی از استراتژی برند شما باشد. این می تواند راهی برای حفظ نام تجاری شما در ذهن مشتریان باشد ، حتی اگر آنها به محصولات شما فکر نکنند. بعلاوه ، اگر افراد در مورد شما فکر می کنند ، احتمالاً بیشتر به فروشگاه شما برمی گردند.

شماره 5) رایحه می تواند بهره وری کارکنان را افزایش دهد.

مزایای بازاریابی رایحه فقط برای مشتریان شما نیست. کار در محیطی که بوی خوبی دارد می تواند برای کارمندان شما نیز مفید باشد. افرادی که برای شما کار می کنند هوشیارتر و سازنده تر خواهند بود ، به این معنی که اشتباهات کمتری مرتکب می شوند و برای کمک به مشتریان بیشتر در دسترس خواهند بود. بعلاوه ، مشتریان خوشحالتر به دلیل بوی خوب باعث شادتر شدن کارمندان می شوند ، زیرا کمتر با خریداران بی ادب یا پرخاشگری روبرو می شوند.

طبیعتاً کارمندان سودمند و مفید نیز برای تجارت مناسب هستند. مشتریان شما با افرادی که با آنها روبرو می شوند شاد خواهند بود طوریکه آنها می خواهند برگردند و به دوستان خود در مورد تجارت شما بگویند.

شماره 6) تجارت شما بو می دهد و بازاریابی رایحه بوی خوبی به آن می بخشد.

به احتمال زیاد از قبل کسب و کار شما بو گرفته باشد. این ترکیبی از بوی تولید محصولات شما ، بوی آجر و ملات فروشگاه و بوی ظروف ذخیره سازی و سایر مواد موجود است.

چنانچه  از بازاریابی رایحه استفاده نمی کنید ، در جریان باشید این رایحه ها می توانند بر مشتریان شما چیره شوند و خاطراتی ایجاد کنند که هرگز قصد داشتن آنها را نداشتید.  با کنترل رایحه در تجارت خود ، شما تصمیم می گیرید که مشتری چه بو می دهد و چه نوع تجربه ای داشته باشد.

 

درباره مزایای بازاریابی رایحه و تجربه مشتری اطلاعات کسب کنید

اگر در فکر بهبود تجربه مشتری در مشاغل خود هستید ، ما دوست داریم به شما کمک کنیم در مورد مزایای بازاریابی رایحه بیشتر بدانید. در هر صورت ، منابع ما برنامه عملی شما هستند. شما می توانید برای جلب مشتریان و بازگرداندن آنها ، یک طرح خوشبو تهیه کنید.

نظرات کاربران

نظر بدهید