بارگیری...
آینده عطر

آینده عطر

آینده عطر مطابق گفته های فرمنیخ و سنترال سن مارتین

برنامه طراحی بویایی فرمنیخ، پروژه ای که با هدف دامن زدن به رویکردهای خلاقانه و رویایی در عطر سازی و رایحه ، به مدت 14 سال در حال اجرا است. برای نسخه سال 2020، عطارهای فرمنیخ با دانش آموزان مدرسه طراحی لندن همکاری کردند تا "آینده عطر ِ خوب را دوباره تصور کنند".

با هدف "نشان دادن تأثیر عطر در جهان در سالهای آینده" ، دانشجویان ِ برنامه های "محیط های داستانی و آینده مادی" در کنار عطارهای فرمنیخ، برای تصور هفت جهان آینده با دو ویژگی اتوپیایی و دستوپیایی تحت مضامین زیر کار کردند:

امید و احیای مجدد

خطر / هرج و مرج / ریسک

بخشنامه

نسل ها و حافظه

تجربیات ترکیبی

هویت

لذت و رفاه

دانش آموزان تاسیسات هنری که از عطرهای طراحی شده فرمنیخ استفاده کردند را گسترش داده تا استدلال های مربوط به این هفت مبحث را نمایش دهند. آثار نهایی در دسامبر سال 2020 در دانشگاه مرکزی سنت مارتین لندن به نمایش گذاشته شد و طی هفته های آینده به وب سایت Firmenich RE | GENERATION اضافه خواهد شد.

ایلاریا رست، رئیس عطرسازی جهانی در فرمنیخ اظهار داشت که هدف از این نسخه "نوشتن یک داستان جدید… برای بازآفرینی ارزش عطر خوب است. عطر به یک واسطه اجتماعی ، نشانگر هویت و کاتالیزوری آگاه تبدیل می شود." این سخنان توسط مهدی لیسی معاون رئیس فرمنیخ تأکید شده است که "این پروژه های الهام بخش بهمراه نسل با استعداد طراحان بعدی، از طریق علم و هنر تغذیه می شوند. آنها هم نماینده آینده لوکس و هم جوهره نهایی عطر خوب هستند. "

بتانی شفرد ، استاد کارشناسی ارشد محیط روایی در دانشگاه سنترال سنت مارتین گفت: "این اولین بار است که دانشجویان ما با عطر کار می کنند. با افزایش محبوبیت تجربیات غوطه ور و تعاملات معنی دار ، دانش آموزان مشتاق بودند تا کشف کنند چگونه رایحه می تواند حافظه شخصی و فرهنگی را به هم پیوند دهد و چگونه تجربه های بویایی، مردم را برای درک بهتر یکدیگر و محیطشان متصل می کند. "

خلاصه سه پروژه برجسته عبارتند از:

خطر / هرج و مرج / ریسک

"گرم شدن کره زمین باعث ایجاد جزایر گرم شهری در مناطق پرجمعیت و شهرهای جهان شده است، جایی که زمین طبیعی با ساختمانها و سطوحی که گرما را حفظ می کنند جایگزین می شود (مانند پیاده روها). گرمای ساخته شده توسط انسان از بسیاری جهات از ایجاد استرس اضافی تا تقویت بیماریها بر انسان تأثیر می گذارد. با نگاهی به موضوع خطر / هرج و مرج / ریسک ، دانشجو لارس دیتریش توازنی برای این جزایر فراهم می کند.

به عنوان یک راه حل ، او یک ونتیلاتور رایحه ساخت که همچنان که بالا می رود هوای گرم را می گیرد، هوا را در یک لوله مرطوب و خنک می کند و سپس جتهای معطر را از منافذ هوا به عنوان نسیم خنک و معطر آزاد می کند. عطار ارشد دورا بگریش عطری را برای تأکید بر یک احساس طراوت، با آکوردی سبز برای تقلید از احساس تسکین طراوت گیاهی و یک وجه معدنی برای نشان دادن یک اثر ضعیف و غنی از باران تازه تصور کرد. وی همچنین با افزودن Freezestorm® ، تکنولوژی پیشرفتی که احساس خنک سازی طولانی مدت که حساسیت بالای پروژه را تقویت می کند را ارائه می دهد. "

لذت و سلامتی

"دانشجو ، آلسیا یو ، با پرداختن به موضوع لذت و سلامتی ، برنامه ای را ایجاد کرد که به افراد کمک می کند تا در زمانی که اختلالات خوردن در حال افزایش است ، عادات احساسی خوردن را تعدیل کنند. تجربه "خوردن آگاهانه" وی پیشنهاد می کند تا آگاهی کامل فرد را از آنچه می چشد ترمیم کنیم، بنابراین باعث شادی و رفاه بیشتر در زندگی فرد می شود. بویایی تا حدود 80-90٪ به طعم غذای فرد کمک می کند ، بنابراین رایحه ابزاری قدرتمند برای درگیر کردن حواس فرد و ایجاد تجربه غذایی لذت بخش تر است.

ماجراجویی غذا خوری با اشتراک دسر سفارشی ، همراه با پخش کننده جعبه رایحه و مراقبه با هدایت صوتی، آغاز می شود. با شروع یک سفر هوشیارانه و شخصی ، افراد از طریق رایحه های منتشر شده از جعبه پخش کننده و همچنین تصاویر روی صفحه ، به هر ماده و لایه ای از دسرهایی که قصد مصرف آنها را دارند ، معرفی می شوند. این تمرین برای درک بهتر طعم، بو و بافت را تقویت می کند. در این مثال ، عطار فرمنیخ،  الکسیس گرگن با یک عطر نان موز اعتیادآور، تجربه دسر را زنده کرد. وی با استفاده از فناوری Smell The Taste که فرد را به فکر خرید کالاهای خانگی می برد ، خامه ای بودن موز را با نت های گردو ، که در یک ردیف تصفیه شده اوریس پیچیده شده بود ، مخلوط کرد. "

امید و شادی

با احساس امید و شادی به عنوان راهنما ، دانش آموز آلیزا روزاوینا یک آبنمای رایحه اشتراکی بنا کرد تا به جوامع محلی کمک کند تا آینده محله های خود را در اختیار بگیرند. این چشمه در مرکز هر شهر قرار دارد و دارای نظرسنجی های مربوط به موضوعات جامعه ، از قبیل توسعه ساختمان جدید ، تغییرات صنعتی ، تراکم ترافیک و فضای پارک طبیعی است. هنگام رأی دادن ، مردم لوله های معطر اطراف آبنما را که حاوی رایحه های مختلف مربوط به نتایج مختلف نظرسنجی است، بو می کنند. هر رایحه مربوط به یک ویژگی منحصر به فرد از آنچه جامعه می تواند در صورت ایجاد تغییر   بو دهد، می شود.

هنگامی که فردی بوی همه گزینه ها را حس کرد ، با فشار دادن یک دکمه رای خود را به صندوق می اندازد. حمید مراتی-کاشانی عطر ساز اصلی عطری را تصور می کند که (با استفاده از نت های فلفل صورتی ، رایحه انحصاری ماگنولیا و مشک تجزیه پذیر و تجدید پذیر به عنوان مواد اصلی) به نفع رفتارهای جمعی مثبت و سازگار با محیط زیست است. هر یک از این عناصر وجود طبیعت را در وسط یک شهر به یاد می آورند و به توانمند سازی جامعه و افرادی که در آنجا زندگی می کنند برای تصمیم گیری سالم و سازگار با محیط زیست کمک می کند. "

نظرات کاربران

نظر بدهید