بارگیری...
هنر هدیه دادن

هنر هدیه دادن

هنر هدیه دادن مقوله ای است که بسیار به آن پرداخته شده اما چنانچه این هدیه از نوع هدایای تبلیغاتی باشد از آنجا که با تنوع گسترده ای از سلایق مواجه است و به دلیل اینکه از طرف سازمان و مجموعه ای است که برای در خاطر ماندن مشتریانش و فروش بیشتر چنین سرمایه گذاری را انجام میدهد تصمیم گیری درباره آن بسیار حساس تر می شود. به همین دلیل و همچنین به جهت اینکه مطالب مربوط به هدایای تبلیغاتی بسیار کمتر مورد توجه واقع شده، بر آن شدیم در این مقاله در همین باب بحث کنیم. به طور کلی هدیه دادن کاری بسیار سخت و پیچیده است و نیازمند آن است که با آداب آن آشنا باشیم. هدیه خریدن بیشتر از این جهت سخت است که معمولا فرد هدیه گیرنده را به خوبی نمی شناسیم. اما در ادامه جنبه های متفاوت هدیه دادن را بررسی می کنیم.

برای هدیه دادن قبل از هر چیز خودتان را جای هدیه گیرنده بگذارید، چنانچه هدیه تبلیغاتی شما مناسب سن و جنسیت و نیاز او نباشد حتی اگر تلاش بسیاری برای تهیه آن کرده باشید و بهای گزافی پرداخته باشید باز هم بی ارزش و بلااستفاده خواهد ماند. نیازهای هدیه گیرنده را در نظر بگیرید به جنسیت او توجه کنید و موافق با دوره سنی او و همچنین منطبق بر کسب و کار خودتان هدیه تان را انتخاب کنید.

هدیه دادن چنانچه مقرون به صرفه باشد هنر است پس مراقب هزینه ای که صرف تهیه هدیه تبلیغاتی می کنید باشید. با پرداخت هدایایی سنگینی که برایتان بازخورد قابل قبولی ندارد خودتان را به خرج نیندازید. برای جذب بیشتر مشتری هیجانی عمل نکنید و حساب شده و با سیاست گام بردارید تا هم صرفه جویی در هزینه ها کرده باشید و هم هدیه ای که محصول شما را مغلوب خود کند انتخاب نکرده باشید. هنر هدیه دادن را در تهیه نوع هدیه و تناسب آن با هدیه گیرنده با ابزار سلیقه و ظرافت در بسته بندی و نوع اهدای آن به کار ببرید. چنانچه کسب و کار لوکسی دارید با هدایای ساده و تکراری ارزش کسب و کار خودتان را پایین نیاورید که گاهی ندادن هدیه نامناسب و احتمالاً توهین آمیز خیلی بهتر از دادن آن است.

هدیه دادن امروزه تبدیل به ماراتن رقابتی شده است. هدیه دادن چراغ سبز است تا با آن هر از گاهی به مشتریان وفادار و خوش خریدتان نشان دهید که قدرشناس هستید و برایشان احترام ویژه ای قایلید. در این ماراتن هدایای گران قیمت نخرید ولی حتما با استفاده از هدایای تبلیغاتی اعتمادسازی کنید.

هنر هدیه دادن در این است که با برنامه عمل کنید. هدایای تبلیغاتی یکی از گزینه ها برای جلب نظر مشتریان است، پس با ارسال پیامک و تبریک سالگردها آنها را ترغیب کنید به شما سر بزنند و با هدیه دادن آنان را مشتریان ثابت خود کنید. از قبل مناسبت ها (سالگرد تولد و ازدواج، اعیاد رسمی و ...) را در بیاورید و هدایای خود را آماده کنید تا فعالیتتان بی هدف جلوه نکند.

سرمایه ای که برای هدیه دادن صرف میکنید اهمیت دارد پس به راحتی آن را تلف نکنید. برای نوع هدیه خود فکر کنید، گزینه ها را بررسی کنید، حسابگر باشید، و براساس رضایت و خوشحالی مشتریانتان به آنها هدیه بدهید. اگر بودجه ندارید باز هم قید هدیه دادن را نزنید. با هزینه کم هم می توان تبلیغات کرد، بروید سراغ چیزهایی که کوچکند اما حکم یادگاری پیدا می کنند یا غیرمنتظره هستند. چنانچه وضعیت مالیتان قابل پیش بینی نیست، حتما از قبل به فکر باشید و با برنامه ریزی پیش بروید. خوبی برنامه ریزی این است که حراجی ها و تخفیف ها را از دست نمی دهید.

در هدیه دادن پیش قدم باشید. قبل از اینکه دیگران به فکر تبلیغات از این دست بیفتند شما تبلیغات خود را کرده باشید و منتظر بازخورد بمانید. پیش قدم بودن شما را برجسته و الگو می کند، از طرف رقیبان نیز مورد توجه قرار می گیرید و ناخواسته باعث بهتر دیده شدنتان می شود.

با هدیه دادن خدمات و محصولات شما و نام و نشان تجاری مجموعه شما به خاطر می ماند. از نگاه کلی هر چه عمر هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد، نام شرکت تبلیغ کننده که بر روی آن حک شده است، بیشتر دیده می شود. اما امروزه، تبلیغات نوین به ماندگاری ظاهری کمتر توجه دارد و بیشتر ماندگاری در ذهن مخاطب را خواهان است، برای مثال هدایای خوراکی یا ادکلن های تبلیغاتی با وجود ماندگاری فیزیکی بسیار کم، امروزه جای خود را در بین هدایای تبلیغاتی پرطرفدار باز کرده است. چاپ برند تبلیغ کننده بر روی هدایا، با توجه به نوع هدیه تعریف می شود. در این بین هدایای تبلیغاتی در قالب ادکلن های تبلیغاتی علاوه بر ماندگاری رایحه قابلیت حک شدن برند های تجاری اشخاص و شرکت های معتبر را دارد.

نظرات کاربران

نظر بدهید