بارگیری...
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات تمامی ترفندها و تکنیک هایی را شامل می شود که در جهت جلب توجه مخاطب برای یک محصول، خدمات، یا برند بکار گرفته می شود. تبلیغات در واقع مزایا و ویژگی های منحصر به فرد آن محصول، خدمات یا برند را در مرکز قرار می دهد و توجه همگان را به سوی آن مرکزیت جذب می کند تا آن محصول، خدمات یا برند مخاطب خاص و عمده خود را پیدا کند.

تبلیغات ترفندی تضمینی برای یافتن و ساختن مشتری و بازار هدف است. با پیاده سازی تبلیغی جذاب و کارآمد و در پی آن جذب مشتری، برند شما به سرعت پیشرفت گسترده ای در تجارت تجربه خواهد کرد. این پیشرفت را می توان در یافتن طرفدارانی برای برند، فروش گسترده و ساختن منبع مالی جدید در میان بسیاری از معیارهای مختلف در نظر گرفت.

تبلیغات همچنین قادر است برای بالابردن سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه نقش بسزایی ایفا کند. تبلیغات را از دو جهت می توان بررسی کرد. اول از نگاه مصرف کننده و مخاطب که تبلیغات می تواند منبع کسب اطلاعات برای او باشد و علاوه بر آن با پیگیری تبلیغات می تواند در وقت و انرژی خود صرفه جویی کند؛ و از نگاه تبلیغ کننده که راهی برای رسیدن به اهداف نهایی او محسوب می شود که نه تنها اهداف مالی تبلیغ کننده را شامل می شود بلکه مقاصد فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی او را نیز در بر می گیرد. زیرا تبلیغات از طریق ایجاد روابط منطقی به منظور دگرگونی در بینش، تفکر، خواسته ها و رفتار مخاطب، پیام های تبلیغ کننده را انتفال می دهد.

تبلیغات جنبه ی دیگری نیز دارد که به شدت در خدمت جامعه عمل می کند و آن اشتغال زایی است. این جنبه از صنعت تبلیغات تاثیراتی به همراه دارد. تبلیغات به سبب ایجاد رقابت برای کسانی که در آن فعالیت می کنند، سبب رشد تولید، گسترش صنعت و توسعه اقتصادی شده و بسیاری از تولیدات را بالا برده است. علاوه بر تولید در صادرات نیز کمک شایانی بوده و باعث بالا رفتن کیفیت نیز شده است.

تبلیغات صنعت گسترده ای است که امروزه علوم متفاوتی (جامعه شناسی، روانشناسی، رفتار شناسی، مردم شناسی، مدیریت صنعت، مدیریت سازمانی، و اقتصاد) را در بر میگیرد و همچنین فعالیت های مرتبط با تولید، بسته بندی، گرافیک، طراحی، حسابداری و . . . را شامل می شود. این علوم و فعالیت ها هر کدام در حیطه عملیاتی خود بسیار مهم و اثر گذار هستند. و علاوه بر اهمیت آن ها آنچه بازتاب می یابد رونقی است که در همه این جنبه های متفاوت دیده می شود.

تبلیغات امروزه در کشورهای غربی به دو جنبه تقسیم می شود، جنبه ای که هیچ انگیزه مالی در آن وجود ندارد و صرفا اهداف تبلیغاتی سیاسی و اجتماعی را دنبال می کند و جنبه دیگر که منافع مالی به شدت در آن غالب است و بیشتر با هدف آگاهی دادن به مخاطب مطرح می شود.

 

مراحل اثرگذاری تبلیغات

۱٫ شناساندنِ محصول، خدمات یا برند به مشتری که زیر بنای تبلیغات را تشکیل می دهد. پس باید به صورت شفاف و ساده برای مخاطب به نمایش گذاشته شود تا او را نسبت به آن محصول و خدمات کنجکاو کرده و برای گرفتن اطلاعات درباره آن محصول و خدمات ترغیب شود.

۲٫ تبلیغات در گام بعدی باید اطلاعات مفیدی از محصول، خدمات یا برند در اختیار مخاطب قرار دهد تا او را مجاب به صرف هزینه بابت آن محصول و خدمات کند.

۳٫ بخش آخر تبلیغات یا به عبارتی مهمترین گام آن متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است. اکنون باید تلاش کرد تا مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل شده و تمایل پیدا کنند از محصولات و خدمات استفاده کنند.

نظرات کاربران

نظر بدهید