بارگیری...
عطر های تند و ادویه ای

عطر های تند و ادویه ای

عطرها بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که اکثر افراد تصور می کنند، طوری که هر عطر معمولا ترکیبی از نت ها و حتی خانواده های بویایی مختلف است. هرچند نت های تند مدت ها در میان عطرها حضور داشته اما امروزه در عطرهای جدید در الویت استفاده افراد قرار گرفته اند، عطرهای تند شامل نت هایی از ادویه ها و گیاهان معطر هستند که همراه با سایر آکوردهای عطر در هم تنیده شده اند و این ترکیب موفقیت بزرگی در عطرسازی مدرن است.

عطرهای تند اجزای طبیعی و مصنوعی بسیار زیادی دارند، این نت های طبیعی و مصنوعی تند به دلیل ظرافت های بویایی می توانند حس تازگی (به لطف گشنیز، زنجبیل، هل) یا حس گرما (به دلیل استفاده از دارچین، زیره، میخک و غیره) ایجاد کنند.

نت های تند به طور گسترده برای عطرهای شرقی استفاده می شوند، تا سبکی تند و پر جنب و جوش را برای عطر به ارمغان آورند. در دنیای عطرها، ادویه‌ها قطعا حس بویایی و جوانه‌های چشایی ما را بیدار می‌کنند.

نت های تند ادویه‌ای که در ابتدای خلق عطر بسیار کم استفاده می‌شد، اکنون به دلیل اثر شگفت‌انگیزش بسیار شناخته شده است. عطرهای ادویه ای به عنوان عطرهای گرم، تند، مدرن، حسی و استثنایی تعریف می شوند. ادویه ها از آنجا که با خانواده های مختلف بویایی مرتبط است، ترکیبات شگفت انگیز و حتی بسیار زنانه ای را به ارمغان می آورد. ادویه ها به بسیاری از عطرها مانند روایح گلی، میوه ای، چوبی یا مرکباتی اضافه می شود.

ادویه ها از جمله مواد اولیه طبیعی مورد استفاده در عطرسازی دو دسته هستند: ادویه های تازه و ادویه های تند. ادویه های خنک بیشتر به عنوان نت بالایی در عطر عمل می کنند و ادویه های گرم بیشتر به عنوان نت میانی و پایه بکار می آیند. در میان ادویه های تازه، هل، گشنیز، فلفل صورتی، فلفل تیموت، زنجبیل، توت، و درخت عرعر را می توان نام برد.

نت های تند و ادویه ای تا امروز به خودی خود نشان دهنده یک خانواده بویایی نبوده و نیستند. آنها جنبه های بویایی در نظر گرفته می شوند که در بسیاری از زیرخانواده ها یافت می شوند. آنها با عطرهای شرقی و چوبی یا حتی آکوردهای سرخس مرتبط هستند. با این حال، ادویه ها از قدیمی ترین مواد اولیه طبیعی مورد استفاده در عطرسازی هستند. سال ها قبل به محض اینکه تقطیر کامل شد، عطرسازان روی استخراج اسانس های تند تمرکز کردند تا ترکیبات آنها را تقویت کنند. اگر ادویه ها برای اولین بار در اوایل دهه 1900 خود را در فرمول ها ترسو نشان دادند، در نهایت توانستند راه خود را در میان سنتی ترین مواد باز کنند. آنها اکنون در پالت عطرسازان ضروری هستند تا قدرت، شخصیت و احساسات روشنی را به عطر نسبت بدهند.

از ادویه هایی است که در بیشتر عطرها یافت می شود وانیل است. وانیل گرم، صاف و چوبی عطرسازان را به وجد می آورد، عطرهای مبتنی بر وانیل، عطرهای مقرون به صرفه ای هستند. همچنین، دارچین با رایحه قدرتمند، رایحه ای تند و قدرتمند ارائه می دهد. یا جوز هندی که عمق شرقی بودن عطر را به ارمغان می آورد و عطری گرم و شگفت انگیز ارائه می دهد.

اولین عطر تند "شالیمار" از برند گرلن است که در سال 1925  ساخته شد. نت بالایی این عطر ترنج است که به آن یاس، زنبق، گل رز اضافه شده است، در نت پایه وانیل، کارامل، دانه های تونکا، عنبر و نعناع هندی به مشام می رسد. غنای ادویه ها با نت های گلی یا میوه ای بسیار خوب می شود.

عطرهای تند برای افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا و درخور توجهی اند بسیار جذاب است. آنها مورد اعتماد بسیاری از مردم و دارای مدیریتی قوی و مؤثر در ارتباط با دیگران هستند. درمورد عشق صبورند، خوب تصمیم می گیرند، باهوشند و می دانند چه چیزی درست و چه چیزی غلط است. تلاش می کنند همه چیز را مطابق میل خود کنند که گاهی این کار می تواند به دلیل عدم توجه به نظر دیگران، مشکل ساز باشد. عطرهای تند، روحیه افراد را شاداب و زنده می کند.

نظرات کاربران

نظر بدهید