عطرشناسی و استفاده از عطر در ایران چنانچه به گذشته و زمان بوعلی سینا بازگردیم می توان به آن افتخار کرد اما اکنون با توجه به فقری که در این زمینه وجود دارد فقط تاسف آور است.
از میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی بر فروش محصولات و خدمات آمار دقیقی نمی توان به دست آورد اما اثر مثبت آن کاملا روشن است، فقط باید از هر راهی جهت خلاقیت و نبوغ در هدایای تبلیغاتی استفاده کرد تا بهترین نتیجه را حاصل نمود.
سیر عطر در مسیر طولانی خود حرکتی آهسته را گذرانده ولی پیوسته به سوی کمال رشد کرده تا امروزه که عطرهای متنوعی از دوره های مختلف ساخته شده که هر یک نماد شناخت نت جدید یا دوره ای متفاوت با سلایق منحصر به فرد افراد آن جامعه است.
هدایای تبلیغاتی برای گروه های متفاوتی از مخاطبین (مشتریان و همکاران) تهیه می شود و برای هر مخاطب اهداف مربوط به خود را دنبال می کند.