بارگیری...
مصرف عطر در بهترین نقاط بدن

مصرف عطر در بهترین نقاط بدن

استفاده از عطر و ادکلن نیز همانند هر موضوع مد گرایانه دیگری اصول و قوانینی دارد. افراد انواع گوناگون اکسسوری را به دلایل شخصی و اجتماعی بکار می برند و عطر و ادکلن نیز چنین است طوریکه که بسیاری آن را به عنوان تیر خلاص برای ظاهر و تیپی که برای خود می پسندند در نظر می گیرند. عطرهای سرد یا گرم در غلظت های متفاوت برای جوامع متفاوت و تعداد اسپری هر عطر خارج از این بحث است، بنابراین در نظر داریم در این مطلب فقط به نکات مربوط به نقاطی که می توان عطر را اسپری کرد اشاره کنیم.

عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید، یعنی در نقاطی که جریان خون قوی و پوست گرم تر از نقاط دیگر است، مانند: مچ دست ها، پشت گوش ها، قفسه سینه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها، زیرا مناطق متمرکز گرما عطر را بهتر پخش کرده و به ماندگاری طولانی آن نیز کمک می کند. این دانش تکراری درباره بهترین نقاط برای اسپری عطر به لحاظ تئوری کاملا صحیح است، ولی به لحاظ عملی می بایست دیدگاه های متفاوت را بررسی کرد تا بتوان یک نتیجه گیری کلی ارائه کرد.

از میان همه نقاطی که برای اسپری عطر پیشنهاد شده است، ابتدا به اسپری روی مو می پردازیم که گویا در جوامع پوشش آزاد بازخورد بسیار مثبتی داشته است اما برای شما چنانچه موهای خشکی دارید در نظر داشته باشید بخاطر درصد الکلی که در عطرها وجود دارد این کار باعث خشک تر شدن موهای شما می شود. همین امر برای اسپری روی گردن و پوست نازک آن که باعث کم آب شدن، خشکی و در نتیجه چین و چروک می شود نیز صادق است. علاوه بر این برای بعضی افراد که روزانه مجبور به اصلاح صورت و گردن هستند احتمال ایجاد جوش بر روی پوست تازه تراشیده شده و حساس به وجود می آید.

استفاده از عطر روی مچ دست برای آن دسته از افراد که طی روز به دفعات دستهای خود را می شویند ممکن است خیلی مقرون به صرفه نباشد بنابراین اگر شما هم از آن افراد هستید در نظر داشته باشید که ممکن است عطرتان روی مچ دست از این طریق از بین برود.

عطر روی لباس چه در قسمت قفسه سینه چه روی بازو و آرنج با عطر روی پوست به لحاظ ماندگاری کاملا متفاوت است اما در این مبحث آنچه اهمیت دارد نقاط پیشنهادی برای اسپری عطر است. دانستن دیدگاه های متفاوت طرفداران عطر شاید به شما کمک کند تا الگوی مناسبی برای مکان استفاده از عطرتان پیدا کنید:

Rithacha از امریکا می گوید: "من اسپری روی مو را هم امتحان کردم، اما به نظر نمی رسد کار کند! موهای من خیلی بیشتر از پوستم عطر می خورد. شاید به این دلیل است که من شامپوی نامناسبی استفاده می کنم یا در هر صورت روی موهای من چنین است."

Polly اشاره می کند: "من می دانم که روی دستم نقطه نبض نیست، اما به نظرم عطر را بهتر نگه می دارد زیرا وقتی کار می کنم روی صفحه کلید یا کاغذ ساییده نمی شود بنابراین ماندگاری بیشتری دارد و وقتی تایپ می کنم تمام مدت از عطر روی دستم لذت میبرم."

Claisse می گوید: "مچ پاهای شما همیشه در حرکت هستند، بنابراین به پخش عطر در هر کجا که می روید کمک می کند." Claisse توصیه می کند قبل از پوشیدن لباس، عطر خود را روی بدن بمالید تا عطر جذب پوست شما شود. از آنجا که این نظر برایم بسیار غیرعادی آمد عنوان مقاله را چنین انتخاب کردم تا نشان دهنده آن باشد که در نهایت این خود شما هستید که میتوانید دریابید عطرتان را باید کجا اسپری کنید. ضمن اینکه از نظر من جذب عطر روی پوست باعث کم شدن ماندگاری عطر می شود.

عطر به واسطه حس بویایی و از طریق بینی تشخیص داده میشود، بنگرید کدام قسمت های بدنتان به بینی نزدیک تر است، همان نقاط بهترین قسمت ها برای اسپری کردن عطر و ادکلن است از این بُعد که هم خودتان و هم دیگران می توانید آن رایحه خوش را استشمام کنید. آنچه مسلم میدانم این است که بصورت معمول نیمه بالایی بدن انسان بیشتر در معرض استشمام شدن قرار گرفته، و از میان تنه بالایی دست ها به شدت قابلیت میزبانی حس بویایی اطرافیان را دارد؛ از آنجا که حرکت دست می تواند قوی تر از هر نبضی عطر خود را به هر سمت و سو هل دهد و همچنین بدون هیچ پیچیدگی رفتاری و در کمال ادب به بینی افراد نزدیک تر شود، پس گزینه قابل توجهی برای سهم بردن از عطر است. حتی میتوانید چنانچه راست دست هستید فقط روی آرنج راستتان اسپری کنید تا با دراز کردن آن دست سمت هر فردی لذت استشمام عطرتان را برای او به ارمغان بیاورید. علاوه بر دست محیط اطراف قفسه سینه هم به بینی خودتان نزدیک تر است و هم افرادی که در کنار شما قرار می گیرند.

چنانچه شما هم چنین تجربیاتی داشته اید با ما و دیگر طرفداران عطر در میان بگذارید تا در کنار هم به بهترین بازتاب عطر برسیم.

نظرات کاربران

نظر بدهید