بارگیری...
عطرهای رولی و روغنی یا عطر اسپری ها و ادکلن ها

عطرهای رولی و روغنی یا عطر اسپری ها و ادکلن ها

عطر رولی و روغنی یا عطر اسپری ها؟ کدام یک بهتر است؟!

آیا عطر رولی بهتر است؟ معمولاً این سوال وقتی مطرح می شود که کسی در حال استشمام عطرهای رولی است.

اما پاسخ منفی است، عطر رولی از نظر "زمان استفاده از عطر" یا "قدرت رایحه" بهتر (یا بدتر) از اسپری کردن عطر نیست.

درواقع وقتی نوبت به انتخاب بهترین بسته بندی یا روش استفاده برای عطر شما می رسد، هیچ "برنده ای" وجود ندارد - همه اینها به ترجیح شخصی بستگی دارد!

رول ها و عطرهای اسپری و ادکلنی هر کدام مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد خود را دارند که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم تا به شما کمک کنیم گزینه های خود را محدود کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهترین است.

 

ابتدا بیایید در مورد مزایای اصلی عطرهای رولی روغن محور صحبت کنیم:

  • مناسب سفر، به اندازه کیف/جیب، با حداقل احتمال نشتی.
  • مستقیماً روی پوست اعمال می شود و می توانید فقط از فاصله نزدیک از آن لذت ببرید. پس اگر نخواهید رایحه شما بر همه افراد داخل آسانسور غلبه کند عطرهای روغنی عالی هستند.
  • با اکثر اسانس ها به خوبی ترکیب می شود.

برخی از اسانس ها / رزین ها و صمغ ها/ یا عصاره های گیاهی در روغن حل نمیشوند، در حالی که برخی در الکل حل نمی شوند. ممکن است متوجه شوید که برخی از عطرهای روغنی ممکن است در ظرف های رولی کمی کدر یا کدر به نظر برسند. این بدان معنا نیست که آنها بد شده اند - فقط به این دلیل است که مواد محلول در روغن نیستند.

 

و اما دلایل اجتناب از عطرهای رولی روغن محور را این چنین طبقه بندی میکنیم:

  • چنانچه به روغن ها حساس هستید و نمی خواهید آنها را مستقیماً روی پوست خود بمالید عطرتان را بصورت اسپری تهیه کنید.
  • چنانچه نگران هستید که ممکن است در طول سفر بریزد یا نشت کند عطرتان را بصورت جامد دریافت کنید.
  • متوجه شده اید که عطر شما تا زمانی که دوست دارید روی پوست شما ماندگاری ندارد. این واقعاً به شیمی بدن و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد، برخی افراد احساس می کنند که عطرهای مبتنی بر روغن ماندگاری بیشتری روی پوست دارند، در حالی که برخی دیگر رایحه اسپری های مبتنی بر الکل را طولانی تر می دانند.

گاهی برای بعضی افراد اسپری های مبتنی بر الکل بیشتر روی پوست باقی می مانند – در حالیکه عطرهای روغنی به نوعی ذوب شده و محو می شوند. اما این لزوما برای همه صادق نیست! به همین دلیل است که باید هر دو را امتحان کنید و ببینید چه چیزی را ترجیح می دهید!

 

حال بیایید مزایای اصلی عطرهای اسپری را بررسی کنیم:

  • سیلاج/سیلاژ Sillage : اصطلاحی است برای خط بویی که هنگام استفاده از یک عطر از خود باقی می گذارید. زمانی که از عطرهای رولی یا جامد مبتنی بر روغن استفاده می‌کنید پخش بو و خط بو وجود ندارد.

این امر بسته به شرایط یک چیز خوب یا بد است.

  • قرار داغ و عاشقانه؟ عطرتان را آزادانه اسپری کنید.
  • وقت دکتر؟ محدودیت اسپری. و حتی ممکن است توسط افراد دیگر در اتاق انتظار تحسین نشوید!
  • اسپری ها لازم نیست الزاما روی پوست شما اعمال شوند. عطرهای اسپری را می توان روی لباس، مو، روبالشی یا اطراف اتاق استفاده کرد تا بیشترین تأثیر رایحه را داشته باشد. درک کنید که روغن‌های تیره‌تر به طور بالقوه می‌توانند پارچه‌های روشن را لکه‌دار کنند، بنابراین با احتیاط عمل کنید!
  • شما عطری می خواهید که بتوانید در حین بیرون رفتن و در محیط باز از آن استفاده کنید.

 

و اکنون دلایل اجتناب از اسپری ها را مورد بحث قرار می دهیم:

  • نمی خواهید کسی متوجه ورودتان شود.
  • اسپری ها = پخش بوی بیشتر، تاثیر رایحه بیشتر.
  • عطر ورلی یا جامد = پخش بوی کم، برای فضای صمیمی تر.
  • زمانی که احساس می کنید عطرهای مبتنی بر روغن ماندگاری بیشتری دارند. باز هم، این امر مسئله ای شخصی است، هیچ انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد، به همین دلیل است که توصیه می کنیم هر دو روغنی و اسپری را امتحان کنید!

 

جالب است بدانیم گاهی اوقات شنیده می شود عطرهای اسپری بوی متفاوتی دارند، اما این یک واکنش بیش از حد است. اسپری ممکن است بوی متفاوتی نسبت به عطر روغنی که برای اولین بار از بطری خارج می شود داشته باشد، اما عطری که روی پوست شما باقی می ماند باید یکسان باشد. درواقع عطرهای اسپریی یک نسخه "پاک تر" و واقعی تر از رایحه عطر اصلی هستند. به نظر عطرساز، تفاوت های ظریف از ترکیبات مختلف موجود در عطر در روغن گم می شوند.

نظرات کاربران

نظر بدهید