بارگیری...
راهنمای گام به گام راه اندازی خط تولید عطر

راهنمای گام به گام راه اندازی خط تولید عطر

اگر تا به حال به فکر افتادید که خط تولید عطر یا ادکلن خودتان را بسازید احتمالاً از خود سوال کرده اید که چطور شروع می کنید ، مراحل عملی آن چیست ، هزینه های آن چقدر است ، و چگونه از خطاهایی که دیگران ممکن است مرتکب شوند جلوگیری کنید و مجموعه گسترده ای از سوالات دیگر.

با ایجاد هزاران عطر در طول سالها برای تعداد زیادی از مشتریان بزرگ، متوسط و کارآفرین، به خوبی می دانیم که شروع یک خط تولید عطر چگونه است و انجام این کار با کمی راهنمایی و درک حرفه ای شدنی می باشد.

بنابراین راهنمای عملی گام به گام زیر را برای راه اندازی خط تولید عطر ارائه کردیم ، که شامل نکاتی در مورد چگونگی یافتن منابع تأمین مطمئن ، نحوه انتخاب مواد مناسب ، چگونگی یک شرکت آماده سازی مناسب برای اجرای رایحه های کوچک استارتاپ و چگونه می توان خرده صنعت داخلی دیگری را پیدا کرد، است.

برای شروع به ادامه مطلب بروید ، یا امروز با تیم ما تماس بگیرید تا رویاهای معطر خود را محقق کنید!

هزینه راه اندازی خط تولید عطر چقدر است؟

قبل از اینکه در مسیر راه اندازی هر شرکتی گام بردارید ، همیشه هوشمندانه است که بدانید سرمایه گذاری اولیه چیست. بنابراین بیایید قبل از اینکه بیشتر از این پیش برویم ، به خط اصلی برویم. به گفته آرنولد زلوتنیک ، مدیر عامل آلفا آروماتیک ، "متوسط هزینه راه اندازی یک عطر با حداقل تیراژ 200 بطری مارک خورده، پر و پلمپ شده، و بسته بندی شده، شما باید آماده باشید که برای انجام این کار حرفه ای 8000 تا 10 هزار دلار هزینه کنید."

ایجاد خط تولید عطر خود به چه معناست؟

گذاشتن نام روی هر چیز مسئولیت شخصی آن را نشان می دهد. وقتی صحبت از کالای ساخته شده برای مصرف کنندگان می شود ، این بدان معناست که هر آنچه که هست باید بی خطر باشد و هر کاری را که قرار است انجام دهد. در مورد ایجاد خط تولید عطر خود ، اولین قدم ایجاد عطر نیست ، اگرچه به نظر تعجب آور است. ما این را خیلی خوب می دانیم و در مورد چگونگی شروع، پاسخ های عمیق زیر را ارائه می دهیم.

با یک طرح و مختصر بوی خوش شروع کنید

همه چیز از یک طرح تجاری قابل اجرا شروع می شود ، که شامل: تعریف محصول ، جایگاه بازاریابی و استراتژی ها و پیش بینی سود و زیان است. تعریف محصول شامل انتخاب و تعریف یکی از انواع محصولات عطر است. تصمیمات می تواند شامل این باشد که آیا شما یک عطر را در چندین قالب متنوع ارائه می دهید ، مانند: ادکلن ، لوسیون بدن و صابون ها ، یا فقط یک نوع محصول ، اما در رایحه های مختلف.

برنامه ریزی همچنین شامل تصمیم گیری در مورد پایه بازاریابی هدف شما است. برنامه ریزی این سوال را پاسخ می دهد: چه کسی عطر جدید شما را خریداری می کند؟ این امر مربوط به تحقیق در مورد تمایلات مصرف کننده است تا بدین وسیله مشخص شود که رایحه شما برای چه جمعیتی جذابیت دارد و این افراد به چه شکل از محصول شما علاقه دارند. به عنوان مثال ، برخی از مصرف کنندگان از گروه های سنی بالاتر ممکن است رایحه های ساده و پایدار با روغنهای اساسی و پایه های طبیعی را ترجیح دهند ، در حالی که مشتری جوان ممکن است بیشتر به عطرهای مورد تایید افراد مشهور متمایل شود.

تحقیق درمورد مشتری و مصرف کننده هدف

تعیین بازار هدف نیاز به مهارت حرفه ای دارد. به عنوان مثال ، اکثر مردان برای خودشان عطر خریداری نمی کنند و در صورت خرید، عطرهایی که بیشتر مورد پسند دیگران است را انتخاب می کنند. آمارها نشان می دهد امروزه زنان 60 تا 70 درصد از رایحه های مردانه را خریداری می کنند (و اغلب خودشان از آنها استفاده می کنند). توسعه دهندگان عطر به طور فعال به دنبال راه حل های بازاریابی هستند که مردان را ترغیب کند تا مجموعه های عطر را برای مناسبت های مختلف (روز ، عصر ، کار ، بازی) خریداری کنند. تصمیم گیری در مورد بازار دلخواه خود در اسرع وقت ، بسیاری از تحقیقات غیرضروری را از بین می برد.

پیام خود را شناسایی کرده و جمعیت هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید هرگونه کمپین تبلیغاتی برای ارتقای تبلیغ عطر جدید خود ایجاد کنید، ابتدا باید پیام منحصر به فردی را که به مصرف کنندگان ارائه می دهد ، شناسایی کنید. تام ریچرت در کتاب خود "تاریخچه وابسته به عشق شهوانی تبلیغات" که پیامش صرفاً استفاده از رایحه برای جذب جنس مخالف است ، پیام های قابل فروش دیگری نیز در نظر گرفته شده است. این لیست بی پایان است ، اما برخی از ایده ها عبارتند از: آزادی ، شور ، جوانی ، زیبایی ، آرامش و عصیان.

فقط کافی است به رایحه ای که برای زنان و مردان مناسب است ، بسنده کنید. در این معادله محدوده سنی، عطر مناسب روز و شب و سازگارهای متناسب با رایحه جدید وجود دارد. این شامل درک تکنیک های بازاریابی است ، که در مورد عطر ، فراتر از فقط فروش یک رایحه است. به گفته عطرساز سرژ لوتنز: "این بالقوه ناقل تخیل است. عطر غلیظ است؛ این سم و میل پاک است. این شخصاً اروس است. "

فاکتورهای تبلیغاتی را در نظر بگیرید

مهمترین عامل در کمپین تبلیغاتی شما توانایی استفاده از پیوند روانشناختی برند شما با ایده ای انتزاعی مانند: زنانگی ، مردانگی یا اشتیاق خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از تبلیغات عطر حتی از زمان های گذشته ماهیتی اروتیک دارند.

از طریق بیانیه های مطبوعاتی و یک وب سایت تبلیغ کنید. برخی از صفحات رسانه های اجتماعی را تنظیم کرده و به مشتریان اولین بار تخفیف دهید. به بازارها بروید و نمونه هایی را به همراه اطلاعات مکتوب در مورد رایحه و مواد تشکیل دهنده آن ارائه دهید.

درک و استفاده از قدرت اینترنت

علاوه بر راه اندازی یک وب سایت ، می توانید با استفاده از تأثیرات دیجیتالی مانند You Tube ، Instagram و Facebook ، عطر جدید خود را برای مصرف کنندگان تبلیغ کنید. از طریق سایت های اصلی رسانه های اجتماعی به دنبال آموزش برای ساخت ویدئوهای خود و تبلیغات هدف برای علاقه مندان به عطر سازی باشید. و در وب سایت های عمده ای که مخاطبان شما در رفت و آمد زیاد هستند تبلیغ کنید.

بازاریابی شما باید برای هر پنج حس جذاب باشد

نام تجاری جدیدتان را مقاوم بسازید به این معنی است که باید برای هر پنج حس جذاب باشد. این امر از طریق بازاریابی حسی محقق می شود. فایده این تاکتیک این است که با ایجاد پیوند عاطفی بین محصول و خریدار ، تجربه کاملی برای مصرف کننده فراهم می کند. بازاریابی حسی یک روش منحصر به فرد تعاملی برای جلب توجه مخاطب است. توجه به یک حس در یک زمان، بزرگترین اشتباه بازاریابی است که هر فروشنده ای از هر کاری می تواند مرتکب شود.

همیشه نمی توان قدرت بویایی را که به اندازه احساسات و عواطف انسانی قوی است مهار کرد. این امر به ویژه در مورد رسانه تلویزیون صدق می کند. به گفته سامی ریچارد دانا ، نویسنده کتاب تبلیغات و فرهنگ عامه ، "اکثریت قریب به اتفاق تبلیغات تلویزیونی عطرها هیچ تلاشی برای توصیف رایحه های تبلیغاتی خود نمی کنند."

بازاریابی حسی با جلب توجه به هر یک از حواس پنجگانه ، اعتماد و توجه را به خود جلب می کند. این می تواند به معنای استفاده از تصاویر و فیلم های جذاب و رنگارنگ ، موسیقی پر جنب و جوش در قالب یک زنگ یا شعار و بزرگنمایی لمس و بافت با استفاده از کارت با کیفیت بالا در تبلیغات پستی باشد و یا باعث شود بطری عطر شما با نگه داشتن به یاد ماندنی شود.

در حالی که طعم به خودی در این مورد خاص قابل استفاده نیست ، اما حس بویایی از طریق نمونه گیری بسیار موثر است. بوی قهوه و پختن کلوچه دو برابر عمل میکند زیرا هم بوی آن را می طلبد و هم طعم آن را. نیگل گروم در The New Perfume Handbook نمونه برداری از تسترهای معطر، کیسه های پلاستیکی و مرواریدهای عطر را پیشنهاد می کند که حاوی فرم پودری از عطر بی نظیر شماست. همه این احساسات در ذهن مصرف کننده نقش می بندد ، علاقه انسان را برمی انگیزد و به وفاداری به برند کمک می کند.

برای درک بهتر نحوه ساختن نام تجاری با استفاده از قدرت عطر ، این راهنمای خوش عطر را بررسی کنید.

اکنون ، بیایید با رویای معطر شما شروع کنیم

موارد زیر چند کلمه خردمندانه از اعضای اصلی تیم ما برای کمک به شما در مسیر تحقق رویای کارآفرینانه خود در زمینه راه اندازی محصول عطر یا خط تولیدتان است.

یافتن منبع تأمین مطمئن

اول و مهمترین مسئله برای هر مدیر خط تولید عطری، اعم از جدید یا تاسیس شده ، باید منبع قابل اعتمادی را برای بطری ها ، درب ها و پمپ ها تأمین کند. در صورت تمایل یک مدل بطری خاص یا جعبه عطر؛ برچسب ها یا چاپ های روی بطری یا جعبه و آثار هنری قابل استفاده، که باید برای برچسب ، جعبه و / یا بطری تامین شود.

ایجاد نام و بطری منحصر به فرد برای رایحه شما

توسعه نام تجاری جدید به معنای برجسته ساختن عطر و بوی شما در میان دیگران است. یک نام جذاب و بطری متمایز برای بازاریابی عطر و ترویج شناخت و فروش بسیار حیاتی است. نام جدید برند خود را در دفاتر مربوطه شهری ثبت کنید و مجوزهای لازم تجاری را دریافت کنید. رایحه به تنهایی هرگز فروخته نمی شود. اگر چنین می شد  به هیچ تبلیغ یا بطری فانتزی خاصی احتیاج نبود. بسیاری از عطرها نیز رایحه های قابل مقایسه ای دارند و یا حاوی مواد مشابه هستند. هم نام و هم بطری به جدا شدن برند شما از دیگران کمک می کند.

بسته بندی انتخابی شما باید مکمل نوع عطری باشد که تامین می کنید. مشتریان انتظار بسته بندی لوکس یک عطر را دارند که قیمت هر میل آن بسیار بالا است. گرانترین عطر در جهان بیش از 200000 دلار برای هر بطری هزینه دارد زیرا بطری بلوری آن با الماس پوشانده شده است. برای عطرهایی با قیمت مناسب ، یک بطری و برچسب جذاب کافی است.

انتخاب و خرید مواد لازم برای خط جدید عطر

عطر شامل ترکیبی از روغنهای اساسی در روغن پایه است که با الکل و آب مخلوط شده است. انتخاب مواد تشکیل دهنده رایحه به شخصیتی که به رایحه بی نظیر خود اختصاص داده اید بستگی دارد. آیا این حالت نفسانی ، شرقی ، چوبی ، ظریف یا اسپرت خواهد بود؟ فقط شما جواب را می دانید. روغنهای اساسی انتخاب شده اساس هر عطر را تشکیل می دهند و به عنوان یادداشت یاد می شوند. نت های بالا به سرعت تبخیر می شوند. نت های میانی پس از آن توالی را پیروی می کنند. نت های پایه عطر را به پایان می رسانند و بیشترین ماندگاری را روی پوست دارند. بعضی اوقات عناصر دیگری نیز اضافه می شوند که می توانند شامل: نمک دریا ، فلفل سیاه تند و وتیور خاکی باشند.

روغنهای اساسی با سرعتهای مختلف تبخیر می شوند ، این بدان معناست که رایحه با گذشت زمان تغییر می کند. آزمایش بخشی ضروری از فرآیند ایجاد عطر است. ترتیب ترکیب مواد شما بسیار مهم است زیرا بر رایحه تأثیر می گذارد. اگر ترتیب ترکیب مواد را تغییر می دهید حتماً این فعالیت را ضبط کنید، زیرا ممکن است نتیجه جدید را ترجیح دهید. اگر رایحه خیلی قوی باشد ، می توان با افزودنی بیشتر آن را رقیق کرد. یک قاشق غذاخوری گلیسیرین به افزایش ماندگاری رایحه کمک می کند.

یک شرکت تولید کننده برای اجرای رایحه های کوچک پیدا کنید

در ابتدا آسانتر و ارزان تر می توانید سفارشات را خودتان پر کنید زیرا بیشتر شرکت ها حداقل به 1500 تا 2000 قطعه در هر پروژه نیاز دارند. همانطور که مشتری خود را پیدا می کنید، باید یک شرکت تولید کننده قابل اعتماد برای کمک به کارهای کوچک تا بزرگ بیابید.

تأمین منابع

منابع باید قبل از کار روی رایحه مشخص شود. و پس از تهیه منبع، می توانیم روی رایحه کار کنیم. باور کنید یا نکنید، عطر معمولاً سریع ترین قسمت این فرآیند است و به همین دلیل است که سعی می کنیم ابتدا همه شرایط دیگر را در و زمان مکان مناسب مهیا کنیم."

تعیین قیمت

بعد از اینکه مشتری رایحه خاصی را تأیید کرد ، حداقل و حداکثر فروش به چه صورت است. به طور معمول ، هزینه های عطر خوب مابین 18 تا 40 دلار برای هر دوکیلو است. تهیه دقیق قیمت کار دشواری است زیرا هر عطر متفاوت است و هزینه مواد نیز متفاوت است.

بازارهای خود را تعیین کنید

یک بازار را در ذهن داشته باشید. تحقیق کنید که در آن انواع مختلف عطرها فروش خوبی دارند. به عنوان مثال، عطرهای طبیعی بر پایه روغنهای اساسی گیاهان و گلها معمولاً در نمایشگاههای صنایع دستی و بازارهای کشاورزان بسیار خوشایند هستند. رایحه ها با قیمت متوسط در فروشگاه های بزرگ دارو و خرده فروشی تندتر به فروش می رسند. قیمت گذاری و بسته بندی باید از عوامل اصلی تعیین مکان مناسب در بازار باشد.

نمونه های عطر را ارائه دهید

خانم فیلدز یک بار گفت که او هرگز شادتر از زمانی که کوکی های تکه شکلاتی خود را می پخت نبود، اما وقتی اولین کار را شروع کرد، نمی توانست آنها را بفروشد. در یک مصاحبه، او یک بار اظهار داشت که شروع به بخشیدن آنها به رهگذران می کند، آنها پس از نمونه گیری از کوکی های خود متوجه شدند که چقدر خوشمزه هستند. همین ایده برای فروش عطر نیز صادق است. دادن نمونه های رایحه رایحه شما را به حافظه متصل می کند و به فروش کمک می کند. می توانید آنها را به صورت کپسول های کوچک، کاغذها و بروشورها تهیه کنید.

وارد فروشگاههای خرده فروشی شوید

اکنون عرضه عطر شما مدتی طول می کشد تا توسعه یابد. شما باید عمده فروشان یا توزیع کنندگان معتبری را که محصول شما را به خرده فروشی ها می فروشند، پیدا کنید و هزینه آنها بین 20 تا 50 درصد است. پس از آنکه عمده فروش آن را به خرده فروش می فروشد ، خرده فروش مجدد قیمت را دو برابر می کند و در فروشگاه می فروشد.

صبور باش

به قول آن مک کلین،  "هر مرحله در ایجاد یک عطر زمان می برد. من ده ها آزمایش از یک رایحه قبل از اینکه آن را نهایی بدانم ، انجام می دهم. من آن را هفته ها و گاهی ماه ها روی پوستم اسپری می کنم. من به دوستانم اجازه می دهم آن را استفاده کنند و به من بازخورد دهند. دوباره عطر را کمی تغییر می دهم. این به صبر ، فداکاری و پشتکار نیاز دارد."

 

نتیجه

محققان و شیمی دانان سالها است که عطرهای خوبی تولید می کنند اما وقتی نوبت به ترجمه چشم انداز هر شرکتی از اصطلاحاتی معطر می رسد که باعث جذب مشتری شود، تخصص تیم ما بی نظیر است. ما در رده های بالای صنعت قرار داریم و این رتبه را با تجربه خود طی سالهای متمادی در زمینه های مختلف (عطر با غلظت های متفاوت، عطر در کسب و کار و تبلیغات، و عطر هدیه) کسب کردیم. بنابراین امروز خط جدید عطر خود را شروع کنید. سخت کوشی و تلاش در نهایت نتیجه خواهد داد.

نظرات کاربران

نظر بدهید