بارگیری...
چگونه عطر امضای خود را پیدا کنیم

چگونه عطر امضای خود را پیدا کنیم

در دنیای هالیوود ، یک واقعیت کاملاً مشهور در بین افراد مشهور وجود دارد: ریحانا بوی شگفت انگیزی می دهد. که مثل یک قطعه کوچک از بهشت شگفت انگیز است. در طی چند سال گذشته ، همه از جنیفر لارنس و رایان سیکرست گرفته تا کاردی بی و لیل ناس ایکس (که در مصاحبه ای در سال 2019 گفتند که بوی این خواننده بوی مورد علاقه وی است) اظهار کردند که بهترین چیز در مورد ریحانا ممکن است در واقع صدای محشر او و علاقه اش به مد نباشد، بلکه این واقعیت است که او احتمالا بهترین بو را در میان افراد مشهور داراست. طبق گفته Harper’s Bazaar، Don’t Be Shy (عنوان عطری) رایحه ای گلی با نت هایی از شکوفه پرتقال ، وانیل و گل ختمی برای ما به ارمغان آورده است و راستش را بخواهید ، ریحانا به نظر بینظیر است.

و آیا اشتباه می کنیم بخاطر اینكه می خواهیم همان بو را داشته باشیم یا حداقل همان واكنشی را كه ریحانا هنگام وارد شدن به اتاق بر می انگیزد را داشته باشیم؟ ماکسیم پولین ، متخصص زیبایی بین المللی Guerlain ، می گوید: "رایحه ها به راستی امضای شما هستند- عطر بخشی از آنچه شما هستید است." "چه شما شخصی هستید که دوست دارید فقط برای خودتان عطر بزنید یا می خواهید حضور خود را با عطر خود اعلام کنید، من فکر می کنم اگر بدون عطر از خانه بیرون می روید واقعاً آماده نیستید." اما یافتن بهترین رایحه برای شما به آن آسانی که فکر می کنید نیست. آیا تا به حال به تنهایی وارد فروشگاه عطر شده اید؟ چه کسی از ما ساده لوحانه وارد فروشگاه عطر نشده است که فقط 30 دقیقه بعد گیج شده و با شامه پر که با رایحه های مختلف مسدود شده، و احتمالاً حداقل یک عطر را مستقیماً به چشم اسپری کرده است از فروشگاه بیرون نیامده؟ این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد ، و تعداد زیادی پرسش و پاسخ وجود دارد: چرا این عطر من متفاوت از BFF است؟ از کجا بفهمم این رایحه مناسب من است؟ و ، در درجه اول ، من چه عطری بخرم؟

ما با برخی از متخصصان عطر گپ زده ایم تا بتوانیم در مورد همه چیزهایی که باید بدانید تا بهترین عطر خود را پیدا کنید به شما بدهیم. (نکته: عطر کارهای زیادی میتواند با سبک زندگی شما داشته باشد.)

 

اول از همه ، فقط اسپری نکنید و بو نکشید

اگر مثل من هستید ، میزان دانش شما در مورد آزمایش عطرها بسیار ساده است. وارد یک فروشگاه عطر می شوید ، یک تستر کاغذی (بلاتر) برداشته و مستقیماً زیر سوراخ های بینی خود قرار می دهید. درسته؟ خوب ، در واقع معلوم شد که ممکن است دلیلی داشته باشد که من در پیدا کردن رایحه عالی برای خودم مشکل داشته ام و این خیلی با صبر و حوصله ارتباط دارد. میشل کارلون ، متخصص عطر ، می گوید: "وقتی مردم برای خرید عطر به کرید می آیند ، نمی خواهیم تجربه ای ناگهانی داشته باشند." کارلون ، مسئول هماهنگی در خانه لوکس The House of Creed می گوید، به جای اینکه فقط اسپری کنید ، استشمام کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در اسرع وقت اقدام به خرید کنید ، توصیه می کند رایحه را روی یک تستر کاغذی (بلاتر) پاشیده و بگذارید چند دقیقه بماند. هنگامی که آماده هستید ، نباید بلاتر را مستقیماً به بینی خود بچسبانید بلکه باید آن را به سمت خود در هوا تکان دهید تا بتوانید رایحه را احساس کنید.

بعد از اینکه چند رایحه برایتان خوشایند شد و خواستید عطر شخصی شما شود ، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که مولکول های عطر را روی پوست خود بذارید بماند! دو نقطه خالی از عطر را روی پوست خود انتخاب کنید (کارلون بازوهای داخلی شما را پیشنهاد می کند) اسپری کنید... و منتطر بمانید. کارلون می گوید: "مهم است که بگذارید عطر روی پوستتان خشک شود." که قطعاً به معنای عدم مالش عطر به محض استفاده از آن است - همان اندازه که ممکن است وسوسه انگیز باشد - زیرا همانطور که کارلون توضیح می دهد: "آنچه این مالش انجام می دهد باعث میشود ساختار مولکولی را تغییر دهد. شما نت های عطر را بهم می مالید ، و این می تواند بوی دیگری ایجاد کند. "1

اینکه اجازه دهید تا عطر روی پوست شما بنشیند همچنین به شما امکان می دهد رایحه کامل را بدست آورید زیرا به مواد مختلف زمان می دهد تا جا بیفتند. اروین کرید ، عطر ساز نسل هفتم فرانسوی در هاوس کرید  The House of Creed، می گوید: "همه رایحه ها دارای یک ابتدا ، قلب یا بدنه و یک نت پایه هستند. بنابراین درست زمانی که عطر کرید را اسپری می کنید ، همیشه نت اولیه را که تازه تر است یا پایه مرکبات دارد ، بو خواهید کرد. با نت بدنه ، چیزی شبیه گل رز بلغاری یا گل دریافت خواهید کرد. و بعد از خشک شدن ، از چیزی مانند چوب صندل استفاده خواهیم کرد. "

کرید توصیه می کند رایحه را به مدت یک ساعت روی بدن خود بگذارید تا کاملاً رایحه به دست بیاید. (اما نگران نباشید - برای آن دسته از ما که اینقدر وقت نداریم ، کارلون می گوید 10-15 دقیقه این کار را انجام می دهد.)

 

فقط همزمان دو یا سه رایحه را امتحان کنید

و هرقدر کار کردن بطرز اغراق آمیزی روی آزمایش همه رایحه ها وسوسه انگیز باشد (درحالی که چیزهای بسیار خوبی برای بوییدن وجود دارد!) ، واقعیت این است که استفاده بیش از حد از رایحه ها در نهایت باعث می شود شما کاملاً گیج شوید. کارلون پیشنهاد می کند: "من قطعاً توصیه می کنم آن را به سه عطر محدود کنید. فقط بر خود غلبه نکنید. زیرا هنگامی که شروع به پاشیدن 10 رایحه مختلف می کنید ، بوی هرکدام را فراموش خواهید کرد."

کارلون می گوید درحالیکه بسیاری از مردم جهان بوییدن دانه های قهوه را بین آزمایش رایحه های مختلف (به عنوان پاک کننده مشام) پیشنهاد می کنند ، او پیشنهاد می کند که به راحتی قسمتی از لباس خود را بویید و به عنوان یک راه آسان برای تمیز کردن شامه بین رایحه ها بهره ببرید.

یک نکته حرفه ای دیگر، کرید پیشنهاد می کند که صبح به فروشگاه عطر بروید و می گوید: "صبح خوب است آزمایش عطرهای خود را انجام دهید زیرا بینی نفوذ کمتری دارد و ما بهتر استشمام میکنیم."

 

مهم است که بدانید چه چیزی را می بویید

اگرچه مهم است که قبل از امتحان کردن عطرها از سلامت بویایی تا حد بالایی مطمئن باشید ، اما پس از تست، تشخیص اینکه دقیقاً چه بویی را حس می کنید بسیار دشوار است. زیرا وانیل واقعاً چه بویی دارد؟ طبق Guerlain’s Poulin، چهار خانواده اصلی بویایی (یا دسته های اصلی عطر) تعریف میشود که در همه عطرها وجود دارد: تازه ، گل ، ادویه و چوبی. "در این چهار خانواده بسیاری از زیر گروه ها را پیدا خواهید کرد (یا رایحه هایی که خانواده ها را ترکیب می کند مانند ادویه / تازه) ، اما وقتی جوشانده می شوند ، این چهار خانواده بویایی اصلی وجود دارد و همه عطرها کم و بیش در یک یا گروه های اصلی دیگر قرار میگیرند."

تازه

شامل نت های مرکبات ، مانند لیمو و گریپ فروت است، این دسته همچنین می توانند دارای رایحه های معطر مانند رزماری ، ریحان یا اسطوخودوس باشند. فکر کنید: لباس های شسته شده و تمیز مادربزرگتان که به یک خط در حیاط خانه آویزان است.

 

گلی

پولین می گوید: "دسته گلی گسترده ترین دسته است." "این نمادی ترین و زنانه ترین است زیرا البته این گروهی است که گل رز ، یاسمن و تمام اسانسهای زنانه زیبا را که مدتهاست ما آنها را می پرستیم در آن قرار می گیرد." جهان گل ، به گفته پولین ، جهانی است که "واقعاً عاشقانه و بسیار لطیف" باشد. علاوه بر رز و یاس ، موادی مانند بنفشه (با نشاط و جوانی) و انواع توت ها را خواهید یافت. فکر کنید: تاج گلهای عظیم در میانه تابستان.

 

ادویه

در حالی که بیشتر مارک های عطر همچنان از اصطلاح "شرقی" برای توصیف این دسته استفاده می کنند ، همانطور که Madelyn Chung اظهار داشت که استفاده از "شرقی" به عنوان یک گروه عطری مضر و توهین آمیز است ، بنابراین ما تصمیم گرفتیم آن را "ادویه" بنامیم. پولین می گوید: "جهان [ادویه] البته برای همیشه وجود داشته است." این خانواده معطر با بخور ، دود ، ادویه های گرم و چرم همراه است. بعلاوه ، پولین تصریح می کند عطرهایی که به عنوان "شرقی" طبقه بندی می شوند می توانند حاوی نت هایی از وانیل باشند ، "اما وانیل که همچون کیک شیرین نیست". "وانیل واقعی مانند توتون و تنباکو خاکی است." فکر کنید: رایحه ای از چوب دودی.

 

چوبی

این جهان کاملاً قابل توضیح است. این نت ها به عنوان "مردانه تر" طبقه بندی می شوند ، مملو از بویایی است که با طبیعت مرتبط هستند ، مانند سرو و چوب خشک. پولین می گوید: "اما همچنین می توانید به این فکر کنید که وقتی وارد یک کلیسا می شوید یا به کتابخانه های قدیمی می روید ، جایی که این برداشت از چوب را دارید که صد سال در آنجا بوده است." فکر کنید: وقتی در پاییز در جنگل قدم می زنید ، بوی زیر گیاهان می رسد.

 

FYI ، تفاوت بین اسانس و ادوپرفیوم و ادو تویلت با غلظت روغن عطر و میزان الکل موجود در رایحه ارتباط دارد: محتوای بیشتر الکل به معنی انتشار بیشتر رایحه است ، بنابراین افراد بیشتری می توانند آن را بو کنند. پولین می گوید: با غلظت بالاتر روغن عطر ، اسانس روغنی "فقط برای شما و [شریک زندگی شما] است که می خواهد شما را ببوسد." "آنها تنها کسی هستند که می خواهند آن را بو کنند ، زیرا در آن جا دنباله ای وجود نخواهد داشت." و با استفاده از ادو تویلت (که پولین توصیه می کند روی لباس شما اسپری شود) ، روغن معطر کمتر و غلظت الکل بیشتر به این معنی است که اطرافیان شما می توانند رایحه شما را بفهمد.

 

سبک زندگی شما نقش مهمی در انتخاب رایحه شما دارد

وقتی صحبت از انتخاب عطر مناسب شما می شود ، جای تعجب نیست که فقط این نیست که بگویید بوی وانیل را دوست دارید و عطر و بویی را به همراه داشته باشید که حاوی نکاتی از آن رایحه باشد. این در مورد این است که بفهمید رایحه چگونه کار می کند و در سبک زندگی فعلی شما قرار می گیرد. کارلون می گوید اولین چیزی که کارمندان House of Creed از مشتریان جدید می خواهند این است که به آنها کمی درباره خودشان بگویند. او می گوید: "ما در مورد مشاغل آنها ، و جایی که زندگی می کنند ، و اینکه آیا به زودی به جایی سفر کنند می پرسیم." همه اینها - و همچنین پیامی که مشتری می خواهد به دنیا بفرستد و داستانی که می خواهد تعریف کند - نوع رایحه ای را که توصیه می شود را اطلاع می دهد. به عنوان مثال ، برای یک سردبیر مجله جوان ، که در یک شهر بزرگ زندگی و کار می کند و از نظر جسمی فعال است ، کارلون "با اعتماد به نفس و مقاومت ناپذیر" Aventus Creed را توصیه می کند ، که با رایحه گلی تازه خود ، قدرت را مجسم کرده و در میان جمع او را برجسته می کند. برای ساخت تصویری که می خواهید همه آن را ببینند، حرفهایی برای گفتن وجود دارد - ما این کار را با لباس، مو و راه رفتن و گفتگو انجام می دهیم ، پس چرا بوی خود را هم نمی گیریم؟

فاکتورهای سبک زندگی را کنار بگذاریم ، انتخاب عطر می تواند تجربه ای احساسی بیش از آنچه انتظار می رود باشد. از آنجا که حافظه بویایی ما بسیار قوی است ، رایحه نقش مهمی در زندگی ما دارد. و عطر و بوی مطبوع شما باید شما را به یک خاطره خوش برگرداند و احساس شما را همان احساسی را که در آن لحظه داشتید به شما منتقل کند. کارلون و پولین هر دو مشتریانی دارند که بوی مربوط به یک خاطره قابل توجه را به یاد می آورند. "به طوری که هر بار که این عطر را احساس می کنید ، بلافاصله به یک مکان ، یک زمان ، آن احساس و عواطف منتقل می شوید." اگرچه این خاطرات بویایی بسته به دامنه شخص متفاوت است، اما از نظر جهانی همه دارای نوعی حافظه رایحه هستند که می توانند به آن مراجعه کنند. پولین می گوید: "گاهی اوقات کاملاً واضح است و مشتری می تواند پاسخ دهد:" وقتی من جوان بودم و مهمانی کریسمس برگزار می شد و کتهای عمه ها و عموها روی تخت بودند و بوی آن مانند همه این عطرهای زیبا بود. " برای افراد دیگر می تواند پیچیده تر باشد. مثلا می توانند بگویند ، ... زمانی بود که من کودک بودم و با پدرم در مغازه چوب بودیم و او مشغول بریدن چوب بود. این بو برای من بسیار معنی دار است. "

اگرچه به نظر تصادفی می رسد ، اما این جنبه های مختلف زندگی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام رایحه برای شما بهتر باشد. او می گوید: "فقط با بوییدن بلاترها نمی توانید امضاهای واقعی خود را پیدا کنید."

 

احتمالاً بوی ریحانا را نخواهید داد – به دلیل خوبی

و از آنجا که عطرها بسیار شخصی هستند ، متأسفانه برای همه ما این بدان معناست که حتی اگر بخواهیم عطر اصل Rih را خریداری کنیم ، احتمالاً بویی از او نخواهیم داشت. نه تنها به این دلیل که خود عطر برای تجربیات ما معتبر نیست بلکه به دلیل PH پوست و شیمی منحصر به فرد ما ، عطرها در هر بدن متفاوت است. این علم است!

پولین می گوید : "آقای Guerlain معروف گفت: "شما خودتان آخرین نت عطر هستید، شما عطر را تغییر خواهید داد ... که جادوی عطر است ، درست است؟"

و فقط به این دلیل که یک عطر خاص با شما و بدن شما خوشایند می آید، به این معنی نیست که همیشه چنین خواهد بود زیرا بدن و هورمون های ما همیشه در حال تغییر هستند. این امر به ویژه در مورد زنانی صادق است که به گفته پولین ، در طول زندگی خود حداقل دو تغییر هورمونی دارند. او می گوید: "اول از همه وقتی بچه دار می شوند. وقتی باردار هستید ، هورمون های شما تغییر می کند - البته چیزی بسیار جادویی ایجاد می کنید - اما گاهی اوقات ، چه در حین بارداری و چه بعد از آن ، دیگر نمی توانید عطر خوشبوی خود را استفاده کنید." تغییر دوم که بعدها در زندگی زنان رخ دهد ، زمانی ست که آنها یائسه می شوند - یک تغییر هورمونی مهم دیگر.

 

اما یک عطر خوب باعث می شود شما حس کنید همچون ریحانا هستید

علی رغم این واقعیت که احتمالاً بوی کاملاً شبیه RiRi نخواهید داشت ، اما می دانید که قبل از بیرون آمدن، رایحه مناسب خود را پیدا کرده اید همچنان که حس ملکه بودن به شما دست می دهد.

کارلون در مورد اینکه عطر شما چگونه باید بر شما تأثیر بگذارد می گوید: "شما به وضوح می خواهید احساس بالارفتن ، شادی و راحتی کنید. شما بدیهی است که می خواهید احساس خوبی داشته باشید ، و خوب به نظر برسید."

 

یافتن مورد مناسب زمان می برد

بزرگترین توصیه ای که همه متخصصین عطر میکنند: صبور باشید. یافتن رایحه مناسب شما فرآیند آزمایش و خطا دارد. کارلون می گوید: "پیشنهاد من این است که واقعاً وارد فروشگاه شوید و خودتان آن را بو کنید. اتخاب عطر سخت است زیرا قابل لمس نیست به این معنا که فقط می توانید مطالب مربوط به [یافتن عطر مناسب] را بخوانید - شما واقعاً باید داخل فروشگاه شوید و عطر را بو کنید و آن را روی پوست اسپری کنید. "

و همانطور که عطار کنونی Creed تأکید می کند ، این فرایندی است که باید از آن لذت برد. کرید توصیه می کند: "عجله نکنید". "وقت خود را بگذارید ، از آن لذت ببرید و در انتخاب رایحه عجله نکنید. مهم است که بوی آن را بگیرید ، از آن لذت ببرید و اطمینان حاصل کنید که مورد مناسبی برای شماست. "

 

اما در نهایت ارزش آن را دارد

اگرچه یافتن کامل ایده آل شما خسته کننده به نظر می رسد ، اما در نهایت برای تکمیل شما ارزش آن را دارد. کرید می گوید: "قبل از اینکه بیرون بروید لباسی را انتخاب می کنید ، کت و شلوار را انتخاب می کنید - و در آخر آن عطر است." او ادامه داد " بعلاوه عطر برای جامعه نیز مهم است - به یک دلیل کاملاً قابل قبول. وقتی سوار مترو می شوم ، می خواهم شخصی در کنار من بوی خوبی داشته باشد و بالعکس من بوی خوبی داشته باشم."

نظرات کاربران

نظر بدهید