بارگیری...
اعتیاد به عطر

اعتیاد به عطر

به عنوان کسی که سالهاست عطر جمع می کنم، می توانم بگویم که اعتیاد به عطر یک چیز واقعی است که نباید نادیده گرفته شود. شناخت این مسئله احتمالی و مقابله به موقع با اعتیاد خرید عطر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کرده و سرگرمی عطر را به تجربه ای بسیار لذت بخش تر تبدیل کند. طبق مقاله Very Well Mind ، "اعتیاد به خرید رفتاری اعتیادی است که شامل خرید اجباری به عنوان راهی برای احساس خوب و جلوگیری از احساسات منفی ، مانند اضطراب و افسردگی می باشد. مانند سایر اعتیاد های رفتاری ، اعتیاد به خرید نیز می تواند مشغله ای باشد که منجر به بروز مشکل در زمینه های دیگر زندگی شما شود. همچنین تقریباً همه تا حدی خرید می کنند ، اما تصور می شود که فقط حدود 6٪ از جمعیت اعتیاد به خرید دارند. " به همین دلیل است که انجام جمع آوری صحیح عطر نباید شامل هیچ نوع گناه یا پشیمانی خریدار باشد.

در این مقاله موارد زیر را خواهید آموخت:

آیا عطرها می توانند اعتیاد آور باشند؟

علائم رایج اعتیاد به عطر

چه تعداد عطر باید داشته باشم؟

چگونه از سرگرمی عطر لذت ببریم؟

 

حال بیایید این مراحل را در جمع آوری عطر بررسی کنیم و بیاموزیم که چگونه این سرگرمی در حال رشد فشار زیادی به کیف پول شما وارد نکند.

آیا عطرها می توانند اعتیاد آور باشند؟

درست مثل هر سرگرمی دیگر، چه ماشین ، کفش یا ساعت، تمایل به خرید شیشه عطر جدید و براق می تواند اعتیاد آور باشد و به قلمروهای مختلف کشیده شود. هیجان خرید یک بطری عطر جدید ، استفاده چند اسپری از آن و بازگرداندن آن در کنار سایر عطرهایی که از قبل داشتید، به جای استفاده از عطرهایی که دارید ، کنترل رفتار شما را شروع می کند. طبق مقاله Health Impact News ، «رایحه ها حاوی مواد شیمیایی هستند که خاصیت مشابه مواد مخدر دارند. این مواد ممکن است مواد مخدر سنتی زیادی تولید نکنند ، اما باعث وابستگی می شوند و این امر نیاز به استفاده مکرر از محصول را برای جلوگیری از ناراحتی ایجاد می کند. " درنتیجه بله. اعتیاد به خرید عطر یک چیز واقعی است که حس سرخوشی سریع را از طریق دوپامین و ترشح اندورفین در مغز فراهم می کند. فراموش نکنید که خرید عطر بسیار گران است.

 

علائم رایج اعتیاد به عطر

در اینجا چند ویژگی شناخته شده از اعتیاد به خرید وجود دارد که برای خرید عطر نیز کاربرد دارد:

  • احساس سرخوشی هنگام خرید
  • خرید کردن به هنگام اضطراب ، افسردگی ، استرس و احساس پشیمانی یا گناه
  • اصرار به دروغ گفتن به خانواده ، دوستان و شریک زندگی خود در مورد عادت های خرج کردن
  • این باور غلط که فقط یک بطری عطر دیگر و من خوشحال خواهم شد
  • پایان دادن به روابط با افراد مهم زندگی
  • بدهکار شدن و نادیده گرفتن مسائلی مهم تر از عطرها در زندگی

در این مورد مهم نیست هر قدر مجموعه شیشه های عطر بزرگتر شود ، تجربه لذت مورد اهمیت قرار میگیرد. یک بار یک بازبینی عطر اتفاق افتاد که احتمالاً عمیق ترین نکته در مورد اعتیاد به عطر را گفته بود: "شما هرگز بوی بهتری نسبت به بوی امروز نخواهید داشت!"

 

راه حلی آسان برای جلوگیری از خرید

اول از همه ، نگاهی به تعداد عطرهای موجود خود بیاندازید و ببیمید چه تعداد از آنها را بیش از دو بار در سال استفاده می کنید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید و امیدوارم از اینکه تعداد بطری هایی که فراموش نکرده اید متعلق به شما هستند شگفت زده نشدید ، به این فکر کنید که کدام یک از علائم ذکر شده شما را به سمت خرید فقط یک بطری دیگر سوق می دهد. تبریک! شما دو مرحله مهم را برای شکستن این رفتار اعتیاد آور برداشته اید. مرحله سوم فروش هر عطری است که گرد و غبار را جمع می کند. نگران این نباشید که چه احساسی دارید. در دنیای عطر ، کمبود دروغ است. مهم نیست هر کسی به شما چه بگوید ، شما همیشه می توانید عطرهای فروخته شده را در آینده خریداری کنید. شیشه های عطر "نادر" ایو سن لورن کوروس و M7 در eBay به طور مداوم بیرون می آیند و آنقدر نادر نیست که نتوانید آنها را با قیمت عالی خریداری کنید. حقیقتاً ، خرید عطر قدیمی ایده خوبی نیست. خطر خرید بطری قدیمی و حس اشنباه کردن هر بار حدود 50٪ است. باورکنید از طریق جامعه رایحه، عطر خود را پیدا خواهید کرد و باید بدانید داشتن و شناختن هر رایحه جدید راه درستی نیست. بعد از اینکه موضوع اعتیاد به عطر را شناختید ، قدم چهارم نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی و "تأثیر" آنلاین آن است. کانال های رسانه ای آنلاین مانند فیس بوک ، یوتیوب و سایر وب سایت های خوشبو کننده می توانند محیط های سمی برای کسانی که با اعتیاد به خرید درگیر هستند باشد. اشتباه نکنید ، همه این منابع دارای اطلاعات بسیار خوبی در مورد عطرها و محصولات مرتبط با عطر هستند ، اما گاهی اوقات سبک خاصی از "همگام شدن با جونزها" را ترویج می کنند ، که برای بسیاری از ما غیرقابل دستیابی است. من مشکل بزرگتر را اینگونه دریافت کردم که عطر چیزی "الهام بخش" و روشی برای "تعلق خاطر" نمایش داده می شود. خوشبختانه در سال های اخیر افراد زیادی را دیده ام که در مورد اعتیاد عطر صحبت می کنند، و بدون اینکه شرمنده شوند برای ترک آن اقدام میکنند.

در اینجا نکات حرفه ای در مورد چگونگی کنار آمدن با مسئله عطر آورده شده است:

  1. حداقل شش ماه روی هرگونه اطلاعات مریوط به رایحه کاملاً بی تفاوت شوید (حسابهای اشتراک در فروشگاههای عطر را غیرفعال یا حذف کنید)
  2. برای این دوره شش ماهه چیزی خریداری نکنید
  3. یک سرگرمی جدید ولی بدون هزینه مانند ورزش ، خواندن یا یادگیری زبان جدید را شروع کنید تا این دوره به پایان برسد
  4. بعد از اینکه با موفقیت از وسوسه جلوگیری کردید ، از خرید کورکورانه خودداری کنید و لیستی از عطرهایی را که میتوانید بصورت نمونه بگیرید تهیه کنید
  5. هنگام ضرورت به خرید بطری بعدی یکی از دوستان خود را انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کرده و در مورد این موضوع صحبت کنید و از خرید زیاد عطر خودداری کنید
  6. همیشه از خود بپرسید: آیا خرید بعدی واقعاً شما را خوشحال می کند

شاید به نظر می رسد همه اینها به یک باره زیاد است ، اما مانند یک طلسم کار می کند زیرا هر آنچه در اینجا می خوانید به طور واقعی بر روی همنوعان شما آزمایش شده است. حتی اگر معتاد به خرید عطر نیستید یا فقط فکر می کنید که آیا این مسئله روی شما تأثیر گذاشته است ، من تضمین می کنم که این ابزار برای خوداندیشی عالی است و در هنگام تصمیم گیری پایه ریزی محکم دارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از استفاده از هر نوع محصول معطر به مدت ده روز متوالی خودداری کنید. پاسخ به خودی خود فاش خواهد کرد.

 

چه تعداد عطر باید داشته باشید

در طول دهه گذشته ، من دو نوع مختلف ازکلکسیونرهای عطر را دیده ام. کسانی که از عطرهای کمی لذت میبرند و کسانی که بسیاری از عطرها را دارند. شما در کدام دسته  قرار دارید، این شما هستید که تصمیم می گیرید. اما ، اگر مجبور باشم عددی بگویم ، 10 عدد عطر است. می پرسید چرا فقط ده؟ این یک سوال عالی است. برای شناخته شدن با عطرامضای خود ، در هر نقطه داشتن بیش از ده رایحه فشار بیش از لذت را برای شما ایجاد می کند. مطمئنا آخرین چیزی که می خواهید این است که در مورد فکر کردن درباره عطری که استفاده می کنید تحت فشار قرار بگیرید.

به همین دلیل فرمولی ایده آل به شما ارائه می دهم که می توانید برای جلوگیری از اعتیاد به خرید عطر از آن استفاده کنید. بعد از اینکه 10 عطر را جمع کردید ، در پایان هر ماه آنچه را که از دارایی شما باقی مانده محاسبه کنید.

فرمول خرید عطر

  • در صورت نداشتن پول اضافی چیزی خریداری نکنید و / یا عطرهای اضافی را که استفاده نمی کنید بفروشید
  • در صورت داشتن مقداری پول اضافی 1 عدد عطری را که قبلاً نمونه برداری کرده اید بخرید و عطرهای اضافی که استفاده نمی کنید را بفروشید
  • در صورت داشتن پول بیشتر 1 عددی را که قبلاً نمونه برداری کرده اید خریداری کنید
  • و چنانچه بیشتر از آن میتوانید هزینه کنید 2 عدد بخرید و عطرهای اضافی که استفاده نمی کنید را بفروشید
  • در صورت داشتن پول کافی میتوانید به اضافه مبلغ عطر خرید کنید

اگرچه ، در اصل چیزی به عنوان کنترل اعتیاد به عطر ایجاد نشده است ، اما هدف اصلی این راهنماها آسان ترین و مرتبط ترین راهنمای خرید عطر در وب است. این راهنماها به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا رایحه خاصی ارزش بررسی دارد. هر دسته برای هدف قرار دادن احساسات و نیازهای مختلف ایجاد شده است که به شما اطلاعات مهمی در مورد طعم عطر می دهد و به عنوان یک راهنمای خرید کارآمد به شما ارائه می شود.

با این راهنماها نه تنها به طور بالقوه عطر امضای خود را به ساده ترین راه پیدا خواهید کرد ، بلکه می توانید از آن هنگام مبارزه با موضوعات جدی تری مانند اعتیاد به خرید عطر نیز استفاده کنید.

معتاد بودن به خرید عطر یا نه ، طرز فکر 10 بطری عطر مسیری از کمتر به بیشتر و کیفیت نسبت به کمیت است.

 

چگونه از سرگرمی عطر لذت ببریم

وقتی چیزها را در یک چشم انداز خاص قرار می دهیم ، لذت بردن از سرگرمی عطر خیلی سخت نیست. از آنجا که بو قوی ترین حس ما است که راحتی ، شادی را به ارمغان می آورد و می تواند عزیزترین زمانهای زندگی ما را یادآوری کند ، بازی عطر باید چیزی باشد که رضایت ماندگار را برای ما ایجاد کند.

موارد زیر نکات شخصی در مورد چگونگی لذت بردن از سرگرمی عطر است:

  • اغلب این واقعیت را نادیده می گیریم که بهترین عطرها معمولاً بیشترین صحبت را می کنند. از این دانش به نفع خود استفاده کنید.
  • از آنچه در مجموعه عطر خود دارید لذت ببرید. برای دیدن چگونگی عملکرد و تغییر یک عطر در فصول و موارد مختلف استفاده کنید.
  • به ویژه برای نسخه های جدید ، تبلیغات آنلاین را نادیده بگیرید. این احتمال وجود دارد که بازرسان به دلیل دریافت بطری های رایگان نظر مغرضانه داشته باشند.
  • اگر رایحه ای با آزمایش زمان روبرو شده است و پس از حداقل پنج سال همچنان محبوب است ، در این صورت ، ارزش نمونه برداری دارد.
  • با دیگران و آنچه به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند رقابت نکنید. این توهم را باور نکنید که با داشتن 100+ بطری عطر گران قیمت احساس بهتری خواهید داشت.
  • به بینی خود اعتماد کرده و لیستی از رایحه هایی را که می خواهید نمونه بگیرید تهیه کنید. در بازی عطر ، شما و فقط شما تصمیم می گیرید که چیزی خوب است یا بد.
  • وقتی احساس کردید که خرید از دست شما خارج شده است ، حداقل به مدت شش ماه از شبکه های اجتماعی ، Youtube و وب سایت های مرتبط با عطر فاصله بگیرید.
  • از خود لذت ببرید و 80٪ از وقت خود را به غیر از عطر با سایر کارها انجام دهید.

نظرات کاربران

امیر شنبه 10 دی 1401

سلام خیلی مخلصم،نه استفاده هم میکنم هر روز ،ولی خب انقدر زیادن ک هیچ کدومشون به نصف نرسیدن.کلی هم عطر جیبی دارم دارم،کلا همیشه هر عطری میگیرم،همیشه عطری که دیگران میزنن واسم جذابتره،به خودم میگم چرا من این رایحه رو ندارم،چرا انقدر بهتر و خوشبو تره..‌.کلا اسیر شدیم با این اعتیاد... بعد همشون رو تو کمد و دور از نور و گرما نگه داری میکنم.

پاسخ مدیر به امیر یکشنبه 11 دی 1401

سلام و عرض ادب درباره جذابیت باید بگم ممکنه شامه شما از رایحه ای که استفاده کردید پر شده باشه و درنتیجه متوجه عطرتون نمیشید، حتما نظر دوستانتون رو درباره عطرتون بپرسید. چنانچه نظر مثبتی نداشتند نحوه ی استفاده از عطرتون رو عوض کنید تا فقط لذت بردن از این اعتیاد براتون محقق بشه. درخصوص نگهداری از عطر هم کارتون عالیه.

امیر پنجشنبه 10 آذر 1401

ممنون مقاله خوبی بود،متاسفانه منم دچار این اعتیاد هستم،و نتونستم کنترلش کنم هنوز،بالای ۳۰ عدد عطر و رایحه دارم،وهنوز ب دنبال بیشتر کردنش هستم،همین دیروز دوتا ادکلن جدید گرفتم ،نمیدونم با کدوم منطقی این کارو کردم.میگیرم بو میکنم میذارم کناره بقیه شیشه ها،همه شیشه های عطرامم هنوز ب نصف نرسیدن،در کل انگار آکبندن هنوز...امیدوارم بتونم ترک کنم اعتیاد ب عطرو...ممنونم

پاسخ مدیر به امیر دوشنبه 5 دی 1401

درود بر شما اعتیاد به عطر بنظرم اعتیاد قشنگیه به شرطی که استفاده هم بکنید. ضمن اینکه علاوه بر گرما و نور، زمان هم روی عطر تاثیر گذاره و چه بسا قبل از تمام شدن عطرهاتون غیر قابل استفاده بشن. امیدوارم ترس از خراب شدن عطر باعث بشه به اندازه خرید کنید و از تمام عطرتون لذت ببرید.

نظر بدهید