بارگیری...
روانشناسی رنگ در عطر

روانشناسی رنگ در عطر

حس بینایی ابزاری بسیار قدرتمند است. اما ، آیا می دانید فقط بر اساس رنگ اقلام می توانید به مشتریان خود در خرید برخی از موارد کمک کنید؟ رنگ در واقع نقش زیادی در بازاریابی دارد. همه این براساس چگونگی درک مشتری از رنگ و همچنین اظهاراتی است که مشتری شما می خواهد هنگام خرید محصول شما ارائه دهد.

رنگ فراتر از ویژگی فیزیکی یک شی است. روان ذهنی ما نه تنها رنگها را درک می کند ، بلکه مستقیماً آنها را با احساسات ما مرتبط می کند. رنگ می تواند مورد استفاده قرار گیرد ، و در زندگی روزمره برای تحریک ، ترغیب و حتی تشویق استفاده می شود. در واقع ، در هر زمان از رنگ در تبلیغات استفاده می شود ، درصد به یادماندنی بودن مورد 100٪ در مقایسه با یک تبلیغ سیاه و سفید است. از طرف دیگر ، رنگ همچنین می تواند با پیام ها یا احساسات منفی همراه باشد. به همین دلیل است که رنگ هنگام بررسی مارک یک شرکت از طریق آرم یا محصول مستحق بررسی جدی است.

در جنبه بازاریابی امور ، زیبایی همیشه عاملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. چگونگی به نظر رسیدن چیزی می تواند تعیین کند که آیا فروش انجام می شود یا خیر. به طور کلی ، غریزه اولیه مردم در خرید اقلامی که ممکن است به عنوان ضروری در نظر نگیرند ، براساس شکل ظاهری آن است. رنگ در واقع اولین چیزی است که خریدار به صورت ذهنی ثبت می کند. بنابراین استفاده از رنگ باید اولین و مهمترین فاکتور در رمزگشایی هنگام تلاش برای تبلیغ کالایی برای فروش باشد. دومین نکته باید این باشد که مشخص کنید شما سعی در فروش به کدام مخاطب هدف را دارید.

در اینجا چند نمونه هستند:

رنگ های تیره برای جنسیت مرد جذاب است.

رنگ های پاستیلی و رنگ های خنثی مشتری های مقیاس بالایی را به خود جلب می کنند.

رنگ های اصلی بهترین جذابیت را برای کودکان دارند.

 

تعداد زیادی تحقیق در مورد این موضوع موجود است. بنابراین ، در اینجا به مختصر توضیحی در مورد 10 رنگ اساسی می پردازیم.

تأثیر رنگ سیاه:

مثبت ها: رنگ سیاه مستقیماً با هوش ارتباط دارد. این یک رنگ بسیار قوی و سلطه گر است که هم قدرت و هم اقتدار را نشان می دهد. رنگ سیاه همچنین جلوه بصری دارد که باعث می شود همه چیز کوچکتر یا نازکتر به نظر برسد.

نکات منفی: سیاه به عنوان رنگی که نشان دهنده بدخواهی یا بی اخلاقی است رنگ اصلی قرار گرفته است. رنگ سیاه نیز به عنوان نشانه از دست دادن یا سوگ پذیرفته شده است. هنگامی که رنگ سیاه به شدت مورد استفاده قرار می گیرد، به سرعت غلبه می کند.

 

تأثیر رنگ آبی:

مثبت ها: این رنگ با اختلاف زیادی به عنوان یکی از محبوب ترین و مورد علاقه ترین ها انتخاب شده است. سایه های خاصی از رنگ آبی حتی باعث تولید مواد شیمیایی آرام بخش در بدن ما می شود. این یک انتخاب عالی برای اتاق خواب ها و دکوراسیون اتاق خواب است به این دلیل که رنگ آبی باعث استراحت و آرامش می شود. وقتی از آبی تیره استفاده می شود ، احساس راحتی ناگفته ای احساس می شود. آبی نشان دهنده وفاداری و خرد است. آبی ما را متمرکز و متعهد به وظیفه پیش رو نگه می دارد. حتی مطالعاتی نشان داده است که وقتی آبی رنگ غالب محیط است ، همیشه بهره وری افزایش می یابد.

نکات منفی: رنگ آبی می تواند بر احساسات ما تأثیر مهمی بگذارد. رنگ آبی را می توان بی تفاوت و جداشده دانست.

 

تأثیر رنگ قهوه ای:

مثبت ها: این رنگ دوستی است. قهوه ای قابلیت اطمینان و دوام را نشان می دهد. این یکی از بهترین رنگ ها برای استفاده در هنگام تلاش برای مشخص کردن یک مورد به عنوان طبیعی یا ارگانیک در نظر گرفته می شود. قهوه ای نشان دهنده احساس قدرت است. رنگ قهوه ای به دلیل احساس امنیتی که در بسیاری از خانه ها و دکورها ایجاد می کند استاندارد است.

موارد منفی: استفاده بیش از حد از رنگ قهوه ای می تواند احساسات غم انگیزی ایجاد کند. دلیل این امر آنست که رنگ قهوه ای نیز بیانگر انزوا و تنهایی است.

 

تأثیر رنگ خاکستری:

مثبت ها: رنگ خاکستری بیانگر بی زمانی است. خاکستری نیز استانداردی برای نشان دادن کاربری در نظر گرفته می شود. هماهنگی وجود دارد که افراد با رنگ خاکستری سنگها یا صخره ها که سپس به خاکستری منجر میشود ایجاد کردند و نشان دهنده استحکام است. هر زمان می خواهید این مفهوم را به هر یک از اهداف خود اضافه کنید، لمس رنگ خاکستری این نمونه را بدون گفتن کلمه ای نشان می دهد.

نکات منفی: به دلیل ماهیت رنگ ، غالباً به عنوان رنگی دیده می شود که بودن روی حصار یا بلاتکلیف بودن را منعکس می کند. مواردی که حاوی مقدار زیادی خاکستری هستند ، مردم نسبت به آن اطمینان ندارند. رنگ خاکستری همچنین می تواند از نظر ذهنی با پیری و افسردگی گره بخورد.

 

تأثیر رنگ سبز:

نکات مثبت: سبز واقعاً یکی از دلپذیرترین رنگها برای همه حواس است ، ما این رنگ را پرورش دهنده می دانیم. این به دلیل این تصور است که بسیاری از مردم ذاتاً رنگ سبز را به طبیعت، از زمین بودن ربط می دهند. گفته می شود که از بین همه رنگ ها ، سبز بهترین شفابخش است. سایه های مختلف سبز نیز ارتباط مستقیم ذهنی با پول و تولید دارد. از طیف روشن تر سبز ، اثر آرام بخشی وجود دارد. رنگ سبز استاندارد با شانس همراه است. رنگ سبز با باروری نیز همراه است.

نکات منفی: می توان به رنگ سبز به عنوان نمادی از ساده لوحی و بی تجربگی نگاه کرد. از رنگ سبز برای نشان دادن حسادت نیز استفاده می شود.

 

تأثیر رنگ نارنجی:

مثبت ها: اگر به دنبال رنگی برای نشان دادن هیجان یا بازیگوشی هستید ، نارنجی این را ایجاد می کند. نارنجی پر جوش ، بلند و پر انرژی است. نارنجی همچنین مفهوم آسپیراسیون را بیان می کند. وقتی از این رنگ استفاده می شود احساس گرما و خوشحالی وجود دارد. این رنگ همچنین می تواند به معنای ارگانیک بودن محصول باشد.

نکات منفی: از استفاده از رنگ نارنجی در محیط هایی که افراد باید وظیفه و تمرکز خود را حفظ کنند خودداری کنید. داشتن محصولات یا رنگهای نارنجی روشن در اتاقی از این دست از فعالیت تولیدی جلوگیری می کند زیرا رنگ نارنجی به عنوان دزد نمایش دیده می شود.

 

اثر رنگ بنفش:

مثبت ها: این رنگ به سرعت در حال گرفتن رای رنگ مورد علاقه دختران جوان است. حق امتیاز و خرد اولین افکاری هستند که با رنگ بنفش مرتبط هستند. با توجه به این تصور ، هجوم بعدی صفتهایی که این رنگ را توصیف می کنند ، غنی ، فرهیخته و مرفه هستند. هنگام تلاش برای تحریک فعالیت مغز برای حل مسئله ، رنگ بنفش یک انتخاب عالی است. اگر می خواهید یک عنصر مرموز به یک شی اضافه کنید ، مقدار کمی از رنگ بنفش این امکان را به شما می دهد. استفاده از این رنگ بیانگر خاص بودن و منحصر به فرد بودن است. این رنگ فریاد می زند "متوجه من شوید".

موارد منفی: استفاده بیش از حد از رنگ بنفش را می توان نمایانگر سطحی بودن دانست.

 

تأثیر رنگ قرمز:

 

مثبت ها: قرمز اولین رنگی است که چشم انسان می بیند. این یک رنگ مطمئن است که نشان دهنده قدرت است. این رنگ اصلی نماد انرژی است. انفجارهای قرمز نشان دهنده اشتیاق است. اگر به دنبال جلب نظر به سوی یک محصول هستید ، برگ برنده قرمز است. قرمز رنگ نماد زندگی و عشق است. پوشیدن عناصر قرمز یا داشتن وسایل قرمز در اطراف خود می تواند باعث افزایش عزت نفس شما شود.

موارد منفی: قرمز یکی از رنگ هایی است که شما نمی خواهید بیش از حد از آن استفاده کنید. بیش از حد قرمز می تواند ذهن را گیج کند ، زیرا همه چیز در تلاش است تا کانون توجه قرار گیرد. از نظر پزشکی ، هنگامی که فردی در محیطی قرار دارد که غالباً قرمز رنگ است ، ضربان قلب او در هر دقیقه افزایش می یابد و همچنین می تواند برای گرفتن نفس دچار مشکل شود. همچنین ، زیاد بودن رنگ قرمز می تواند باعث ترس شود.

 

تأثیر رنگ سفید:

مثبت ها: سفید رنگی است که خلوص را به بهترین وجه توصیف می کند. این رنگ غایب نیز بیانگر خلاقیت و تخیل است. اگر به دنبال افزودن احساس پاکیزگی و ایمنی به یک محصول هستید ، رنگ سفید بهترین گزینه است. رنگ سفید همچنین به عنوان چشم اندازهای تازه ، آغازهای جدید و فرصت های بی حد و حصر دیده می شود.

موارد منفی: سفید زیاد می تواند احساس پوکی ایجاد کند. همچنین سردی غیر دوستانه ای در مورد سفید وجود دارد که به نظر برخی از مردم در محصولات ناخوشایند است.

 

تأثیر رنگ زرد:

مثبت ها: تقریباً همه چیز خوش بینانه و نشاط آور به رنگ زرد مرتبط است. تفریح ، شادی ، نشاط ، آفتاب و گرما فقط چند کلمه برای توصیف تأثیر آن بر انسان است. همه چیزهای خوشحال به نوعی به این رنگ مربوط می شوند زیرا وقتی رنگ زرد را می بینیم ، مغز ما در واقع افزایش سطح سروتونین را آزاد می کند. این رنگ احساس خوبی دارد که باعث باز شدن و افزایش خلاقیت ما می شود. رنگ زرد همچنین ممکن است سرعت متابولیسم را تسریع کند. سایه های زرد طلایی به عنوان نوید ناگفته ای برای چیزهای بزرگتر و مرفه تلقی می شود.

نکات منفی: وقتی زرد به وفور استفاده می شود ، قابلیت خشم مزاج را دارد. سایه های خاصی از زرد می تواند مربوط به ترسویی یا ترس باشد.

 

وقت خلاقیت فرا رسیده است ...

نظرات کاربران

نظر بدهید