بارگیری...
بازاریابی رایحه برای برندی خاص

بازاریابی رایحه برای برندی خاص

بازاریابی رایحه بدان معنا نیست که محصول شما باید بوی گل مروارید بدهد یا بتواند مشتری را هیپنوتیزم کند، اما افزودن رایحه به مارک تجاری شما می تواند بیشتر مشتری جذب کند، و باعث ایجاد وفاداری و ایجاد انگیزه در تجارت تان شود. زیرا بینی می تواند بیش از یک تریلیون رایحه را تشخیص و تمیز دهد، رایحه هایی که هر کدام پتانسیل برانگیختن خاطرات، تغییر روحیه یا ایجاد انگیزه دارند. بازاریابی رایحه می تواند رایحه موفقیت شما باشد. ترکیب رایحه های مناسب با سایر استراتژی های بازاریابی می تواند تجارت شما را به قله ی جدیدی برساند و اجازه دهد با روشی کاملاً متفاوت به نیاز مشتری رسیدگی کنید.

بازاریابی رایحه ترفندی است که آژانس های املاک سالها از آن استفاده می کنند. برای مثال وقتی بازدید کنندگان بوی کلوچه های تازه پخته شده یا رایحه آرامش بخش گل های اسطوخودوس که به طور استراتژیک پخش شده است را در محیط حس می کنند، فضا را دلچسب تر درک می کنند. بازاریابی رایحه برای اولین بار در اوایل دهه 1990 توسط کازینوها پذیرفته شد. برخی مطالعات می گویند این امر فروش را تا 45 درصد افزایش داد. حال به این مبحث می پردازیم که چگونه بازاریابی رایحه می تواند تجارت شما را با توجه به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، به سطح بعدی برساند.

تکنیک بازاریابی رایحه ثابت کرد مردم در فروشگاه یا مشاغلی که بوی خوبی دارند طولانی تر می مانند. حتی برخی از رایحه ها می توانند باعث بهبود روحیه آنها شوند. این بدان معنی است که اگر بوی مناسب را پیدا کنید، زمان تعامل با مشتری را افزایش می دهید و زمینه فروش را پیش می برید.

بگذارید رایحه برند شما را تعریف کند، شما نمی خواهید که بازدید کنندگان غرق در بوی عطری شوند که هیچ سازگاری با نام تجاری شما ندارد. یک نانوایی بیش از رایحه قوی گل  با رایحه کالاهای پخته شده نان می فروشد. شما به رایحه ای نیاز دارید که متناسب با جو باشد و از محصول شما تعریف کند. به عنوان مثال، می توانید با معرفی رایحه شیرین نارگیل و انبه، مشتریان را به بهشت گرمسیری منتقل کنید. با استشمام ملایم اسطوخودوس به مشتریان کمک کنید تا آرام شوند. از آنها بخواهید برای یک تکه پای سیب با رایحه های دارچین ملایم به بینی خود برسند و حواس خود را برانگیزانند. با پراکندن عطر ملایم اسطوخودوس به مشتریان کمک کنید تا آرام شوند. برای آنها رایحه ی یک تکه پای سیب به همراه رایحه های دارچینی ملایم ارائه دهید و کمک کنید حواس خود را برانگیزانند.

 

یاس و مشک عنبر

این روایح به بازدیدکنندگان آرامش بخشیده و جذابیت بیشتری از پاکیزگی می دهند. آنها می توانند احساسات را آرام کرده و طراوت را در فضای شما حفظ کنند.

وانیل و اسطوخودوس

رایحه لوبیای وانیل ثابت کرده است که به کاهش افسردگی کمک می کند و باعث ایجاد آرامش و احساس شادی می شود. بسیاری از مجریان مراسم عروسی هنگام پذیرایی برای کمک به ایجاد فضای شاد و آرامش بخش، شمع های وانیل یا پخش کننده وانیل را به کار می برند. اگر می خواهید به عطر برند خود کمی استعداد اضافه کنید، وانیل می تواند به رساندن شما به این فاکتور کمک کند. اسطوخودوس رایحه ای است که بسیاری از بیمارستان ها در اتاق انتظار برای آرام کردن بیماران و خانواده ها در هنگام انتظار مورد استفاده قرار می دهند.

مرکبات، رزماری، برگ نعناع و اکالیپتوس

این رایحه ها می توانند ضمن کاهش اضطراب، به ذهن انرژی بخشیده و هوشیاری آن را بالا ببرند. با افزودن تکه ای نارگیل به ترکیب مرکبات آن را بیشتر گرمسیری کرده و بیداری حواس مشتری خود را افزایش دهید. چندین ترکیب انجام دهید تا مخلوطی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید.

کاج جنگلی

رایحه کاج فواید زیادی دارد، از جمله کاهش استرس و افسردگی و پاکسازی ذهن. در حالی که مشتریان در تلاشند هدیه ای مناسب بیابند، مراکز تجاری از کاج برای کمک به ایجاد فضای تعطیلات استفاده می کنند. خصوصاً برای اروپایی ها گرفتن روحیه کریسمس به آنها کمک می کند تا بیشتر بمانند، بیشتر خرج کنند و کمتر شکایت کنند.

سیب و دارچین

رایحه سیب بر اساس یک مطالعه منتشر شده در فصلنامه ای، می تواند میزان و شدت میگرن را کاهش دهد. همچنین می تواند اشتها را کاهش داده، روحیه فرد را متعادل کرده و باعث آرامش شود. رایحه دارچین می تواند قدرت مغز شما را تقویت کرده و حافظه و توجه شناختی را تحریک کند. اگر فروش یا ارائه خدمات انجام می دهید این گزینه عالی است. قطعا رایحه ای نمی خواهید که مشتریان را خواب آلود کند.

علف لیمو

این رایحه می تواند به مشتریان کمک کند تا در عین حال که از نظر ذهنی آرام هستند، احساس آرامش کنند. این یک انتخاب خوب برای جشنواره های فضای باز، بازارها و نمایشگاه ها است زیرا حشرات را دور نگه می دارد و به بوی خاک موجود در فضای باز می افزاید.

میخک

رایحه میخک به ارتقا سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و حتی می تواند سکسکه، سوءهاضمه و بیماریهای حرکتی را تسکین دهد. همچنین در هنگام آرامش اعصاب، متابولیسم بدن شما را تحریک می کند. عطر میخک اغلب به وقت کریسمس با رایحه های سیب، دارچین و سایر بوهای چوبی مخلوط می شود.

 

بازاریابی رایحه از هر نوع آن رایحه باید ظریف بوده و بسیار ملایم عمل کند. فقط از چند اسپری یا قطره در پخش کننده نزدیک مرکز فضای خود (مثلا در کمد، کشوها و روی پارچه ها) استفاده کنید. با درج علائم هشدار به کسانی که حساسیت به عطر و بو دارند توجه خود به آنها را نشان دهید. عطر و بوی تجارت خود را ملایم و بدون نگاه حمله ورانه به بینی بازدید کنندگان نگه دارید. نگاهتان اسپری های ساختگی نباشد که فقط چند دقیقه در هوا باقی می ماند یا به سرعت تبدیل به مه ی  از عطر شود. کنسانتره های ضروری روغن می تواند یک روش عالی برای جاذب بازاریابی رایحه در فضای شما باشد، بدون اینکه واضح باشد. اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های مربوط به روغنهای اساسی پیروی می کنید. از تماس مستقیم با پوست خودداری کنید زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و سایر عوارض جانبی شود.

بازاریابی رایحه می تواند مطمئن ترین راه در جهت پیشبرد اهداف عاطفی شما برای مشتریان باشد. حتما از این جنبه ی روانی مشتریانتان با هدف اثرگذاری مثبت استفاده کنید تا علاوه بر افزایش فروش و تضمین موفقیت تان، برندی خاص و خوشنام از خود بجا بگذارید.

نظرات کاربران

نظر بدهید