بارگیری...
عطر کسب و کار من

عطر کسب و کار من

چگونه عطر مناسب برای فضای داخلی کسب و کار خود انتخاب کنیم

در طی چند دهه گذشته ، بازاریابی مبتنی بر حس به طور فزاینده ای به ابزاری موثر در بازاریابی برای مشاغل و تبلیغ کنندگان تبدیل شده است. در حقیقت ، هدف بیشتر مارک های تجاری این بوده است که به مصرف کنندگانش رسیدگی کند و از طریق حس در تصمیم گیری های آنها تأثیر بگذارد ، همانگونه که صدای گوشخراش ماژیک های شب رنگ Sharpie ، بوی تند دهانشویه ای خاص و بسیاری از برداشت های حسی دیگر این را نشان می دهد.

سالهاست که بسیاری از صنایع در مورد چگونگی طراحی یا بازاریابی محصولاتشان روی هر پنج حس متمرکز شده اند ، این واقعیت به ویژه در مورد خودروسازان مشهود است. زیرا مثلا احساس چرم انعطاف پذیر داشبورد ، چگونگی سرعت و استحکام بسته شدن درب یا بوی مطبوع و همیشگی ماشین جدید، و همه جزئیات هدفمند هستند.

در حالی که طعم ، صدا ، لمس و احساس برای برخی از برندهای تجاری مهم تلقی می شود، اخیراً حس بویایی در این نوع تلاش های حسی شرکت ها و مارک های بازاریابی پیشتاز است، عمدتاً به این دلیل که حقایق اثبات شده بیشتری از نظر آماری وجود دارند که از رایحه محیط به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش سود و زیان پشتیبانی می کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد هنگامی که چیزی را بو میکنیم 100 برابر بیشتر از چیزی  که می شنویم یا لمس می کنیم آن را به یاد می آوریم، علم بویایی به سرعت به یک لایه ضروری برای افزودن به هر برند یا محیط تجاری تبدیل شده است. در نتیجه ، بازاریابها و تجارت های بسیاری از صنایع متنوع با استفاده از خدمات شرکتهایی همچون رایحه طلایی برای معرفی رایحه های محیط در موسسات تجاری خود با سیستمهای پیشرفته انتشار هوا، بی سر و صدا اما معطر این حقیقت ساده را تطبیق داده اند.

با این وجود چالش و سوال جدید بازاریابی که هر صاحب شغل یا خرده فروشی هنگام استفاده از رایحه برای گسترش بیشتر برند خود می پرسد این است - بهترین رایحه برای شرکت شما چیست؟

بنابراین ما راهنمای جامع زیر را برای کمک به روشن کردن این رمز و راز ایجاد کرده ایم.

 

بازاریابی رایحه و شناخت تجسم یافته

آخرین تحقیقات در مورد بازاریابی رایحه بر این ایده متمرکز شده است که احساسات ما به تعیین تصمیماتی که بصورت ناخودآگاه می گیریم کمک می کند. به عنوان مثال ، آزمایشی که توسط لارنس ای. ویلیامز انجام شد، نشان داد که افرادی که برای مدت کوتاهی نوشیدنی گرم مصرف کرده بودند ، بیشتر از افرادی که نوشیدنی سرد داشتند فکر می کردند که یک غریبه دوستانه بود. مطالعه دیگری به رهبری (ایرنه) هوانگ نشان داد که دمای گرم محیط باعث می شود مردم با جمعیت مطابقت داشته باشند.

شکی نیست که ورودی حسی می تواند رفتار مصرف کننده را هدایت کند. آرادنا کریشنا آزمایشگاه بازاریابی حسی را در دانشگاه میشیگان هدایت می کند و به عنوان برجسته ترین متخصص در این زمینه شناخته می شود. شیفتگی او به شناخت تجسمی مربوط به این درک است که حواس وقتی به طریقی جذاب جذب می شوند ، یکدیگر را تقویت می کنند.

تأثیرات بسیار قدرتمند هستند زیرا همزمان بسیار ظریف هستند. این دانش می تواند و باید باعث شود که یک بازاریاب موثر بویایی سوالاتی از این دست مطرح کند: چرا طعم شراب در لیوان شراب بهتر از لیوان آب است؟ چرا بوی دارچین به نظر می رسد که باعث می شود پد گرمایی بهتر کار کند؟ یک لیوان شراب چیز خاصی و دارچین حس گرما را تلقین می کند.

 

آماری درباره قدرت رایحه و تجارت

به گفته جنیفر دوبلینو، صنعت بازاریابی رایحه جهانی با نرخ تخمینی سالانه 15٪ با درآمد حدود 300 میلیون دلار در حال رشد است. به نظر می رسد تردیدی وجود ندارد که بازاریابی رایحه به آرامی و معطر جایگزین تبلیغات بصری به عنوان یک استراتژی بازاریابی فروش در دهه گذشته یا حدود آن شده است.

این امر توسط کمپانی Dunkin ’Donuts در کره جنوبی که طنین زنگ شرکتی را معرفی کرد صدایی که در اتوبوس های شهری پخش می شد و همزمان از طریق دستگاه بخور ، رایحه قهوه منتشر می کرد را ثابت کرد. بازدید از مراکز فروش Dunkin ’Donuts در نزدیکی ایستگاه های اتوبوس 16 درصد و فروش در این مراکز 29 درصد افزایش یافته است.

 

چگونه یک شرکت می تواند عطر مناسب را پیدا کند؟

استادان رایحه از قدرت رایحه تجاری محیط و سطح هنر مطبوع سازی هوا و کاربرد آن آگاه هستند. آنها متخصص در انتخاب رایحه ای هستند که نیازهای خاص هر شرکت را برآورده کند، ما مجموعه ای بی پایان از رایحه ها را در این زمینه جمع کرده ایم.

این که تجارت مربوط به خرده فروشی ، مدیریت هتل ، فضای اداری ، رستوران یا نمایشگاه اتومبیل باشد، استفاده کنترل شده از رایحه به شرکت ها اجازه می دهد تا بر درک مصرف کننده تأثیر بگذارند و مدت زمان حضور مشتری، انتخاب و در نهایت خرید او را افزایش دهند ، و این موضوع حد سود را افزایش می دهد.

هر شرکتی باید پاسخ منحصر به فرد خود را نسبت به آنچه می خواهد عطر و بوی آنها برای برند و مشتریانشان منتقل شود، پیدا کند. اما نکته کلیدی در کشف رایحه مناسب این است که ابتدا تصمیم بگیرید هر تجارتی میخواهد مشتریش ازلحظه ورود به در خانه چه احساسی داشته باشد.

 

رایحه های مختلف برای انواع مختلف شرکت ها

مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات بصری بی حس شده اند اما مرز گسترده بویایی داستان دیگری است. برخی از رایحه ها باعث آرامش می شوند برخی باعث نشاط. دانستن اینکه کدام رایحه را انتخاب کنید به زمان ، حوصله و کاوش دقیق نیاز دارد.

موارد زیر فقط چند نمونه از انواع خاصی از رایحه ها است که در صنایع مختلف کار می کنند.

  • استفاده از رایحه محیط در هتل ها

هتلداران از کاربران مشهور رایحه های برند شناخته شده برای تقویت لابی ها ، راهروها ، اتاق ها و حمام هایشان هستند که اغلب از طریق سیستم های حرفه ای خوشبو کننده هوا پخش می شوند. یک هدف مشترک اغلب ایجاد رایحه ای است که با موقعیت مکانی هتل مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، هتل لاس وگاس ماندالایLas Vegas Mandalay ، برای تأکید بر محیط گرمسیری و حسی خود، از رایحه ای تند نارگیل استفاده می کند و هتل ریتز کارلتون Ritz Carlton در واشنگتن دی سی ، شکوفه های گیلاس معروف این شهر را در رایحه خوش خود جشن می گیرد.

  • رایحه هایی برای افزایش ورزشگاه ها و مراکز تناسب اندام

رقابت در بین سالن های بدن سازی و مراکز تناسب اندام بسیار مشتاقانه است و راهی که در مقایسه با سایر خدمات ارائه دهنده مشابه می توان یافت داشتن رایحه ای بی نظیر و به یاد ماندنی است. ما اخیراً در مورد سالن های بدنسازی و مراکز تناسب اندام تحقیق کرده ایم، اما به طور خلاصه ، عطر مناسب در مکان مناسب می تواند به ایجاد یک فضای خوشایند برای بازدیدکنندگان جدید کمک کند، که می تواند به ثبت نام بیشتر در عضویت و فروش بیشتر تبدیل شود. رایحه های پخش شده مناسب می توانند در رختکن ، لابی ، اتاق بخار و بخش های تمرین معجزه کنند.

رایحه های معروف مورد استقبال برای قسمت پذیرش یک تناسب اندام ، روغنهای ضروری هل ، نعناع فلفلی و رزماری است ، در حالی که رایحه هایی که تحریک کننده ان و باعث تقویت در وزنه برداری میشوند می توانند شامل رایحه مرکبات پرتقال ، لیمو ، لیمو ترش و نعناع باشند. تمرینات شدید قلبی و چرخشی به انرژی زیادی نیاز دارد که نت های مرکبات میوه ای ، آناناس ، انبه ، نارنگی ، گریپ فروت ، خربزه و گلابی می توانند تأمین کنند. نت های لیمو نیز قوی هستند زیرا باعث ایجاد حس تمیزی می شوند.

  • عطرهای مخصوص بانک ها و موسسات مالی

بانک ها و موسسات مالی گاهی رایحه هایی را انتخاب می کنند که رنگ آنها را در آرم های سفارشی خود منعکس کنند. به عنوان مثال ، اگر رنگ نارنجی ظاهر شود ، ممکن است رایحه پرتقال به دنبال داشته باشد. به طور کلی ، با این حال ، بانک ها عطر و بوی دلپذیر و مسالمت آمیز را برای مقابله با موضوع پول ترجیح می دهند ، که اغلب محل اختلاف و استرس است. بانک های دارای مشتری نخبه اغلب رایحه هایی را انتخاب می کنند که تجملاتی مانند چرم و تنباکو یا رزماری و نعناع را ایجاد می کند ، که باعث افزایش هوشیاری و بهبود مهارت های شناخت و حل مسئله می شوند.

  • سالن های زیبایی و اسپا های معطر

سالن های زیبایی مستعد انتخاب رایحه هایی هستند که باعث آرامش و راحتی مشتری آنها شود. ایده این است که مشتریان را به گوشه دیگری از همه افراط ها منتقل کنیم و به آنها کمک کنیم تا از مشکلات و استرس های روزمره فرار کنند. برخی از گزینه های معروف شامل: چای سبز ، نعناع و اسطوخودوس هستند. برای کمک به مدیریت استرس بدن ، آنها بعضی اوقات از آرامبخش های قدرتمندی مانند شمعدانی و یاسمن نیز استفاده می کنند که به عنوان کاهش دهنده سطح کورتیزول شناخته می شوند.

برخی از پخش کننده های جدید پیشرفته ای که از رایحه هایی مانند چوب صندل و رزماری استفاده می کنند در محیط سالن/اسپا مانند  پذیرش، حمام یا اتاق انتظار بسیار موثر هستند، زیرا بوی گیاهان را با آهستگی و ظرافت بیشتری نسبت به سایر روش ها آزاد می کنند. در هنگام ماساژ ، وانیل رایحه ای است ایده آل برای ایجاد آرامش در حالی که مرکبات انرژی می بخشد.

  • رایحه در محیط های خرده فروشی

فروشگاه های خرده فروشی تجربه ایده استفاده از اولین پخش کننده های رایحه را از دهه 1970 آغاز کردند. به گفته Zev Auerbach، ایده ایجاد عطر و بوی موثر محیط اینگونه است که مطمئن شوید رایحه انتخاب شده تصویری را القا می کند که از لحاظ احساسی به نوعی به کالا وصل می شود ، هرچه که باشد. به گفته او: "اگر در فروشگاه لباس شنا می بینید و بوی اقیانوس را حس می کنید ، به احتمال زیاد می خواهید لباس را بخرید و به تعطیلات بروید. این ترکیبی از دیدن و بو است ... این یک علم ناب است."

  • رایحه در رستوران ها و کلوپ های شبانه

در دهه های گذشته، از عطر برای پنهان کردن دود (و نه از بین بردن دود) و بوی نامطبوع دیگر مانند بوی بدن و آبجو مانده  استفاده می شد. از این بدتر این است که ، از زمانی که ممنوعیت استعمال دخانیات در رستوران ها ، بارها و کلوپ ها آغاز به کار کرد ، بوهای نامطلوبی که قبلاً توسط دود سیگار پوشانده شده بودند ، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

اگرچه ممکن است بسیاری از این موضوع آگاهی نداشته باشند ، اما از بین بردن بوی بد دود ، حمام یا سطل زباله به اندازه ایجاد رایحه ، یک نوع هنر است و پس از هفت دهه تصفیه علم، محصول انحصاری ما ، متازن ، یک افزودنی فاز بخار و خنثی کننده بو به موثرترین پیشتاز در برابر بوی موجود در هوا تبدیل شده است. حتی می توان آن را با هر نوع عطر و رایحه انتخاب شده ترکیب کرد ، بنابراین کسب و کارها به طور موثر هم از بین بردن بو و هم از یک محیط خوشبو بهره مند می شوند.

طبق نظرسنجی اخیر ، استفاده از رایحه در بارها و رستوران ها 40٪ فروش را افزایش می دهد. حتی بدون عطر و بوی محیط ، رایحه غذای خوب قدرت تحریک اشتها و ایجاد آب در دهان های گرسنه را دارد ، اما با رایحه ای کنترل شده و به طور مساوی توزیع شده می توانید یک محیط معطر کاملا متعادل برای تحریک فروش ایجاد کنید.

انتخاب رایحه برای رستوران ها یا کلوپ های شبانه می تواند به نوعی لغزنده باشد و نیاز به تخصص دارد زیرا صاحبان کلوپ های شبانه و رستوران ابتدا باید تعیین کنند که مشتری خاص آنها ترجیح می دهد در محیط آنها استراحت کند یا طوفانی از هیجان به پا کند و یا حتی ترکیبی از هر دو.

 

در نتیجه

طی هفت دهه گذشته ما نه تنها به رایحه های محیطی کمک کردیم تا هم به شکل هنری و هم به شکل دانش رفتاری که در تنظیمات واقعی کلمه اعمال می شود تبدیل شوند، بلکه بسیاری از پیشرفت های آن را پیشگام بودیم. بازاریابی رایحه به رایحه ها و یا محصولاتی که در آنها گنجانده شده است اجازه می دهد تا به زبان ظریف خود صحبت کنند و مشتریان را به خود نزدیک کنند. تعداد رو به افزایش بسیاری از مشاغل به وضوح نشان می دهد که در حال استفاده از آن ابزار خوشبوکننده هستند و هر روز تعداد بیشتری به آنها اضافه می شود.

مهم نیست شغل شما چیست ، متخصصان ما و برنامه های خوشبو کننده و کنترل کننده هوایی که ارائه می دهیم می توانند به بهبود ترافیک شرکت ، وفاداری به مارک و خط تولید کمک کنند. ما در انواع مارک های تجاری رایحه تخصص داریم و همه شرکت ها می توانند از سیستم های پخش هوا به صورت سفارشی بهره مند شوند.

بنابراین دریغ نکنید و با متخصصین ما تماس بگیرید و شروع به تعریف مارک خود با یک عطر کاملاً ساخته شده کنید.

 

صحبت پایانی در مورد قدرت رایحه: یک عطر خوب باید دارای شخصیت خاصی باشد که باعث شود مردم آن رایحه را با شما تشخیص دهند.

نظرات کاربران

نظر بدهید