بارگیری...
Spritz: یک بطری 100 دلاری عطر چگونه است

Spritz: یک بطری 100 دلاری عطر چگونه است

در پشت دیوارهای Spritz: چیزی که در واقع به یک بطری 100 دلاری عطر تبدیل می شود

آن فروشگاه عطر بزرگ برای شیشه عطر 100 دلاری که به خودتان اسپری میکنید چقدر هزینه کرده است؟ پاسخ یکی از رازهای کوچک کثیف صنعت خرده فروشی است - با دلیل خوب. اگر خریداران ذره ای از هزینه های کمی که برای تهیه "آب میوه" صرف می شود ، مطلع شوند ، این امر مانند این خواهد بود که شعبده باز اسرار خود را فاش کند.

اصل حقیقت این است: علیرغم همه صحبت های جالب توجه بازاریابی در پشت رایحه های معتبر- صحبت های مربوط به فرمول های گل و نت های غذایی - ارزش واقعی مایع تقریبا معادل یک فنجان بزرگ قهوه معمولی است. بله ، حتی کاپوچینو هم نیست.

و عطر در بخش محصولات آرایشی و بهداشتی چیزی فراتر از آن نیست: یک مدیر عامل سابق فروشگاه بزرگ به DailyFinance گفت ، وقتی صحبت از تعداد زیادی از محصولات زیبایی می شود ، "بیش از هر چیز تفاوت بین قیمت محصول و هزینه آن برای مصرف کننده وجود دارد."

وی گفت: "اگر شما یک لپ تاپ خریداری کنید که 1000 دلار قیمت دارد ، تولید لپ تاپ ممکن است 600 تا 700 دلار هزینه بر باشد ، اما اگر یک رژ لب را 25 دلار بخرید ، تولید آن در واقع 25 سنت هزینه داشته است." "همین امر در مورد عطرها نیز صدق می کند."

 

رایحه می فروشد

عطرها یک تجارت بزرگ - و در حال رشد - هستند.

طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی NPD Group ، فقط از ژانویه تا مارس ، عطرهای فروشگاهی 501.2 میلیون دلار فروش داشته اند که 7 درصد بیشتر از 2011 است و تقریبا 8.0 میلیون واحد فروخته شده است.

مدیر عامل سابق خرده فروشی با استفاده از میانگین 100 دلار به ازای سه و نیم اونس از عطر مثلا سلبریتی، نگاهی اجمالی به تقسیم هزینه های انجام شده برای عطری معتبر در فروشگاه های بزرگ، به DailyFinance ارائه داد. از آنجا که تجزیه و تحلیل هزینه ها یک راز تجاری کاملاً محافظت شده است (و نه مانند دستور العمل مرغ سوخاری سرهنگ سندرز) ، وی فقط درمورد شرط ناشناس ماندن صحبت می کند.

 

بطری: 6 دلار

مدیرعامل شرکت گفت، بطری عطر مشارکت قابل توجهی در هزینه عطر دارد، به خصوص که برخی از بطری ها مجسمه های واقعی هستند، که توسط هنرمندان بسیار گران قیمتی طراحی شده اند. در واقع ، بطری های عطر به عنوان اشیا هنری ، تاریخی شریف دارند - تا جایی که موضوع نمایشگاه های موزه بوده اند.

 

بسته بندی: 4 دلار

به طور معمول ، این شامل بسته بندی بطری و همچنین موارد ضمانتی برای روی پیشخوان فروشگاه های بزرگ ، مانند تسترها "که همه بخشی از یک طرح ارائه یکپارچه هستند" است.

 

بازاریابی: 8 دلار

تمام ادواتی که برای ایجاد رمز و راز عطر، به ویژه برای عطر مورد حمایت افراد مشهور ساخته می شود ، قیمت بالایی دارند. دستگاه جادویی بازاریابی شامل مواردی از بازاریابی فروشگاه های بزرگ در نقطه فروش تا حمله رعد اسا است: مواردی همچون "نوارهای معطر در مجلات ، تبلیغات در فضای باز در بیلبوردها و جایگاه های اتوبوس و تبلیغات تلویزیونی".

در حالی که خرده فروش و تامین کننده معمولاً هزینه های تلویزیونی را تقسیم می کنند ، سایر هزینه های بازاریابی معمولاً توسط تولید کننده پرداخت می شود.

 

پیوندهای حامی مالی

کارن گرانت، معاون رئیس جمهور و تحلیلگر ارشد صنعت جهانی گروه NPD، به DailyFinance گفت: اما هنگام بازاریابی یک عطر - برخلاف مد یا لوازم جانبی - دیدن همیشه باور کردن نیست.

به عنوان مثال ، یک خریدار ممکن است فوراً به زیبایی کیف دستی ای که در فروشگاه یا تبلیغات می بیند پاسخ دهد ، که می تواند باعث فروش شود. اما قبل از اینکه متقاعد شوند برای عطر خرید انجام دهند ، مصرف کنندگان باید از طریق ترفندهای تبلیغاتی مانند تسترها یا نوارهای معطر در مجلات "با رایحه روبرو شوند". وی گفت ، و همه این موارد هزینه های بازاریابی را افزایش می دهد.

 

کمیسیون فروش: 6 دلار

فروشندگان در پیشخوان های زیبایی فروشگاه های بزرگ به صورت کمیسیون کار می کنند که این نیز به قیمت عطرهایی که می فروشند اضافه میشود. به طور معمول ، آنها نه از خرده فروش ، بلکه توسط تامین کننده زیبایی حقوق می گیرند.

 

هزینه صدور مجوز: 4 دلار

وقتی عطر یک برچسب مشهور است و همانطور که این روزها بسیاری از آنها هستند، شخص ستاره حق استفاده از نام، تشابه و مشارکت در تبلیغ محصول را دریافت می کند.

 

مخارج کلی تولید کننده: 15 دلار

بخش عمده ای از قیمت عطر به هزینه های بالای شرکت سازنده اختصاص دارد - از حقوق مدیرعامل برند گرفته تا هزینه های دفتر شرکت و البته پرداخت هزینه شیمی دانانی که این رایحه را تولید می كنند نیز مورد تأیید است.

در مورد عطر مشهور، شخص ستاره یا مدیریت محصول توسعه یافته مفهوم خود را بیان می کند. سپس کمپانی هایی مانند International Flavour and Fragrances و Givaudan که غالباً روی قرارداد با سازنده عطر کار می کنند، رایحه هایی را براساس آن ورودی تولید می کنند که پس از آن پروسه انتخاب را طی می کنند.

مدیرعامل گفت: سفر از تصور کلی به هدف نهایی عطر بی شباهت به چگونگی حل و فصل یک تولید کننده مواد غذایی روی "دستور العمل سوپ مرغ" نیست.

 

سود تولید کننده: 15 دلار

این رقم برآورد سود خرده فروش از رایحه است. (بد نیست.)

 

مخارج کلی شرکت خرده فروش: 25 دلار

این همان مخارج کلی شرکت سازنده است ، به استثنای هزینه شیمی دان.

 

سود خرده فروش: 15 دلار

سودی است که فروشگاه پس از هزینه های شرکت از عطر بدست می آورد. (همچنان بد نیست.)

 

و در آخر ... عصاره: 2 دلار

کنسانتره مایع واقعی ، که شامل مخلوطی از آب مقطر ، الکل و مواد معطر است ، کم ارزش ترین قسمت آن بطری عطر مشهور است.

مدیرعامل شرکت گفت: اگرچه مخلوطی از مواد معطر و طعم دهنده های عجیب و غریب می تواند گران باشد ، "این ماده در غلظت های بسیار کمی توسط تولیدکننده که رایحه را تولید کرده است معرفی می شود."

نظرات کاربران

نظر بدهید