بارگیری...
عوامل تعیین هزینه عطر

عوامل تعیین هزینه عطر

 

هنگامی که نیاز به کاهش هزینه های خود دارید ، مواردی که معمولاً از آنها صرف نظر می کنید چیست؟ وقتی کسی به دنبال استفاده از روش های صرفه جویی در هزینه است معمولا از لباس، غذا و تفریحات می گذرد. با این حال، چیزی که بندرت در این لیست ظاهر می شود ، عطر و بوی شما است. چرا؟

در حالی که حداقل روزانه لباس خود را عوض می کنید، عطر شما چیزی است که هر روز  استفاده می کنید. عطر مستقیماً روی پوست شما می نشیند و اگر از عطر استفاده نکرده باشید، تفاوت چشمگیری حس خواهید کرد. بنابراین گرچه ممکن است برای بیشتر از 30 دلار برای یک پیراهن سخت بگیرید، اما وقتی با بهای 100 دلار برای یک بطری عطر یا ادکلن مواجه می شویم پلک نمی زنیم.

اما آیا تا به حال از فکر کردن به اینکه چرا 100 دلار برای یک عطر می پردازید توقف کردید؟ مدت هاست فرض می کنیم این قیمت یک عطر با کیفیت و خوب است و به همین دلیل آن را زیر سوال نمی بریم. اما کمی می دانید که عطری که روی پوست خود می زنید در واقع نمایانگر 100 دلار عطر نیست – یا حتی نیمی از آن و حتی نیمی از نیم آن.

آیا آماده شوکه شدن هستید؟ در اینجا عواملی وجود دارد که هزینه را برای عطر استاندارد تعیین می کند. برای ساده سازی ، ما تصور می کنیم که قیمت این عطر دقیقاً 100 دلار است.

 

خود عطر

شما می توانید در این واقعیت اطمینان حاصل کنید که حداقل مقداری از پول شما صرف هزینه واقعی مواد موجود در عطر شما می شود ، که به نظر شما مهمترین و گرانترین مواد است. با این حال ، قسمت مایع واقعی عطر شما معمولاً فقط 2٪ از قیمتی که می پردازید را تشکیل می دهد.

چه حیرت آور 2 دلار برای گل های رز دستچین شده در عطر عجیب و غریب من؟ این مسئله نهفته است. درحالی که ما تصویری زیبا از مواد نادر و مجلل عطرهای خود (به عنوان بهترین گلهای یک گیاه وحشی در فرانسه یا برگهای معطر از یک جنگل عجیب و غریب در آمریکای جنوبی) در ذهن خود داریم ، اما اغلب چنین نیست.

رایحه های مصنوعی همان عطرهایی هستند که ما خریداری می کنیم و بطور گسترده در آزمایشگاه تولید می شوند. تخمین زده می شود که حدود 15 درصد از هزینه عطر به هزینه واقعی تولید اختصاص یابد ، اما این هزینه کلی است که از مراحل تولید تا حقوق مدیر عامل شرکت پرداخت می شود. و 15٪ دیگر سود تولید کننده است.

 

بازاریابی و چیزهای زیبا

چرا ما در مورد آنچه درون بطری عطر می رود تصویری کاملاً دروغین در ذهن خود داریم؟ خوب ، ما باید بازاریابی و خود بطری را مقصر بدانیم. به تمام راه هایی فکر کنید که یک شرکت تولید عطر یک عطر را به یک محصول مطلوب تبدیل می کند - طرفداران مشهور ، تبلیغات در مجلات مهم ، تبلیغات تلویزیونی ، مهمانی های جذاب - این لیست ادامه دارد و هیچ یک از اینها ارزان نیست.

حدود 8٪ هزینه عطر مورد استفاده شما صرفاً صرف این هزینه های بازاریابی است. با این درصد ، تولیدکنندگان بهتر است مطمئن باشند که هر بازاریابی که برای آن هزینه می کنند تصاویر زیبایی را در ذهن ما ایجاد می کند که ما را مجبور به خرید عطر می کند. اگر این شخصیت مشهور قدیمی است ، می توان انتظار داشت در هنگام خرید عطر 4 دلار به جیب آن شخصیت مشهور برود.

بیشتر ما تحت تأثیر چیزهای زیبا قرار می گیریم ، بنابراین 10٪ هزینه یک عطر به بطری و بسته بندی می رسد. دلیل این امر این است که اینها بخشی از بازاریابی نیز هستند ، اشکال هنری که شما را به خرید یک عطر با فریب دادن چشمانتان سوق می دهد.

 

آخرین اما مهمترین، واسطه سعادتمند

شرکت های تولید عطر معمولاً مستقیماً به مشتریان خود نمی فروشند زیرا این امر بیش از حد پیچیده هستند. بنابراین ، فروش به یک خرده فروشی اعطا می شود که گرانترین جز هزینه عطر را تشکیل می دهد - 46٪ عظیم - که شامل پورسانتی است که شخصی که عطر را به شما فروخته است و سود و خرده فروشی و خرده فروش ها را نیز شامل می شود.

 

 

اما از سوی دیگر اگر امروزه به قیمت خانه، هزینه های اجاره آپارتمان، قیمت اتومبیل و تعمیر آن، اجاره هتل و غیره در سال 1953 نگاهی بیندازیم یقینا قیمت هایی که میبینیم باورکردنی نخواهند بود. مادامی که مقدار درآمد افراد در آن سال را در نظر نگیریم هزینه های زندگی بسیار اندک به نظر خواهند رسید. اما جالب است که در همین بازه زمانی 50 ساله که قیمت های عمومی تا این حد افزایش یافته اند هنوز هم قیمت مواد خام لازم برای ساخت یک اونس عطر و هزینه معطر سازی یک کیلوگرم شونده و یا سایر محصولات ثابت باقی مانده است. این ثبات قیمت لزوما با کاهش کیفیت همراه نبوده است. در این بازه زمانی یقینا میزان تقاضا و کیفیت مورد انتظار برای عطر، چه از نظر زیبایی شناختی و چه از نظر ایمنی مصرف کننده و محیط زیست، افزایش یافته است. عدم افزایش قیمت ها ناشی از تصادم مسائل فنی و اقتصادی مختلفی بوده است: کاهش قیمت مواد اولیه به دلیل بهبود روش های تولید و افزایش حجم عرضه، کاهش هزینه های واردات، افزایش و بهبود عملکردها به دلیل کشف مواد معطر جدید و رقابت بیشتر و تنگاتنگ به دلیل ظهور کروماتوگرافی گازی.

این عوامل در مجموع موجب شده اند که قیمت ها ثبات داشته باشند، هرچند ادامه ی این روند برای همیشه ممکن نیست. این ثبات قیمت انتظارات زیادی را در صنایع مصرف کننده ی موادمعطر و به دنبال آن فشار مضاعفی بر روی پرفیومرها به وجود آورده است. بنابراین امروزه فقط یک پرفیومر واقعا ماهر و حرفه ای می تواند شانس موفقیت و بقا در این عرصه را داشته باشد.

نظرات کاربران

نظر بدهید