بارگیری...
عطر و رنگ

عطر و رنگ

اهمیت رنگ بطری عطر ، طراحی آن و حتی رنگ خود عطر را نمی توان نادیده گرفت. اگرچه انتخاب رنگ در عطر سازی فقط یک تصمیم زیبایی شناختی دیگر به نظر می رسد ، اما در حقیقت این رنگ چیزی را در مورد ماهیت رایحه به مشتری منتقل می کند و این نشان می دهد که آنها می توانند با آن شناخته شوند. عطاری ها مدت هاست می دانند که رابطه منحصر به فردی بین رنگ و عطر وجود دارد و این روی انتخاب خرید افراد تأثیر می گذارد ، اگرچه گفتن دقیق چگونگی آن دشوار است.

خصوصیات روانشناختی رنگ به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته است ، و به نظر می رسد اهمیت آنها توسط فرهنگ ، سنت و احساس چشایی شخصی تعیین می شود. اول ، با این حال ، اجازه دهید ماهیت رنگ را در نظر بگیریم و ببینیم که چرا برخی از رنگ ها به این شکل یا دیگری درک می شوند.

به نظر می رسد رنگ ها جهانی هستند. همه ما آنها را به روشی مشابه درک و تفسیر می کنیم. مطمئناً ، هر یک از ما ترجیحات شخصی خود را داریم ، اما به نظر می رسد همه ما به رنگهای خاص به یک شکل مشابه پاسخ می دهیم. ما می توانیم این را به راحتی آزمایش کنیم: برای مدت 20 ثانیه بر روی چیزی آبی تمرکز کنید ، و سپس به یک دیوار سفید نگاه کنید - آیا هنوز هم می توانید همان شکل را اما در رنگ مقابل آن یعنی نارنجی ببینید؟ این به این دلیل است که هر رنگ عکس مخالف خود را روی چرخ رنگ دارد. اگر به چیزی قرمز خیره شویم و سپس نگاه خود را منحرف کنیم ، شاهد رنگ سبز خواهیم بود ، اگر روی بنفش تمرکز کنیم ، آنگاه رنگ زرد را مشاهده خواهیم کرد.

درک ماهیت ادراک بصری ما از رنگ ، که به نظر می رسد در بین همه انسانها مشترک است ، مانند یادگیری زبان دیگری است: این امر یک شکل ارتباطی جایگزین برای ما فراهم می کند که اثبات ان موثر است حتی اگر با یک زبان صحبت نکنیم. ماهیت یک عطر خاص کاملاً به رنگ آن پیوند خورده است ، صرف نظر از این که این رنگ طبیعی نتیجه مواد است یا توسط عطر ساز اضافه شده است. بسیاری از عطرها همان رنگی نیستند که هستند.

روغنهایی که معمولاً در عطرسازی استفاده می شوند هر کدام رنگ منحصر به فرد خود را دارند. اکثر آنها روشن و شفاف هستند، در حالی که برخی دیگر مقداری از رنگ گلبرگهای گل را که از آنها گرفته شده است حفظ می کنند و دارای سایه های بسیار شدیدی هستند. (به عنوان مثال روغن گل رز، روغن گریپ فروت، و عصاره های چوب و ریشه گیاهان).

مواد اولیه اسانس ها هنگامی که مخلوط می شوند ، معمولاً طیف وسیعی از سایه های عسلی را ایجاد می کنند ، از شفاف ، تا روشن و بسیار تیره. با این وجود ، از آنجا که امروزه از روغنهای اساسی خالص به تنهایی در عطرها استفاده نمی شود ، افزودن رنگهای مصنوعی به طور فزاینده ای معمول شده است.

بنابراین می توان رنگ یک عطر را به دو روش مختلف بدست آورد: در نتیجه سایه های طبیعی روغنهای اسانسی ، یا با افزودن رنگهای مناسب. عمل رنگ آمیزی پارچه ، مواد آرایشی یا مو قدمتی چند صد ساله دارد و تعجب آور نیست که ما همچنین عطرهای خوشبو را برای جذابیت بیشتر آنها رنگ می کنیم.

بدون شک رنگ ها بسیار قدرتمند هستند. این یک واقعیت ثابت شده برای همه کسانی است که با آنها کار می کنند ، حتی به طور غیر مستقیم. با وسوسه ما با رنگهایشان ، نگاه کردن به عطرها به یک لذت تبدیل می شود ، چیزی که ما هنگام خرید در نظر می گیریم.

در رابطه با کاربرد رنگ و بو برای طراحی بسته بندی عطر نکات زیر قابل توجه است.

  • رفتار مردم ارتباط رنگ و بوی نسبتاً سازگاری نشان می دهد.
  • مناسب بودن بسته ها تا حد زیادی با تناسب رنگ اصلی آن تعیین می شود.
  • اهداف خرید با توجه به علاقه به عطر و علاقه به بسته بندی تعیین می شود.
  • قصد خرید مستقل از همخوانی بسته بندی عطر است.
  • زنان عطرهای مورد علاقه خود را برای دوستان هم جنس خود نمی خرند.

شرکت های تولید عطر ممکن است از رنگ ها در طراحی بسته بندی برای انتقال خصوصیات عطرهای خود استفاده کنند. بسته هایی با رنگهای متناسب ممکن است یک مزیت اضافی داشته باشند: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان پیشنهادهایی را ارائه می دهند که همه برداشت های حسی با آنها متناسب باشد. از این روست که بررسی کردیم آیا مصرف کنندگان با بسته بندی مطابق بیشتر احتمال خرید عطر دارند.

نظرات کاربران

نظر بدهید