بارگیری...
روایحی که باعث میشود بیشتر هزینه کنید

روایحی که باعث میشود بیشتر هزینه کنید

هوای گرم ، فرش نرم ، هوای معطر و موسیقی دلنشین باعث می شود بسیاری از خریداران حس کنند در خانه اند، اما تحقیقات جدید این نظریه را دارد که چرا برخی عطرها مردم را ترغیب می کنند کیف پول خود را باز کنند.

تحقیق "قدرت بوی خنک: تأثیر عطر و بوی محیط بر ترجیحات مصرف کننده و رفتار انتخاب" که قرار است در نسخه ژانویه ژورنال بازاریابی که بخشی از انجمن بازاریابی آمریکا است، منتشر شود، سه آزمایش آزمایشگاهی و دو آزمایش مبتنی بر فروشگاه را انجام داد. محققان نشان دادند که افراد وقتی در محیطی با "رایحه گرم" مانند وانیل یا دارچین هستند بیشتر هزینه می کنند (تا رایحه های خنک همانند نعناع فلفلی). این مطالعه نشان داد: "یافته های ما بینش های مشخصی در مورد نحوه کارکرد دسته های مختلف رایحه ها به متخصصان ارائه می دهد و در نهایت می توانند به راهنمایی های خاص برای استراتژی خرده فروشان تفسیر شوند."

اما محققان یک دلیل تعجب آور برای اینکه چرا مصرف کنندگان بیشتر هزینه می کنند ارائه می دهند: آدریانا مژاروف، استادیار بازاریابی در انستیتوی فناوری استیونس در هوبوکن نیویورک، و همكار این تحقیق می گوید: رایحه گرم محیط باعث می شود افراد محیط اطراف خود متراکم تر یا مملو از مردم درک کنند. او می گوید: "به عبارت دیگر ، شما می توانید درک فضایی را دستکاری کنید و این برای خرده فروشان بسیار مهم است." مژاروف می گوید ، مردم معمولاً برای اینکه احساس بهتری داشته باشند خرید می کنند و فضای شلوغ تر ، احساس قدرت کمتری می کنند. او ادامه میدهد: "مردم می خواهند از این فضای منفی خارج شوند و خرید محصولات لوکس می تواند وضعیت و قدرت شما را بازگرداند."

دلایل دیگری وجود دارد که برخی رایحه ها ممکن است مردم را به خرید ترغیب کند. طبق مطالعه دانشگاه ایالتی واشنگتن و دانشگاه سنت گالن، رایحه های ساده موثرترین هستند.

با تجزیه و تحلیل هزینه کردن 400 خریدار در طول 18 روز در فروشگاه دکوراسیون منازل دریافتیم مردم حدود 20٪ بیشتر با رایحه ساده پرتقال خرید کردند تا استفاده از رایحه پیچیده پرتقال و ریحان ترکیب شده با چای سبز. رایحه قبلی به تنهایی برای احساس خوب بودن آنها کافی بود ، و همچنان نه آنطور رایحه تندی که آنها از وظیفه پیش رو یعنی خرید بازدارد. در این مطالعه نتیجه گیری شد که مردم همچنین می توانند مشکلات کلمه ای را با رایحه های ساده و نه پیچیده حل کنند.

ادوارد بورک ، سخنگوی ScentAir ، شرکتی در شارلوت ، N.C. که رایحه های محیطی را به مشاغل می فروشد، می گوید: از برخی رایحه ها برای ایجاد ارتباط عاطفی عمیق تر با خریداران استفاده می شود. وی می گوید: چای سبز و علف لیمو و چای سفید و انجیر از محبوب ترین رایحه های این شرکت هستند. او همچنین می گوید: "این رایحه ها لطیف و تازه هستند." در سال 2004 ، دو دانشمند آمریکایی برای فعالیت هایشان که توضیح میداد چگونه رایحه می تواند کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد، برنده جایزه نوبل شدند. اگر گردشگران وارد هتلی شوند و بوی مرکبات و گیاهان را استشمام کنند ، این امر ممکن است آنها را برای بازدید از مغازه هدیه فروشی نیرو دهد و ذهن آنها را از تهدید ساس ها دور کند.

بورک می گوید: "حس بویایی ما به احساسات و حافظه گره خورده است."

نظرات کاربران

نظر بدهید