بارگیری...
چرا و چگونه عطر هدیه دهیم

چرا و چگونه عطر هدیه دهیم

عطر هدیه ای شخصی است

آیا عطر را می توان به همه هدیه داد؟ احتمالا نه. عطر فقط رایحه نیست. بیشتر "نفس" بدن است، هاله ای نامرئی و در عین حال فوق العاده قوی که اثری پاک نشدنی از خود به جای می گذارد. عطرها هدیه ای شخصی و عملاً صمیمی است که فقط باید به دوستان و نزدیکان اهدا شود. آنها بهترین هدایا برای زوج های عاشق، بهترین دوست، رفیق و همکار یا حتی بهترین گزینه برای کارمندان باصلاحیت شرکت یا سازمان هستند. هرگز عطرها را صرفا برای زنان تداعی نکنید، مردها نیز عطر دوست دارند.

عطرها برای ما متفاوت عمل می کنند، هر یک از ما منحصر به فرد هستیم، همه ما عادت ها، ترجیحات و سلایق خودمان را داریم. در حقیقت ما حتی بوها را به روش های مختلف خود درک می کنیم. شخصی از بوی لطیف چمن تازه بریده شده لذت می برد، دیگری از رایحه نیروبخش میوه های مرکبات دیوانه می شود و دیگران نمی توانند زندگی خود را بدون بوهای زنده گیاهی تصور کنند. میلیون ها رایحه، ترکیب و آمیزه وجود دارد و هرکدام از آنها طرفداران خاص خود را دارد. قبل از اینکه به کسی عطر بدهید، باید شخصیت او را کمی درک کنید، سعی کنید آنچه را دوست دارد بفهمید، و به خواسته های مخفی او پی ببرید. به این ترتیب تیر هدیه شما بهتر به هدف می خورد. اما اگر بدون هیچ مشاهده و استنباط اساسی و هیچ شناختی از شخص رایحه هدیه بدهید، ممکن است ناامید کننده باشد.

چرا به افرادی که به آنها اهمیت می دهیم هدیه می دهیم؟ برای جلب رضایت و شادی آنها و برای اینکه احساساتمان را نشان دهیم. هدیه تنها در صورتی شایسته تر می شود که شخصیت و سلیقه شخصی را که هدیه برایش در نظر گرفته شده در نظر بگیرد. از این بُعد نگاه کنید، آیا دوست دارید اولین چیز در قفسه فروشگاه را به عنوان هدیه دریافت کنید؟ آیا چنین هدیه ای گرامی و قدردانی خواهد شد؟ آیا دوست دارید دوست یا عزیزتان تلاش بیشتری برای هدیه بکند؟ پاسخ این مسئله مطمئناً "بله" است. بنابراین، قبل از اینکه عطر را در یک شیشه زیبا هدیه کنید، لحظه ای وقت بگذارید و به شخصی که قصد هدیه دادن به او را دارید فکر کنید: آیا این عطر واقعا نشان دهنده شناخت شما از این شخص است؟

معانی پنهان عطر به عنوان هدیه

عطر را می توان یک هدیه معنی دار کرد، فقط باید آن را با دقت انتخاب کنید. برای شروع بدانید که چرا شخصی که به او علاقه دارید رایحه ی خاصی را دوست دارد. شاید آن رایحه خاطرات عزیز گذشته و یا معاشرت با افرادی که اثری در زندگی او برجای گذاشته اند را بیدار کند. یا شاید این بو باعث تسکین و آرامش شود و یا بالعکس باعث تشدید تفکر و فعالیت و الهام بخشیدن برای تسخیر جهان باشد. شاید این عطر فرصتی است، حتی یک دقیقه، برای فرار از زندگی روزمره، یا برای کنار گذاشتن افکار منفی و رسیدن به آرامش خاطر. وقتی می فهمید که چرا عزیز شما این بو را دوست دارد، می توانید یک قدم به درک درون او و خود او نزدیک شوید.

عطر بخش مهمی از تصویر شخص است اما بر خلاف لباس و لوازم جانبی، هیچ برچسبی روی رایحه فردی که میخواهید به او هدیه دهید وجود ندارد تا عطر و رایحه او را تشخیص دهید. چنانچه رایحه مورد علاقه دوست خود را می دانید، تهیه یک هدیه فوق العاده چندان سخت نیست. اما اگر هیچ سرنخی در مورد آن ندارید، پس انتخاب یک عطر به یک ماجراجویی واقعی تبدیل می شود. می توانید از دوستان دوستتان بپرسید، یا با استفاده از قدرت شامه خود بفهمید که به چه رایحه ای جذب می شود، یا حتی خود را به عنوان یک متخصص عطر امتحان کنید و سعی در یافتن عطری مناسب در فروشگاه کنید. وقتی جرقه ای از لذت را در چشمان آنها مشاهده کردید تمام کوششهای شما نتیجه می دهد زیرا هدیه شما به آن نقطه هدف برخورد می کند.

 برای هدیه دادن به افراد اگرچه گزینه های مختلفی پیش رو  دارید اما عطرها ویژگی هایی دارند که می توان همیشه به عنوان بهترین و ارزشمندترین هدیه روی آن ها حساب کرد. بهترین هدیه ای که اگر به درستی انتخاب شود مورد پسند هر شخص دریافت کننده ای قرار می گیرد. عطر ها هدیه هایی هستند که هم گرانبها و ارزشمند هستند و هم به کار می آیند.

چرا عطر بهترین هدیه است

۱-عطرها هدایایی کوچک و جمع و جور هستند. حمل و کادوپیچ کردن شیشه های عطر آسان است. سایز کوچک عطر برای غافل گیر کردن فرد دریافت کننده هدیه بسیار کارساز است در صورتی که اگر سایز آن بزرگ می بود حمل آن دشوار بود. اندازه ی کوچک این نتیجه را نیز در پی دارد که حمل و نقل آن در بین کشورها آسان و مقرون به صرفه است و برای بسیاری از فروشندگان عطر و ادکلن هزینه های ناشی از حمل و نقل عطرها قابل اغماض است.

۲- امکان خرید عطر با هر توان مالی امکان پذیر است. اگر چه عطرها با ارزش و لوکس هستند اما خرید عطرها با هر بودجه ای امکان پذیر است. شیشه های بزرگ و گران قیمت عطر هدیه ای ارزشمند و ستودنی است اما شیشه های کوچک نمونه ی رایحه منتخب شما نیز هستند که قیمت پاینی تری دارند. اگر چه برخی عطرها قیمت های بسیار گرانی دارند اما به راحتی می توانید عطری با قیمتی که مد نظرتان است پیدا کنید.

۳-بسته بندی زیبای عطرها بسیار مورد توجه است. درست است که عطر در درجه اول به خاطر بو و رایحه اش خریداری می شود اما تولید کنندگان زیادی وقت و سرمایه خود را صرف ساخت شیشه ها و جعبه های زیبای عطر می کنند. بسیاری از مردم به خاطر زیبایی شیشه های عطر آن ها را در شلف های حمام در معرض نمایش قرار می دهند. همچنین از این شیشه های شکیل می توان دوباره استفاده کرد. جعبه های عطر نیز آن قدر خوب و زیبا طراحی می شوند که افرادی که وقت و تمایلی به کادوپیچ کردن عطرها ندارند نیازی به کادوپیچ کردن آن نمی بینند.

۴-عطر طیف گسترده ای از رایحه های مختلف را شامل می شود. چندین نوع رایحه ی اصلی برای عطرها وجود دارد که می توان با تکیه بر ترکیبات آنها سراغ خانواده خاصی از روایح رفت. همچنین عطرها در انواع مردانه و زنانه طراحی شده اند. صدها نوع عطر در مغازه یا فروشگاه آنلاین وجود دارد اما در نهایت فرد باید از بین آن ها عطری را پیدا کند که مناسب فرد دریافت کننده هدیه باشد. عطرهایی برای هدیه معروف ترند که رایحه ی گیاهان تازه چیده شده را دارند نظیر گیاه کتان.

۵-عطرها در شکل های مختلفی وارد بازار می شوند. حتی اگر می دانید دوست شما تمایل ندارد از شیشه عطرهای رایج و مرسوم استفاده کند می توانید از فرم های دیگر عطرها استفاده کنید. لوسیون های معطر و ضدشوره ها، مام و…نیز محبوب هستند چرا که علاوه بر بوی مطبوع شان کاربردی تر نیز هستند. عطرهای جامد برای سفر و تماس مستقیم گزینه ی جذابی هستند. اسپری های خوش بو کننده  که بوی ملایمی دارند به سادگی قابل استعمال هستند و برای ورزشکارانی که می خواهند بعد ورزش احساس تازگی و شادابی کنند مناسب می باشند. عطر در شکل ها و اندازه های متفاوتی وجود دارند اگر خیلی تردید دارید که عطری خاص مورد پسند گیرنده ی هدیه است یا نه، یک  شیشه ی کوچک آن یا اسپری ملایم آن را تهیه کنید.

۶-اگر رایحه ی مورد علاقه ی مخاطبتان را بدانید خرید عطر بسیار آسان است. اگر بدانید کسی که برایش عطر می خرید به چه رایحه هایی علاقه مند است عطر بهترین گزینه برای هدیه دادن می شود.

۷-گاهی عطرها قابل تعویض هستند. بزرگ ترین نگرانی که هنگام خرید یک هدیه پیش می آید این است که فرد گیرنده آن را دوست نداشته باشد. چرا که افراد سلیقه های متفاوت دارند و هر نوع رایحه ای مورد پسند همه نیست. با این حال برخی از فروشندگان قوانین خاصی برای تعویض کردن عطرها دارند.

نظرات کاربران

نظر بدهید