بارگیری...
تاثیر هدایای تبلیغاتی خلاقانه در فروش

تاثیر هدایای تبلیغاتی خلاقانه در فروش

هدایای تبلیغاتی برای یک برند خاص می تواند روشی کاربردی و اثربخش برای فروش و جذب بیشتر مشتری و همراه کردن او با کسب و کار باشد. اما نوع هدیه ای که انتخاب می کنید مهم است، هدایایی پیشنهاد می شود که هم چشم نواز و کارآمد باشند و هم بتوانند لوگو و آرم تجاری را به وضوح نمایش دهند. علاوه بر این جایگاه تجاری و تصویر شرکت خود را در نظر داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی مقوله ای است که امروزه بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند ــ زیرا تاکنون یا خود از هدیه دهندگان بوده اند یا هدیه ای از نوع تبلیغاتی (خودکار، تقویم، سررسید و ...) دریافت کرده اند ــ اما همچنان که بازار رقابتی تر می شود باید تلاش و تمرکز را روی جذابیت های هدایای تبلیغاتی اعمال کرد تا بتوان از دستاوردهای برنامه های تبلیغاتی نهایت استفاده را برد. در این راستا می توان از انواع بسته بندی ها و پک های جدید استفاده کرد و تبلیغات را به سوی هدایایی هرچه نوآورانه تر و لوکس تر پیش برد. حتی میتوان آویز ها و برچسب های متنوع و سرگرم کننده ای را همراه نام برند طراحی و عرضه کرد. این برچسب ها و آویزها روی جعبه یا ساک محصول قرار می گیرد و برند را در کنار فعالیتی طنزآلود و جالب برجسته می کند.
در خصوص تاثیر هدایای تبلیغاتی در فروش هیچ تضمین و گارانتی وجود ندارد که این اطمینان را حاصل کند هدایای تبلیغاتی قطعاً بازدهی مادی و درآمدی خواهد داشت، اما انجمن بین‌المللی محصولات تبلیغاتی، تحقیقات مفصل و مستمری درباره روابط هدیه دهندگان و هدیه گیرندگان انجام می دهد که بر اساس نتایج یکی از همین پژوهش ها اثبات شد برندهایی که هدیه می دهند در مقایسه با برندهایی که هدیه نمی دهند دو برابر شانس ارتباط گرفتن از طرف هدیه گیرندگان را دارند. چنانچه برند شما دارای بخش تحقیقاتی و این چنینی نیست،‌ دلیلی ندارد راهبرد بازاریابی نداشته باشید. پس هدیه دادن با اصول صحیح آن می تواند به ایجاد مناسبات صحیح کمک کند.
درک تاثیر هدایای تبلیغاتی در فروش از طریق راهبردهایی قابل مشاهده است، برای تشخیص اینکه از کدام راهبردها میتوان سود برد باید ابتدا بین هدیه دادن و برنامه ای که مبتنی بر محرک و پاسخ است تمایز قایل شد. اگر چه هدایا و محرک ها شبیه یکدیگرند، اما از جنبه عملی و راهبردی با هم تفاوت دارند. محرک ها، هدایایی هستند تا سطوح فعالیتی مشخصی مثل برنامه های ایمنی را دامن بزنند، اما هدایای تبلیغاتی برای دامن زدن به یک تبادل مشخص بین گیرنده و دهنده طراحی نمی‌‌شوند و در واقع‌، هدیه گیرنده به دنبال پاداش نیست، کارکردی که محرک ها دارند. اینکه هدیه و محرک دو پدیده یکسان شمرده شوند محتمل است اما اکثر هدیه دهندگان به دنبال این هستند که به نحوی گیرنده هدیه را تحریک کنند، پس باید بسیار محتاط بود، نه مشتری و نه کارمند هیچ یک نباید احساس کنند دارند رشوه می‌‌گیرند، زیرا بروز چنین احساسی بسیار مخرب است. هدیه دادن به صورت‌ فرایندی ساده ولی همیشگی باید چنین باشد:

  • در هدیه دادن باید دارای سیاست و برنامه باشید.
  • رفتارهای مناسب برای هدیه دادن را در نظر بگیرید.
  • سقف هدایا را برای خود تعریف کنید.
  • شرایط هدیه دادن را در نظر داشته باشید.
  • اعطای هدیه تبلیغاتی در جریان مزایده یا مناقصه را از ذهن دور کنید.
  • اعطای هدایای گران قیمت ناخوشایند است.

هدایای تبلیغاتی از نوع خلاقانه آن اما زمینه ساز کنجکاوی مخاطب درباره محصول و خدمات شما و ایجاد ذوق و سپاسگزاری او می شود تا آنجا که به دیدار مجدد و خرید و یا در کمترین حالت تبلیغ برند شما برای دیگران ختم شود. این رویداد بهترین برآیند شما از یک تبلیغات است که برای تبلیغاتی از نوع هدایای تبلیغاتی بیشتر قابل مشاهده است. چنانچه بخواهیم چنین تجربیاتی را تقویت کنیم باید نهایت تمرکز خود را روی هدایای تبلیغاتی لوکس بگذاریم. آنچه مسلم است این است که انتخاب این هدایای منحصربه فرد برای یک برند کار بسیار سختی است ولی می توان از تیم های مشاوره در کسب و کار و تیم های تبلیغاتی کمک گرفت تا بهترین هدیه را به عنوان بهترین محرک انتخاب نمود.

نظرات کاربران

نظر بدهید