بارگیری...
هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی در میان همه ابزارهای تبلیغات (از قبیل کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور، اشانتیون، تخفیفات، مسابقه، جشنواره، و ...) مهمترین عامل در جذب توجه مشتری و یادآوری حتی مدتها پس از خرید است، که می تواند در میزان فروش و ارائه خدمات خاص شما بسیار تاثیرگذار باشد. هرچند اشانتیون ها تا اندازه ای از نوع هدایای مدنظر به حساب می آیند اما در واقعیت منظور اصلی از هدیه تبلیغاتی نوع خصوصی سازی شده آن است که به همه مشتریان یه برند تعلق نمیگیرد و گاهی همچون به دست آوردن توپ طلایی در هر مجموعه ای ازرشمند است.

هدایای تبلیغاتی اما در زمینه ی انتخاب صحیح نوع آن بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا این هدایا برای قدردانی و تهنیت مشتریان خاص و وفادار تدارک دیده می شود، هدایایی که مورد استفاده روزمره این مشتریان است؛ پس بکار گیری خلاقیت در طراحی هدایای تبلیغاتی، مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات شما، خاص بودن  و همچنین کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که هدایای شما این ویژگی ها را داشته باشد باعث خشنودی مخاطب، پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به کالا و خدمات، و رضایت خاطر او می گردد. سعی کنید هدیه ای که تهیه می کنید کاربردی و خاص باشد تا هر مرتبه دوبار به مخاطب و مشتری خود یادآور شوید که همراه او هستید و حاضرید بهترین سرمایه گذاری را روی حفظ و نگهداری او انجام دهید.

هدایای تبلیغاتی یا هدایای تجاری علاوه بر مشتریان مصرف کننده به همکاران هم رده یا کارمندان مجموعه نیز تعلق می گیرد. اما دلایل هدیه دادن به آنها گرامیداشت همکاران هم رده ای است که همچون سایر مشتریان برای مجموعه سود دهی داشته اند و قدردانی از همکارانی است که در زمینه های مربوط برای مجموعه خدماتی ارائه کرده و همچنین تشکر از کارمندانی که زمان پیک کاری از مجموعه حمایت کرده اند را در بر می گیرد. اما دلیل ثابت برای هدیه دادن تقویت روابط شخصی بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده است.

پس هدایای تبلیغاتی با انگیزه‌های‌ متفاوت به مخاطبین تعلق می گیرد، اما آنچه ثابت است منافع هدیه دهنده است هرچند نباید این فرضیه پیش آید که هدیه دهنده نباید هیچ منفعتی از هدیه دادن داشته باشد. برای برخی شرکت ها هدیه دادن بخشی از ترفندهای بازاریابی آن مجموعه است برای برخی دیگر فقط در حد آزمون و خطا برای جذب بیشتر مشتری و برای برخی تهنیت عده ی کمی از مشتریان است. اما در واقع هدیه دادن یکی از راه های مقرون به صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.

نظرات کاربران

نظر بدهید