بارگیری...
تام فورد

تام فورد

آقای تام فورد Thomas Carlyle Ford طراح مد آمریکایی است که در سال 1961 در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. توماس کارلایل فورد در ابتدا تاریخ و معماری تحصیل می کرد و همزمان به بازی در آگهی های تلویزیونی می پرداخت، اما تحصیلات خود را در رشته معماری و طراحی داخلی در مرکز آموزش پارسونز به پایان رساند و پس از آن به پاریس رفت و به مدت یک سال در خانه مد کلویی Chloe کارآموزی کرد و از همان جا به صنعت مد علاقمند شد. در سال 1988 در کمپانی پری الیس Perry Ellis مشغول به کار شد اما بدلیل عدم سازگاری با طراحی آمریکایی و در نهایت به کمپانی گوچی Gucci پیوست. خانه مد ایتالیایی گوچی Gucci در آن زمان با مشکلات زیادی روبرو بود اما فورد به موفقیت قابل توجهی در گوچی دست یافت و قبل از اینکه در سال 1992 به عنوان مدیر خلاق انتخاب شود، چندین بخش را رهبری کرد. گوچی در سال1990 به مرز ورشکستگی رسیده بود که استخدام تام فورد و به کارگیری ایده‌های خلاقانه وی، ارزش این برند را چندین برابر کرد و پس از اینکه گوچی سهام ایوسن لورن را خرید، تام فورد مدیر تولید ایوسن لورن شد.

تام فورد در سال 2004 پس از آن که برای ادامه فعالیت‌های خود در گوچی با مدیران این برند به توافق نرسید، به ایالات متحده بازگشت و شرکت و برند خود به نام تام فورد Tom Fordرا در سال 2005 راه اندازی کرد. خط تولید آن شامل محصولات آماده پوش و سفارشی، و همچنین کفش، لوازم جانبی، عینک و عطر و کیف های دستی می باشد و به دلیل تبلیغات جنسی خود شناخته شده است. فورد همچنین در همان سال افتتاح با استی لودر برای توسعه عطر و لوازم آرایشی شراکتی ایجاد کرد. برای این برند لباس‌ها، کیف‌ها، لوازم جانبی تام فورد و عطرها با بهترین مواد تولید شده و از طریق فرآیندهای فعالیت فشرده ساخته می‌شوند و هر کالایی را به یک اثر هنری تبدیل می‌کنند. تام فورد ریشه در طراحی با کیفیت دارد در نتیجه چنین توجهی به جزئیات و ساخت برتر منجر به قیمت تندتری می شود که مشتریان برای خرید یک محصول اصلی تام فورد مجبورند بپردازند.

تام فورد در سال 2006 اولین عطر خود را معرفی کرد و برنده جوایز زیادی از انجمن طراحان و منتقدان آمریکا شد و تا سال 2016 توانست 58 عطر را در کارنامه خود به ثبت برساند. او اولین عطر خود را که یک موفقیت فوری بود با نام بلک ارکید و در سال 2006 تولید کرد. فورد همچنین مجموعه ای از عطرهای موفق مردانه و زنانه که نت خطی دارند به نام مجموعه پرایوت بلند private blend که اولین عطر آن Purple Patchouli در سال 2007 بود، عرضه کرد، و جدیدترین عطر آن مربوط به سال 2023 است.

عطرهای تام فورد با همکاری عطرسازان بسیاری همچون دیوید ایپل، پییر نگرن، کالیس بکر، سونیا کنستنت، یان واسنیر، شایامالا میزندییو، آنتوان میزدنتیو، آلرامنتیو، اونورین بلان، کریستوف لاودامیل، رودریگو فلورس روکس، آنتوان لی، الن مولنر، کلمنت گاوری، پاسکال گورین، لیندا سونگ، کارلوس بنیم، ژاک کاوالیه، اولیویه کرسپ، ریچارد هرپین، گیوم فلاوینی، ناتالی گراسیا-سیتو، گیزاوا و ایو کسار ساخته شده اند.

عطرهای تام فورد که از آرایه‌ای تک جنسیتی از گل‌ها، چوب‌ها و ادویه‌ها ساخته شده‌اند، هم برای مردان و هم برای زنان طراحی شده‌اند و برای آرایش شما و همچنین میز آرایش شما ایده‌آل هستند. می‌توانید عطرهای تام فورد را در بطری‌های الهام‌گرفته از معماری بیابید با خطوط زاویه‌دار مخروطی و رویه‌های کروی به سبک ستون‌ها. عطرهای تک جنسیت تام فورد به خاطر رایحه های مست کننده خود مشهور هستند.

نظرات کاربران

نظر بدهید