بارگیری...
رایحه آروماتیک

رایحه آروماتیک

رایحه آروماتیک، رایحه های تازه و تمیزی هستند که از ترکیب نت های گیاهی از جمله اسطوخودوس، زیره سبز، مریم گلی، نعناع و رزماری و دیگر گیاهانی که بوی تند علف مانند دارند ساخته می شوند. آروماتیک به معنای معطر و خوش بو است. رایحه آروماتیک اغلب خنک است و تلخی نسبی و ویژه ای مختص به این گروه در آن دیده می شود که با بوییدن فراوان قابل تشخیص است. گیاهان این گروه بوی سبز، گیاهی، تلخ و تندی دارند اما با ترکیب نت های دیگر زیرگروه های آروماتیک تشکیل می شوند که باعث می شود رایحه ی متفاوتی تجربه کنید. این گروه بویایی در کنار نت های دیگر، پنج زیر گروه را شامل می شود، آروماتیک آبی، آروماتیک فوگر، آروماتیک تند، آروماتیک میوه ای و آروماتیک سبز.

آروماتیک آبی

آروماتیک آبی از ترکیب موادی که حس آب دریا را القاء می کند به دست می آید و حسی سبز، تلخ و در عین حال شور مانند آب دریا تداعی می کند. این روایح اغلب مردانه هستند اما شامه را آزار نمی دهند.

آروماتیک فوگر

آروماتیک فوگر شامل نت های اسطوخودوس، گل شمعدانی، خزه و چوب است. این زیرگروه زمانی کشف شد که برای اولین بار ترکیبی از کومارین در عطر سازی استفاده شد کومارین در طبیعت در گیاهانی چون تونکا یافت می شود و بوی علف تازه دارد. عطرهای آروماتیک فوگر رایحه ای غلیظ، تند و حالتی گرم و تلخ و کلاسیک از بوی پودر و خاک دارند.

آروماتیک میوه ای

آروماتیک میوه ای هنگامی است که نت های آروماتیک با نت های میوه تازه ترکیب شده است و عطرهایی با طراوت و اغلب تا حدودی خنک می سازند. تشخیص این زیر گروه سخت است زیرا در تنفس عمیق بوی میوه احساس می کنید.

آروماتیک سبز

آروماتیک سبز نت هایی از چمن و علف و برگ های سبز در کنار نت های آروماتیکی همچون اسطوخودوس و رزماری دارد. عطرهای این گروه تقریباً خنک و ورزشی هستند، البته به خاطر تند بودن به گرمی شبیه است و بسیار مورد علاقه خانم ها است.

آروماتیک تند

آروماتیک تند در ترکیب با نت های ادویه‌ ای ساخته می شوند که رایحه ‌ای خنک و تازه بر جای می گذارند.

روایح آروماتیک حاوی موادی هستند که ممکن است آنها را با یک باغ گیاهی مرتبط کنید، مانند مریم گلی، رزماری، آویشن، اسطوخودوس، گلپر و نعناع. شمعدانی همچنین یک اسانس معطر، با رنگ های گلی و نعنایی است و علاوه بر این یکی از چهار ماده اصلی در فوگرها، همراه با اسطوخودوس، خزه بلوط و کومارین است.

رایحه آروماتیک با توجه به ویژگی های نشاط آور و نیروبخشی که به ارمغان می آورند، رایحه های سبز، تند، مرکبات، چوبی، آبی، شیپر و میوه ای را تقویت می کنند و طعم گیاهی خود را به عطر اضافه می کنند. عطرهای معطر به دلیل توانایی آنها در تیز کردن حواس، آرامش بدن و انتقال فرد به محیطی نشاط آور در عرض چند ثانیه شناخته شده و محبوب هستند.

رایحه های آروماتیک و معطر که با نت های گیاهی و ادویه های گرم کننده پر شده اند، انتخاب ایده آلی هستند برای افرادی که به ‌دنبال عطرهای نشاط بخش با غنای واقعی هستند. اگر فکر کنید این گروه بویایی به دلیل تلخ و تند بودن مناسب عطرهای مردانه است، اشتباه می کنید زیرا این روایح با افزودن ترکیبات سبک دیگر در بخش زنانه و غیرجنسی نیز محبوب شده اند. علاوه بر این هرچند عطرهای آروماتیک در طول ماه های بهار و تابستان بهترین هستند، اما در ترکیب با خانوادهه های بویایی دیگر مانند مرکبات، چوبی، شرقی یا گلی عطری به دست می آید که کاملا متضاد با خنکای رایحه آروماتیک می شود. در نتیجه صحت این ادعا درست است که در هر صورت می توانید عطری معطر پیدا کنید که با روحیه و شخصیت شما سازگار باشد.

نظرات کاربران

نظر بدهید