بارگیری...
فراری

فراری

فراری يک کمپانی بسيار معروف ايتاليايی در زمينه ی توليد خودرو است. انزو فراری Enzo Ferrari در سال 1929 "اسکودریا فراری" را به عنوان حامی رویدادهای اتومبیلرانی، رانندگان و تولید کننده های خودروهای مسابقه ای تأسیس کرد. او کارش را با ساخت اتومبيل های اسپرت برای مسابقات فرمول 1 آغاز کرد.

انزو فراری پس از کسب موفقيت های پی در پی در ساخت اتومبيل های مدرن، دست به توليد محصولات ديگر از قبيل عطر و ادکلن زد تا در اين عرصه نيز با استفاده از نام پرآوازه فراری به شهرت برسد. در سال 1999 اولين عطر فراری با نام فراری بلک Ferrari Black که دارای رايحه ای گياهی چوبی بود، به بازار عرضه شد. این ترکیب شرقی با نت های شیرین از زمانی که وارد قفسه ها شده بود یک موفقیت تجاری بود.

فراری برای حضور در هر خانه، عطرهای دیگری را نیز طراحی و تولید کرد. دومین عطر این برند که آن هم مردانه بود در سال 2001 روانه بازار شد، نام رایحه چوبی و خزه ای آن فراری شماره 1 است. در سال 2003 رایحه جدید آن با نام ریسینگ Racing ساخته شد. این تولیدات همچنان ادامه داشت، سال 2009  فراری ابرخودروی اسکودریا اسپایدر M16 و عطر چوبی، تند و معطر فراری اومو را همزمان روانه بازار کرد. معرفی عطر اسکودریا فراری در سال 2010 انجام شد، همان سالی که خودروی جدید مدل 458 به جهان رونمایی شد.

برند فراری از آن زمان تاکنون 37  رایحه اختصاصی در کارنامه عطری خود ثبت کرده است، اولین نسخه عطر آن در سال 1995 تولید شده و جدیدترین آن در سال 2017 وارد بازار شد. برخی از متخصصین و طراحان عطری که برای این برند فعالیت می کنند عبارتند از آلبرتو موریلاس، کارین دوبریل، برنارد النا، الکساندرا کارلن، پییر کنستانتین گّروس، ناتالی فایستا، فلیپ پاپارلا پاریزیا، ملانی کرستیا، کارین دابرویل سرنی و موریس روسل.

در حالی که اتومبیل های فراری فقط در دسترس افراد ثروتمند هستند، عطرها قیمت مناسبی دارند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

نظرات کاربران

نظر بدهید