بارگیری...
رایحه سازمانی در رستوران ها

رایحه سازمانی در رستوران ها

رایحه سازمانی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که به صاحبین کسب و کار کمک می کند با مشتریان خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنند و تاثیری فراموش نشدنی و ماندگار ایجاد کنند. مثلا با تحریک حس بویایی با رایحه می توان فروش غذا را ترویج داد، حتی این امکان را ایجاد کرد که فروش میوه ها، سبزیجات یا نوشیدنی ها به صورت اختصاصی تقویت شود، انتخاب با شماست.

رایحه های سفارشی می تواند فروش مواد غذایی را تا 300 درصد افزایش دهد، طعم غذا تقریباً به طور کامل تحت تأثیر رایحه ای است که همراه آن است. بو می تواند اشتها را تحریک کند و امکان خرید برخی از آنها را افزایش دهد. مردم احتمالا 100% بیشتر رایحه ی رستوران ها را به یاد می آورند در مقایسه با آنچه می بینند، می شنوند یا لمس می کنند. آنها پس از یک سال بوها را با دقت 65 درصد به یاد می آورند، در حالی که یادآوری بصری عکس ها تنها پس از سه ماه به حدود 50 درصد کاهش می یابد، پس رایحه افشانی باعث ایجاد خاطرات ماندگارتر برای مهمانان رستوران ها می شود.

رایحه ی سازمانی در رستوران ها نه تنها باعث درآمدزایی می شود بلکه از طریق دریافت سفارش های بیشتر از مهمانان قدیمی و وفادار باعث افزایش درآمد نیز می شود؛ و این مراجعات بیشتر از طریق ایجاد حس و تجربه ای بهتر صورت می گیرد.

وجود رایحه سازمانی در رستوران بصورت تخصصی مورد تحقیق قرار گرفت و نتیجه حاکی از بهبود 40 درصدی خلق و خو در مواجهه با رایحه مطبوع است. این تقویت خوش خلقی هم در مهمانان و هم کارکنان باعث ارتقای رستوران ها می شود. زیرا باعث افزایش اشتهای مهمانان و در کمال رضایت شده و از سوی دیگر افزایش معاشرت و روحیه بهتر کارمندان را در پی دارد.

در رستوران ها هنگامی که مهمانان و کارمندان از در وارد می شوند اولین چیزی که متوجه آن می شوند دکور نیست بلکه  بو و رایحه است. بدون عطر، طراحی و دکوراسیون رستوران شما ناقص است و احساس خوبی منتقل نمی کند. هنگام ورود به رستوران همان برداشت اول مشخص می کند که فرد احساس راحتی دارد یا خیر. مهم نیست که رستوران شما محیطی ساده و راحت و یا منحصر به فرد است، رایحه ی مناسب و دلپذیر فضای کلی را کامل کرده و حس خوبی به مشتری می بخشد.

رایحه در رستوران همچنین بوی آشپزخانه، بوی مبلمان و فرش، بوی زباله، بوی دستشویی و بوی خود غذا را برطرف کرده و فضایی به دور از اذیت و آزار بدبوها ایجاد می کند. اما نه تنها ورودی رستوران و فضای سرو غذا، بلکه تمام اتاق های موجود در رستوران را می توان با این روایح خوشبو کرد، حتی می توان متناسب با هر مناسبت و جشنی رایحه ای مخصوص را در فضا پخش کرد.

مهمانان و کارمندان شما بوی رستوران شما را حس می کنند و این اجتناب ناپذیر است، و شما به راحتی می توانید احساس و تجربه ی آنها را مدیریت کنید.

نظرات کاربران

نظر بدهید