بارگیری...
عطر و شخصیت افراد

عطر و شخصیت افراد

شخصیت افراد چه از طریق دست دادن، چه از طریق چشم ها، یا دست خط یا زبان بدن چیزهای زیادی درباره او نشان می دهد. حالا انتخاب عطر را به این لیست اضافه کنید. عطرها چیزهای زیادی در مورد شخصیت ما می گویند.دکتر آلن آر. هیرش، بنیانگذار موسسه تحقیقاتی و درمانی بویایی و طعم، آزمایش‌های شخصیتی گوناگونی بر روی ۱۸۶۳۱ نفر انجام داده و نتایج را با ترجیحات عطر و طعم شرکت‌کنندگان دسته بندی کرده است. دکتر هیرش می گوید: «این آزمایش مانند آزمایش رورشاخ بود که از ترجیحات بو استفاده کرده است. پیامدهای بسیار خوبی برای این یافته ها وجود دارد، زیرا اگر کسی را بشناسید و بدانید که چه چیزی دوست دارد، براحتی می توانید او را درک کنید. به عنوان مثال، وقتی در یک قرار ملاقات هستید، می توانید عطر یا ادکلن آن شخص را استشمام کنید و اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت او حدس بزنید.»

شخصیت افرادی که عطر مرکباتی استفاده می کنند پیشتاز در موقعیت های گروهی هستند و مسئولیت بر عهده می گیرند. این افراد رهبرانی قوی و جاه طلب هستند. دکتر هیرش می گوید: ممکن است آنها سلطه گر و تهاجمی به نظر برسند اما این نوع رفتار در محل کار و زندگی عشقی خشونت بار نیست. این اشخاص گاهی وقتی به هدف خود نمی رسند، عصبانی می شوند.

شخصیت افرادی که به رایحه گلاب علاقه دارند درون نگر ، محتاط و نسبت به نیازهای دیگران حساس هستند. دکتر هیرش می‌گوید: این اشخاص تمایل دارند قبل از انتخاب همه گزینه‌ها را بسنجند. آنها به جای اینکه مستقیماً وارد عمل شوند، درباره جوانب تصمیمات خود بسیار فکر می کنند و به همین دلیل به شکست های شرم آور کمتری دچار می شوند

شخصیت افرادی که عاشق پوشیدن عطرهایی با رایحه اسطوخودوس هستند احتمالا جمعی بزرگ از دوستان و روابط نزدیک دارند، دوستانی که تصور می کنند شما به راحتی در کنار آنها هستید و به همین دلیل تقریبا با همه خوب کنار می‌آیید. افرادی که اسطوخودوس را ترجیح می دهند، از نظر جنسی محتاط هستند، برای دوستی ارزش قائل می شوند و تمایل دارند به خوبی در گروه کار کنند و همچنین افرادی کنجکاو هستند. دکتر هیرش می‌گوید این افراد متفکر در نظر گرفته می‌شوند و وقتی صحبت از دوست نزدیک می شود به راحتی می‌توان روی آنها حساب کرد که همیشه برای آرامش دوستشان در شرایط سخت تلاش می کنند. این اطلاعات چیزی است که گیاه مورد علاقه آنها در مورد شخصیت شان می گوید.

عطر با رایحه کتانی باب دل افرادی است که برای تفریح در ماراتن می‌دوند. افرادی که در بحث‌ها و بازی‌ها به شدت رقابتی هستند و به طور معمول اهداف شخصی سختی را برای خود تعیین می‌کنند. مردم از اینکه آنها برای چیزهای عجیب تلاش می کنند شگفت زده می شوند. آنها از انجام انواع چالش های جسمی و ذهنی سیر نمی شوند. از تحمیل و فشار دادن استقامت خود به محدودیت ها لذت می برند و با نگرش "هر چیزی با کار سخت قابل دستیابی است" زندگی می کنند. طرفداران کتانی اکشن گرا هستند. دکتر هیرش می گوید: "این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و تمایل دارند شهودی، هدف گرا و همیشه در کنترل باشند."

شخصیت وانیل دوستان سرزنده و پرانرژی است افرادی که اغلب در حس و حال مهمانی به سر می برند، بسیار سرگرم کننده، برون گرا، عاشق رقصیدن، نوشیدن، ملاقات با افراد جدید و معاشرت در محیط های شلوغ از دیگر ویژگی های این اشخاص است. عطر وانیل نه تنها با گرما، لطافت و مراقبت مشخص می شود، بلکه احساس خلوص و سادگی را بر می انگیزد. بر اساس یک نظرسنجی، وانیل یکی از محبوب ترین عطرها است.

شخصیت افرادی که نارگیل استفاده می کنند در شیک پوشی و خوش پوشی خلاصه می شود. این افراد آنچنان بی عیب و نقص هستند که می توان آنها را به عنوان مانکن های جواهرات گران قیمت تصور کرد. همچنین رهبران معتبری هستند که به راحتی مسئولیت می پذیرند. دکتر هیرش می‌گوید: این افراد به انتقاد حساسند ولی از تصمیم گیری به جای دیگران لذت می برند. نارگیل پوشان از چیزهای ظریف در زندگی لذت می برند و به سرعت در یک فضا توجه ها را جلب می کنند و از آنجا که اطرافیان به شهود و سلیقه آنها اعتماد دارند بنابراین همیشه طرفدارانی دارند که هر حرکت آنها را تحسین می کنند.

شخصیت افرادی که رایحه چوب صندل می پسندند کمال گرایی است. این افراد اغلب موفق بوده زیرا بزرگترین منتقد خود در تمام زندگی شان بوده اند. هرچند این سخت گیری نسبت به خود بسیارخسته کننده است، اما همین ویژگی آنها را به جایگاه امروزشان رسانده است. تیپ شخصیتی آنها باعث شده تا در دانشگاه و حرفه خود سرآمد باشند. دوستداران چوب صندل انتظارات زیادی از خود و دیگران دارند و گاها آنچه دیگران در مورد آنها می گویند بد تفسیر می کنند.

شخصیت افرادی که عطرهای میوه ای استفاده می کنند نشان می دهد که آنها بداخلاق هستند. دکتر هیرش می گوید: «این افراد بیشتر تحریک پذیر و بدبین هستند. آنها تمایل دارند نیمه خالی لیوان را ببینند، طعنه آمیز صحبت می کنند و به راحتی اذیت می شوند.»

عطرها صرفا رایحه ای خوشایند نیستند، شما می توانید حس و حال افراد را از میان رایحه ها بیرون بکشید. اگر تا امروز از روانشناسی عطرها بی خبر بودید و بدون توجه به این موضوع انتخاب می کردید، اکنون این مسئله را در انتخاب های خود مورد توجه قرار دهید.روان شناسان بر این عقیده اند که انتخاب نوع عطر با برخی از صفات شخصیتی پنهان شما در ارتباط است.

نظرات کاربران

نظر بدهید