بارگیری...
آینده عطر

آینده عطر

برنامه طراحی بویایی فرمنیخ، پروژه ای که با هدف دامن زدن به رویکردهای خلاقانه و رویایی در عطر سازی و رایحه ، به مدت 14 سال در حال اجرا است. برای نسخه سال 2020، عطارهای فرمنیخ با دانش آموزان مدرسه طراحی لندن همکاری کردند تا "آینده عطر ِ خوب را دوباره تصور کنند".

ارتباط حس بویایی با چاقی

ارتباط حس بویایی با چاقی

بویایی می تواند روی ذخیره چربی تأثیر بگذارد، این بدان معنا نیست که افراد چاق قادر به بوییدن نیستند، در واقع این کاملاً برعکس واقعیت است. هرچه قدرت بویایی کسی قدرتمندتر باشد (یا بیشتر تحریک شود) ، احتمال اینکه از متابولیسم ضعیف تری رنج برده و حتی چاق باشد نیز بیشتر است. به عبارت ساده تر ، مسیرهای عصبی را کنار بگذاریم - طعم مستقیماً با حس بویایی ارتباط دارد ، و غذا فقط وقتی بوی آن را بتوانید حس کنید طعم بهتری دارد. افرادی که چاق هستند در حقیقت کاهش وزن و کاهش متابولیسم را تجربه می کنند. اگر نمی توانید غذا را احساس کنید ، ازخوردن لذت نمی برید.

Givaudan شرکت ژیوادان

Givaudan شرکت ژیوادان

Givaudan یک شرکت چند ملیتی سوئیسی و تولیدکننده طعم، مواد معطر و مواد آرایشی فعال است. به عنوان یک شرکت عطرسازی در سال 1895 در لیون فرانسه توسط لئون و خاویر گیواودان تاسیس شد ، هرچند قدمت برخی از قسمتهای این شرکت مدرن تا سال 1796 برمی گردد. در سال 1946 ، Givaudan یک مدرسه عطرسازی افتتاح کرد ، که یک سوم عطر سازهای خلاق جهان را آموزش داد.

حمید مرآتی کاشانی

حمید مرآتی کاشانی

همانطور که هر چیزی دارای موسس و بنیانگذار یا بنیانگذارانی است، عطر و ادکلن هم از این قاعده مستثنی نیست و افرادی که امروزه در این عرصه دارای شهرت هستند، به عنوان طراحان و موسسان آنها به شمار می آیند. در میان افراد مشهور دنیای عطرسازی چهره های نام آشنای ایرانی هم به چشم می خورند. افرادی مانند بیژن پاکزاد و حمید مرآتی کاشانی.