رایحه و عطر در طراحی های داخلی و برای مثال در فروشگاه های مبلمان نقشی اساسی ایفا می کند بطوری که هر فضایی برای پیاده سازی اصول طراحی داخلی نیازمند استفاده از رایحه سازمانی است.
رایحه سازمانی جذابیتی حسی است که مدت ها توسط کسبوکارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته اما از آنجا که نتیجه ای بسیار تاثیرگذار داشته اکنون به طور فزاینده ای در صنعت گردشگری در حال رواج است، جایی که آژانس ها، خطوط هوایی، هتل ها و مکان های تفریحی عمداً عطرها را با "تجربه گردشگری" ترکیب می کنند.
استفاده از رایحه سازمانی برای مکان های مختلف نتیجه ی مثبتی دارد و به تبع برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها نیز چنین است و از آنجا که انتظار در سالن هاي زيبايي بسیار متداول است با پخش رایحه می توان فضا را برای مشتریان شادتر و مفرح تر کرد.
رایحه سازمانی اهمیتی ندارد برای کجا باشد در هر صورت فضایی آرامش بخش و پر انرژی ایجاد می کند، زیرا عطرها و رایحه ها تاثیر مستقیم روی احساسات و عواطف انسانی، فرایندهای شناختی و پاسخ های رفتاری دارند. عطرها برای مدت زمان طولانی در حافظه افراد باقی می مانند بنابراین توصیه می شود رایحه ای ملایم و طبیعی برای برند خود انتخاب کنید.