بارگیری...
ارتباط بویایی بین گیاهان و حیوانات

ارتباط بویایی بین گیاهان و حیوانات

تکامل مشترک بین گیاهان و حیوانات که منافع مشترکی برای هر دو گروه دارد نه تنها موجب پدید آمدن عطرهای پیچیده و منحصر به فرد در گیاهان شده بلکه در ایجاد رنگ و شکل شگفت انگیز گل ها نیز نقش داشته است. البته ما اطلاع نداریم که آیا همانگونه که حس بینایی زنبورها با انسان متفاوت است، حس بویایی و ادراکی که آن ها از عطر گیاهان دارند با چیزی که ما درک می کنیم متفاوت است یا نه.

عوامل تعیین هزینه عطر

عوامل تعیین هزینه عطر

با وجود تمام عواملی که در هزینه تولید یک عطر تأثیرگذار است، تعجب آور است که ما هنوز عطر خریداری می کنیم، هرچند گفته می شود قیمت ها در طول 5 دهه اخیر ثبات داشته اند. با این حال باید بپذیریم که عطر چیزی است که هر روز استفاده میشود. عطر مستقیماً روی پوست می نشیند و اگر از عطر استفاده نشده باشد، تفاوت چشمگیری حس خواهد شد. بنابراین گرچه ممکن است برای بیشتر از 30 دلار برای یک پیراهن سخت گرفته شود، اما وقتی با بهای 100 دلار برای یک بطری عطر یا ادکلن مواجه شویم پلک نمی زنیم.

در باب محبوبیت بازار عطرهای لوکس

در باب محبوبیت بازار عطرهای لوکس

این مقاله به کدهای فرهنگی مختلفی توجه می کند که ارزش مقدار لوکس را ایجاد می کنند. این تجزیه و تحلیل روی ساخت آگهی های تبلیغاتی عطر متمرکز است. فرضیه اصلی ما این است که تصویر عطر به عنوان یک محصول لوکس در حال کاهش است.

عطر و رنگ

عطر و رنگ

شرکت های تولید عطر ممکن است از رنگ ها در طراحی بسته بندی برای انتقال خصوصیات عطرهای خود استفاده کنند. بسته هایی با رنگهای متناسب ممکن است یک مزیت اضافی داشته باشند: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان پیشنهادهایی را ارائه می دهند که همه برداشت های حسی با آنها متناسب باشد. از این روست که بررسی کردیم آیا مصرف کنندگان با بسته بندی مطابق بیشتر احتمال خرید عطر دارند.