بارگیری...
گریپ فروت

گریپ فروت

گریپ فروت Grapefruit میوه ای از دسته مرکبات دو رگه است که بیشتر بصورت نت ابتدایی در بسیاری از عطرها استفاده می شود (هرچند در نت های دیگر نیز کاربرد دارد) به راحتی با ترکیبات دیگر عطری هماهنگ شده و روایح جذابی را تشکیل می دهند.

عطرهای خنک

عطرهای خنک

یکی از انواع طبقه بندی های عطر، طبقه بندی بصورت دو گروه عطر سرد و عطر گرم (و در برخی طبقه بندی ها عطر ملایم یا معتدل) است، که هر یک از آنها دارای ویژگی ها، شرایط و مزایا و معایبی است که آن گروه را تعریف می کند. در این مطلب قصد داریم درباره عطرهای خنک بیشتر صحبت کنیم.

عطرهای گرم

عطرهای گرم

با توجه به اینکه عطرها می توانند اغلب احساس گرما یا خنک کنندگی برای فرد ایجاد کنند پس طبقه بندی آنها در گروه عطرهای گرم نه تنها صحیح است بلکه شرایط را قابل درک می کند تا طبقه بندی های دیگری بر اساس آب و هوا، نت بندی، مکان های استفاده از عطر، جنسیت عطر، و غیره به وجود بیاید.

عطرهای تلخ

عطرهای تلخ

عطر های تلخ همچون روایح شیرین و تند بسیار جذاب، دلنشین، و دوست داشتنی هستند و از نت هایی همچون گیاهان، ادویه ها، ریشه درختان، چوب سوخته، قهوه و نعناع، میخک، دارچین و شکلات تلخ تولید می شوند. عطرهای تلخ معمولا رایحه سنگینی دارند و به همین دلیل ماندگاری بالا و پخش بوی عالی عطر را در پی دارند. برای مناسبت های متفاوت استفاده می شود ولی معمولا عطر های تلخ مناسب محافل رسمی هستند.